Το plug-in υβριδικό Compass είναι το πρώτο και αξιόλογο βήμα της Jeep προς τον εξηλεκτρισμό
Τα μοντέλα της Jeep έχουν κάποια στοιχεία που τα χαρακτηρίζουν διαχρονικά, όπως για παράδειγμα τις πολύ καλές δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο και έχουν συμβάλλει στη δημιουργία της συνολικής εικόνας τους. Οπότε λογικά όταν υπάρχει κάποια τεχνολογική αλλαγή το πρώτο που σκέφτεται κανείς είναι αν αλλάζει κάτι σε αυτά.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση η τεχνολογική αλλαγή είναι η υιοθέτηση της plug-in υβριδική τεχνολογίας, που εκτός από το Compass χρησιμοποιείται και στο πιο μικρό της γκάμας, το Renegade και μάλιστα με δύο συνδυαστικές αποδόσεις, 190 και 240 ίππων.
Η απάντηση στο ερώτημα που θέσαμε είναι πως ότι έχει αλλάξει είναι προς το καλύτερο. Και αυτό γιατί οι off road δυνατότητες εξακολουθούν και είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας -εδώ πόντους δίνει και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων- υπάρχουν και κοντές σχέσεις, καθώς και ειδικά προγράμματα οδήγησης για το σκοπό αυτό: πέρα από τα Auto και Sport τα Sand/ Mud για την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε άμμο και λάσπη και Snow για χιόνι και παγετό. Επίσης η κορυφαία έκδοση Trailhawk διαθέτει επιπλέον και το Rock που ενεργοποιείται σε συνδυασμό με τις κοντές σχέσεις.
Επιπρόσθετα με φορτισμένη τη μπαταρία η άμεση απόκριση και η επιπλέον ροπή που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας των 60 ίππων στον πίσω άξονα βοηθά στο να αντιμετωπιστούν με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία πιο δύσκολες καταστάσεις.
Το σημαντικό βέβαια είναι πως η μπαταρία των 11,4 kWh που διαθέτουν τα PHEV της Jeep τους δίνει τη δυνατότητα να κινηθούν έως και για 50 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά επιλέγοντας το πρόγραμμα Electric. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως οι περισσότεροι θα μπορούν να καλύψουν τις καθημερινές τους μετακινήσεις φιλικά προς το περιβάλλον, με ησυχία στο εσωτερικό και ιδιαίτερα οικονομικά. Και χωρίς δεσμεύσεις από πλευράς αυτονομίας μιας και υπάρχει ο επίσης αρκετά οικονομικός τετρακύλινδρος turbo των 1.332 κυβικών που αποδίδει είτε 130 ίππους, όπως στο Compass που είχαμε στη διάθεσή μας, είτε 180.
Καθαρά ηλεκτρικά το Compass, όπως και το Renegade, μπορεί να κινηθεί μέχρι και με 130 χλμ./ ώρα, ενώ με το πρόγραμμα Hybrid που είναι και η αυτόματη επιλογή κατά την εκκίνηση και συνδυάζει τη λειτουργία τόσο του κινητήρα βενζίνης όσο και του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 193 χλμ./ ώρα και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 7,9 δεύτερα. Η έκδοση των 240 ίππων είναι φυσικά ακόμα πιο γρήγορη, ενώ το τρίτο πρόγραμμα κίνησης, το E-Save διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Μάλιστα με τη λειτουργία Active E-Save υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισής της έως το 80% της χωρητικότητάς της μέσω του κινητήρα βενζίνης και του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα- γεννήτριας που είναι τοποθετημένος μπροστά.
Το Compass PHEV 4xe Limited 190 hp είναι, όπως και το μικρότερο Renegade, πολύ καλά εξοπλισμένο διαθέτοντας από δερμάτινες επενδύσεις μέχρι ζάντες 19 ιντσών και ξεκινά από τις 44.500 ευρώ με το πρόγραμμα Eco Bonus που πέρα από την έκπτωση των 1.400 ευρώ περιλαμβάνει δωρεάν μεταλλικό χρώμα και Wallbox για την ταχύτερη φόρτισης της μπαταρίας. Επίσης τετραετή εγγύηση έως τις 160.000 χιλιόμετρα και οδική βοήθεια, ενώ το σημαντικό είναι όπως σε περίπτωση εταιρικής χρήση τόσο η έκδοση των 190 ίππων όσο και αυτή των 240, απαλλάσσονται από τον αντίστοιχο φόρο -κάτι που ισχύει και για τα Renegade.