Το νέο Hyundai Tucson είναι πραγματικά ξεχωριστό
H καινούργια γενιά του Tucson που μόλις έφτασε και στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη Hyundai. Όχι μόνο γιατί το ευρωπαϊκό της best seller ανανεώνεται ριζικά αλλά και γιατί αποτελεί ένα σημείο καμπής για τη μάρκα.
Η οποία εγκαινιάζει μαζί του τη νέα της σχεδιαστική φιλοσοφία, που ονομάζεται Sensious Sportiness και τολμά να προχωρήσει την αισθητική των μοντέλων της, αποδεικνύοντας και με αυτόν τον τρόπο πως πλέον είναι καταξιωμένη. Και ένας από τους βασικούς παίκτες της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας.
Το νέο Tucson είναι ξεχωριστό οπτικά χάρη τόσο στην εμφατική του μάσκα με τους προβολείς που γίνονται ορατοί μόνο όταν είναι σε λειτουργία όσο και στο έντονο ανάγλυφο του προφίλ του. Εξίσου χαρακτηριστικό και το πίσω μέρος, ενώ παρόλο που οι εξωτερικές του διαστάσεις δεν έχουν ουσιαστικά αλλάξει δείχνει πιο μεγάλο και πιο επιβλητικό σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό -οι πόρτες επεκτείνονται πάνω από τα μαρσπιέ και έτσι δεν λερώνεσαι, ειδικά αν έχει βρέξει ή αν έχεις κινηθεί σε χώμα- η εικόνα είναι επίσης διαφορετική σε σχέση και με το προηγούμενο Tucson και με τα άλλα μοντέλα της μάρκας. Πιο upper class με το ταμπλό να επεκτείνεται και στις επενδύσεις των θυρών, πιο ποιοτικό και πιο high tech. Με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment η διαγώνιος της οποίας φτάνει μέχρι και τις 10,25 ίντσες να είναι πολύ ωραία ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων -επίσης 10,25 ίντσες η διαγώνιός του- να είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος.
Το παρόν δίνουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ήδη από τη βασική έκδοση, οι δυνατότητες διασύνδεσης είναι πλήρης, ενώ στοιχεία πολυτέλειας όπως ο διζωνικός κλιματισμός είναι στάνταρ. Μάλιστα στην κορυφαία έκδοση Distinctive γίνεται τριζωνικός.
Σε ότι αφορά τους χώρους το ολοκαίνουργιο Tucson καλύπτει με άνεση τις οικογενειακές ανάγκες, καθώς και οι πίσω επιβάτες του κάθονται άνετα και το πορτμπαγκάζ του είναι μεγάλο. Στις εκδόσεις βενζίνης με την ήπια υβριδική υποβοήθηση των 48 V κυμαίνεται από τα 577 έως τα 1.771 λίτρα, ενώ στην πρακτικότητα συμβάλλει και το σχήμα του.
Το νέο Tucson θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας με κινητήρες βενζίνης 1.600 κυβικών με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V και με απόδοση 150 και 180 ίππων. Το εισαγωγικό σύνολο συνδυάζεται με το καινούργιο «by wire» χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων της Hyundai που λέγεται iMΤ και κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός.
Η πιο ισχυρή έκδοση των 180 ίππων που οδήγησα δεν δείχνει σε καμία περίπτωση να πιέζεται, ενώ ξεχωρίζει τόσο με την οικονομία της -υπολογίστε περί τα 8,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που σε ταξίδι γίνονται λιγότερα- όσο και με το χαμηλό επίπεδο θορύβου της, χάρη και στην καλή ηχομόνωση. Όταν κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 204 χλμ./ ώρα. Υπάρχουν τρία προγράμματα κίνησης (Eco, Normal και Sport) και προαιρετικά συνδυάζεται τόσο με τετρακίνηση όσο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.
Το αυτόματο κιβώτιο είναι στάνταρ στην έκδοση πετρελαίου με τον τετρακύλινδρο των 1.600 κυβικών και των 136 ίππων -επίσης με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V- που επίσης κινεί είτε τους εμπρός είτε όλους τους τροχούς, κάτι που ισχύει και για την υβριδική έκδοση, η συνδυαστική ισχύς της οποίας φτάνει τους 230 ίππους.
Πολύ καλές είναι και οι εντυπώσεις στο δρόμο, καθώς το Tucson αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετο και σωστά στημένο, με την ανάρτησή του να ελέγχει πολύ καλά και τις κλίσεις και τις κινήσεις του αμαξώματος και να εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης.
Το νέο Hyundai Tucson, που είναι κορυφαία επιλογή στην κατηγορία του, ξεκινά από τους 24.990 ευρώ στην έκδοση βενζίνης του των 150 ίππων και το επίπεδο εξοπλισμού Exclusive- αυτή των 180 ίππων κοστίζει από 26.590 (επίπεδο εξοπλισμού Premium), η diesel από 31.290 ευρώ και η υβριδική από 35.990 ευρώ, με τις δύο τελευταίες να είναι στάνταρ αυτόματες.