Κινητή τηλεφωνία: Όλες οι αλλαγές στις χρεώσεις των συνδρομητών από τις εταιρείες

Αλλαγές έρχονται στην κινητή τηλεφωνία και τις χρεώσεις των συνδρομητών των εταιρειών κινητής, με τον νέο κανονισμό που εγκρίθηκε από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Οι αλλαγές φέρνουν βελτιώσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις με τις αλλαγές στους όρους των συμβολαίων καθώς ο νέος κανονισμός βασίζεται σε τέσσερις βασικές αλλαγές.

Πρόβλημα με υπηρεσία

Αρχικά, ο καταναλωτής θα μπορεί να αλλάξει το πακέτο υπηρεσιών του, χωρίς καμία επιβάρυνση, σε περίπτωση που κάποια από τις υπηρεσίες που έχει είναι προβληματική.

Δηλαδή, αν σε ένα πακέτο σταθερής – κινητής – ίντερνετ, παρουσιάσει πρόβλημα μια από αυτές τις υπηρεσίες, τότε ο εκάστοτε καταναλωτής θα μπορεί να καταγγείλει ολόκληρο το πακέτο, χωρίς κανένα κόστος.

Αποζημίωση με πραγματική χρέωση

Δεύτερον, σε περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει νωρίτερα ένα δεσμευτικό συμβόλαιο, τότε η αποζημίωση για το υπόλοιπο του συμβολαίου θα υπολογίζεται βάσει της πραγματικής χρέωσης.

Για παράδειγμα, αν μια υπηρεσία κοστίζει 100 ευρώ το μήνα (ονομαστική) και ο καταναλωτής την πληρώνει με έκπτωση στα 70 ευρώ, τότε η αποζημίωση για τον υπόλοιπο χρόνο του δεσμευτικού συμβολαίου θα γίνεται με την πραγματική τιμή (70 ευρώ) και όχι με την ονομαστική (100 ευρώ).

Συμβόλαιο αόριστης διάρκειας

Τρίτον, ο καταναλωτής θα μπορεί να μετατρέπει αυτόματα ένα συμβόλαιο τηλεφωνίας ορισμένης διάρκειας (12 ή 24 μηνών) σε συμβόλαιο αορίστου διάρκειας, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος. Δηλαδή, να μην μπορεί ο πάροχος να «πάρει πίσω» τις εκπτώσεις που έδωσε στον καταναλωτή για να τον δελεάσει και να του επιβάλλει τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις.

Διακοπή λόγω οφειλών

Τέταρτον, η διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών πηγαίνει από τα 100 ευρώ που είναι σήμερα στα 150 ευρώ.

Ουσιαστικά, η ΕΕΤΤ θέλει να συγκλίνει τα επίπεδα ονομαστικών χρεώσεων και πραγματικών χρεώσεων για να μην συμβαίνει το… ελληνικό οξύμωρο: ότι η χώρα μας συγκαταλέγεται στις πιο ακριβές χώρες της ΕΕ βάσει χρεώσεων αλλά ταυτόχρονα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι παραπονιούνται ότι «ξεπουλάνε» τις υπηρεσίες τους.

Ψηφιακή νέα εποχή

Ακόμη, οι αλλαγές που έρχονται στις τηλεπικοινωνίες αφορούν και την προστασία του περιβάλλοντος και το «πράσινο» αποτύπωμα της βιομηχανίας γενικότερα.

Άλλωστε, οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα είναι η πρώτη παραδοσιακή βιομηχανία, η οποία εισάγει την υποχρεωτική ψηφιακή έκδοση των λογαριασμών.

Η μόνη περίπτωση που, πλέον, ένας λογαριασμός αποστέλλεται σε χαρτί μέσω ταχυδρομείου είναι προαιρετική αν και εφόσον ο καταναλωτής το ζητήσει ή υπάρχει πρόβλημα με την παροχή της ψηφιακής αποστολής.

Το νέο μέτρο δεν υποχρεώνει τον πάροχο να στέλνει χάρτινους λογαριασμούς στο σπίτι και προϋποθέτει τον καταναλωτή να διαθέτει ηλεκτρονικούς λογαριασμούς για την ομαλή διεκπεραίωση των υποχρεώσεών του προς τον πάροχο.

Οι παραπάνω αλλαγές, όπως και πολλές ακόμη, αναμένονται να ισχύσουν από αρχές Ιουνίου, αφού δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο νέος ΓΚΑ που ενέκρινε χθες η ΕΕΤΤ.


Πηγή

loading...

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ