Για μια γραμμή κώδικα: Πώς εξηγεί η Fastly το γενικευμένο διαδικτυακό μπλακάουτ της Τρίτης

Λάθος στον κώδικα μιας ενημέρωσης λογισμικού ήταν η αιτία που εξαφάνισε μέρος του Διαδικτύου για περίπου μία ώρα την Τρίτη, σύμφωνα με την εταιρεία Fastly που προκάλεσε το μπλακάουτ.

Το πρόβλημα στο δίκτυο της Fastly έθεσε εκτός λειτουργίας ηλεκτρονικά μέσα υψηλής κυκλοφορίας, όπως το BBC, o Guardian, το CNN και οι New York Times, μαζί με κυβερνητικές υπηρεσίες της Βρετανίας αλλά και το Amazon.com, μεταξύ άλλων.

Το μπλακάουτ διήρκεσε λιγότερο από δύο ώρες, έφερε όμως στο προσκήνιο την εξάρτηση του Παγκόσμιου Ιστού από σχετικά λίγες εταιρείες διαδικτυακών υποδομών.

«Η διακοπή ήταν ευρεία και σοβαρή και πραγματικά λυπούμαστε για τις επιπτώσεις στους πελάτες μας και όσους βασίζονται σε αυτούς» γράφει την Τετάρτη σε εταιρικό ιστολόγιο ο Νικ Ρόκγουελ, υπεύθυνος μηχανικής και υποδομών στην αμερικανική Fastly.

Παραδέχτηκε μάλιστα ότι η εταιρεία έπρεπε να είχε προνοήσει για ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Η Fastly διαχειρίζεται ένα δίκτυο διακομιστών που έχουν αναπτυχθεί σε στρατηγικές θέσεις σε όλο τον κόσμο και επιτρέπουν στους πελάτες της εταιρείας να αποθηκεύουν τα δεδομένα τους κοντά στους τελικούς χρήστες.

Η εταιρεία παρέθεσε το χρονικό της υπόθεσης και υποσχέθηκε να εξετάσει γιατί οι υπεύθυνοί της δεν ανίχνευσαν το bug στη διάρκεια των δοκιμών.

Το λάθος βρισκόταν σε μια ενημέρωση λογισμικού που διατέθηκε στους πελάτες της Fastly στις 12 Μαΐου. Δεν ενεργοποιήθηκε μέχρι την Τετάρτη, όταν πελάτης της εταιρείας που δεν κατονομάζεται προχώρησε σε αλλαγές ρυθμίσεων που είχαν ως αποτέλεσμα «να δίνει ενδείξεις σφάλματος το 85% του δικτύου μας», όπως αναφέρει ο Ρόκγουελ.

H Fastly ανελήφθη το πρόβλημα εντός ενός λεπτού από την εμφάνισή του στις 11.47 ώρα Ελλάδας και οι μηχανικοί της εταιρείας προσδιόρισαν την αιτία στις 12.27. Το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου επανήλθε όταν απενεργοποιήθηκαν οι ρυθμίσεις που οδήγησαν στο μπλακάουτ.

«Εντός 49 λεπτών, το 95% του δικτύου μας λειτουργούσε κανονικά» είπε η εταιρεία.

Το δίκτυό της επανήλθε πλήρως στις 14.35 και η ενημέρωση λογισμικού για τη διόρθωση του λάθους άρχισε να διατίθεται στους πελάτες στις 17.25, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία.

in.gr


agrinio24.gr

loading...

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ