Αύξηση μετακινήσεων με Ι.Χ. εις βάρος συγκοινωνιών

Στροφή προς το αυτοκίνητο προκειμένου να αποφεύγονται… περιττοί συγχρωτισμοί δείχνουν τα στοιχεία από τους αυτοκινητοδρόμους της πρωτεύουσας. Την ίδια στιγμή, οι μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες μειώνονται σταθερά.

Ανάμεικτη είναι η εικόνα στους αυτοκινητοδρόμους, καθώς φαίνεται ότι ήταν λιγότεροι όσοι έφυγαν από την Αθήνα το τριήμερο της Αποκριάς. Η μείωση είναι σχετικά μικρή, καθώς η υπεραστική κυκλοφορία φαίνεται να έχει απορροφήσει ένα μέρος όσων προτιμούν να αποφύγουν σιδηρόδρομο και αεροπλάνο, ενώ θα τροφοδοτηθεί και από τη μείωση στην τιμή της βενζίνης. Οσο η εξάπλωση του κορωνοϊού γίνεται πιο αισθητή, τόσο οι Αθηναίοι δείχνουν να στρέφονται προς το Ι.Χ. Καθώς δεν υπάρχουν πρόσφατα στοιχεία από το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας, μια εικόνα δίνουν τα στοιχεία της Αττικής Οδού. Τον Φεβρουάριο, λοιπόν, η μέση ημερήσια κυκλοφορία ήταν 235.743 οχήματα, αυξημένη κατά 5,66% σε σχέση με τον Ιανουάριο (223.114 οχήματα/ημέρα). Η κίνηση τον Φεβρουάριο ήταν κατά 4,28% υψηλότερη από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Ως προς τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας τα ανεπίσημα στοιχεία καταδεικνύουν μεν μείωση της κίνησης, ωστόσο σε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα επίπεδα. Εκτιμάται ότι ο περιορισμός των επιβιβάσεων βρίσκεται στο 15% περίπου, στοιχείο το οποίο δεν αποκλείεται να τροποποιηθεί καθώς όπως σημειώνουν στελέχη του Οργανισμού, τα δεδομένα αλλάζουν ώρα με την ώρα. Ελαφρά μείωση της κίνησης παρατηρούν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο στα δρομολόγια του Προαστιακού, ενώ αμετάβλητη καταγράφεται η κίνηση στα τρένα. Σημειώνεται βέβαια ότι ο Μάρτιος θεωρείται χαμηλή περίοδος για τα σιδηροδρομικά δρομολόγια, ενώ έχει ήδη προχωρήσει η εταιρεία σε κατάργηση ορισμένων δρομολογίων Αθήνας – Θεσσαλονίκης ακολουθώντας τη ζήτηση.

Αναταράξεις σημειώνονται στην αεροπορική αγορά ως αποτέλεσμα της εμφάνισης των κρουσμάτων κορωνοϊού, με τις ακυρώσεις να αποτελούν μέρος της καθημερινότητας τόσο των αεροπορικών εταιρειών όσο και των αεροδρομίων. Η μείωση της επιβατικής κίνησης εκτιμάται ότι κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τις έως τώρα ενδείξεις να κάνουν λόγο για διψήφιο ποσοστό από τις αρχές του μήνα. Είναι ενδεικτικό ότι η Ιταλία αποτελεί την πέμπτη μεγαλύτερη αγορά ξένων για τον ΔΑΑ, ενώ η αναστολή συνεδρίων και οι γενικότερες οδηγίες για περιορισμό των μετακινήσεων προκαλούν αναταραχή. Στους αυτοκινητοδρόμους, η κίνηση το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει ανάμεικτη εικόνα. Τον Φεβρουάριο στην Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης (Μεταμόρφωση – Σκάρφεια – Ράχες) σημειώθηκε άνοδος 10% και το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου οριακή μείωση (περίπου 1%). Στην Ιονία και στον Ε65 η κίνηση παραμένει ανοδική (Ιονία Φεβρουάριος +4,5%, Μάρτιος -1,5%, Ε65 Φεβρουάριος +8,9%, Μάρτιος +5,6%). Αντίθετα στην Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας η κίνηση το τριήμερο της Αποκριάς ήταν μειωμένη κατά 8,3% σε σχέση με πέρυσι και την πρώτη εβδομάδα μετά κατά 7,6% σε σχέση με πέρυσι, με το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης να προέρχεται από Ι.Χ. και όχι τα βαρέα οχήματα.


kathimerini.gr

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ