Αχαρνές: Στο παρά πέντε γλιτώσαμε νέα τραγωδία με τρένα – Πώς αποφύγαμε τα «Τέμπη 2»


Το πρωτοσέλιδο της εφημερίδος «ΤΑ ΝΕΑ» είναι αποκαλυπτικό, το αποκλειστικό δημοσίευμα μιλάει για 2 τρένα στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές, πρόκειται για τα τρένα 1313 Κιάτο – Πειραιάς και 51 το «Ασημένιο Βέλος» στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Πώς έφτασαν τα τρένα ένα «κλικ» από την σύγκρουση

Ήταν 23/12/2023 και ώρα 12:19 στο ΣΚΑ Αχαρνών γίνεται χάραξη. Το Ασημένιο Βέλος θα περάσει χωρίς στάση την γραμμή 102.

Η αμαξοστοιχία 1313 στην γραμμή 502 με κατεύθυνση την 102 πέρασε με κόκκινο το φωτόσημο P668.

Ούρλιαζε ο σταθμάρχης

«ΤΑ ΝΕΑ» γράφουν: «Παραβίαση κόκκινου φωτεινού σηματοδότη που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train».

Είναι η στιγμή που ο σταθμάρχης καταλαβαίνει τι πάει να γίνει μέσα στον σταθμό Αχαρνών και η κινητοποίηση είναι αστραπιαία.

Εργαζόμενος θα πει: «Αν δεν ήταν ο σταθμάρχης απολυτά έτοιμος θα είχαμε θέμα γιατί πέρασε με κόκκινο φωτόσημο η αμαξοστοιχία».

Οι εργαζόμενοι θα αποκαλύψουν στα «ΝΕΑ»: «Η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Η σύγκρουση αποφεύχθηκε στο παρά πέντε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ που κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο».

Το αποκλειστικό και αποκαλυπτικό έγγραφο της ΡΑΣ

Το πόσο σοβαρό είναι το περιστατικό καταλαβαίνει ο καθείς, το έγγραφο της ΡΑΣ που ζητά εξηγήσεις αναφέρει:

«Η αμαξοστοιχία 1313 (Κιάτο Πειραιάς) εξερχόμενη από τον σταθμό Λιοσίων υπερέβη το φωτόσημο P668 η ανωτέρω παραβίαση σηματοδότη συνιστά πρόδρομο παράγοντα ατυχήματος σας επισημαίνουμε ότι ως σήμερα δε μας έχετε γνωστοποιήσει τη σχετική έκθεση – πόρισμα εσωτερικής διερεύνηση του ανωτέρου συμβάντος».

Αποκάλυψη τι ισχυρίστηκε ο οδηγός του 1313

Τα «ΝΕΑ» όμως θα αποκαλύψουν και τον ισχυρισμό του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας:

«Ο Μηχανοδηγός της 1313 αμαξοστοιχίας ισχυρίστηκε ότι «έγινε υπέρβαση σήματος» (δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο), λόγω ολίσθησης (των γραμμών – τροχών)».

Το αποκαλυπτικό δημοσίευμα αποκαλύπτει πως είναι πολλά αυτά ακόμα που πρέπει να γίνουν για να είμαστε στα ευρωπαϊκά στάνταρ:

«Υπεύθυνος για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train είναι σήμερα ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενηδούνιας που το τελευταίο διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα λόγω της μη κλήσης του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη».

Αλυσιδωτές αντιδράσεις – Ο ΟΣΕ επιβεβαιώνει την αποκάλυψη

Το συγκλονιστικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις και μάλιστα ο ΟΣΕ επιβεβαίωσε το αποκαλυπτικό δημοσίευμα, τονίζοντας το σημαντικό ρόλο που έπαιξε η ύπαρξη τηλεδιοίκησης και έτσι αποφεύχθηκε το δυστύχημα.

«Επιβεβαιώνει ο ΟΣΕ το δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» για παραλίγο σύγκρουση τρένων στις Αχαρνές. Ουσιαστικά, ο κ. Τερεζάκης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, επιβεβαίωσε το γεγονός, ενώ στη συνέχεια υπογράμμισε πως «χωρίς να υποβαθμίζεται η σοβαρότητά του, ας μην υπερβάλλουμε τόσο πολύ».

Την ίδια ώρα, «ΤΑ ΝΕΑ» θα κάνουν μία ακόμα αποκλειστική αποκάλυψη. Η ταχύτητα της 1313 δεν θα έπρεπε να είναι πάνω από 60 και μέχρι τούδε δεν έχει πάει στον ΟΣΕ η ταινία του ταχογράφου.

Αυτό είναι το σημείο που παραβιάστηκε το φωτόσημο



megatv.com