Στη νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της Mercedes, την EQS, όλο το ταμπλό θα μπορεί να είναι μια οθόνη
Τρία χρόνια μετά την επίσημη πρεμιέρα του συστήματος infotainment MBUX στην έκθεση CES 2018 το Λας Βέγκας η γερμανική εταιρεία παρουσίασε το επόμενο στάδιό του. Που στην καινούργια ηλεκτρική ναυαρχίδα της, την EQS, θα συνδυάζεται με μια οθόνη η οποία ονομάζεται Hyperscreen και θα είναι με διαφορά η πιο μεγάλη στην αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο.
Και αυτό γιατί απλώνεται από κολόνα σε κολόνα -το μήκος της φτάνει τα 141 εκατοστά- και καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό. Στην πράξη αποτελείται από τρεις οθόνες που καλύπτονται από ένα καμπύλο ενιαίο κρύσταλλο, που είναι λεπτό και ιδιαίτερα ανθεκτικό και έχει διαμορφωθεί στους 650 βαθμούς Κελσίου. Η Hyperscreen ενσωματώνει και τους αεραγωγούς, ενώ στη βάση της υπάρχει ένας κρυφός φωτισμός που στο σκοτάδι δημιουργεί την αίσθηση πως αιωρείται.
Το όλο σύστημα βασίζεται σε έναν οκταπύρηνο επεξεργαστή με 24 GB RAM και πολύ υψηλές ταχύτητες ανταλλαγής δεδομένων, ενώ το εξελιγμένο λογισμικό που χρησιμοποιείται διαθέτει και τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence- AI) οπότε και μαθαίνει τις συνήθειες και τις επιλογές του οδηγού και των επιβατών και έχει και τη δυνατότητα να κάνει προτάσεις και υποδείξεις.
Ενδιαφέρον είναι πως για την περίσταση η Mercedes δεν υιοθέτησε πολλαπλά μενού που γενικά ούτε αρέσουν ούτε είναι πάντα πρακτικά και έτσι οι βασικές εφαρμογές απεικονίζονται στην οθόνη και είναι πάντα διαθέσιμες. Από κει και πέρα ένα τμήμα της οθόνης αφορά το συνοδηγό, ενώ αν η θέση του δεν είναι κατειλημμένη απενεργοποιείται και στην επιφάνειά της προβάλλεται ένα διακοσμητικό στοιχείο με αστέρια.
Η Hyperscreen πάντως δεν θα είναι στάνταρ στη νέα Mercedes EQS αλλά μέρος του επιπλέον εξοπλισμού της. Η βασική διαμόρφωση του εσωτερικού της ηλεκτρικής λιμουζίνας θα είναι αντίστοιχη με αυτήν της καινούργιας S-Class.