Αύξηση πωλήσεων αλλά μείωση κερδών για τη βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ στο εννεάμηνο του 2022

Σε 137,26 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ στο εννεάμηνο του 2022 έναντι 110,24 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021, αυξημένος κατά 24,5%.

Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 28,47 εκατ. ευρώ έναντι 37,46 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 11,18 εκατ. ευρώ (έναντι 22,29 εκατ. ευρώ), τα κέρδη προ φόρων σε 7,44 εκατ. ευρώ (έναντι 19,04 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 5,93 εκατ. ευρώ (έναντι 15,02 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021).

Στον κλάδο γιαουρτιού, συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,6% σε αξία και 16,5% σε όγκο.

Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 30,2%, ξεπερνώντας τα 54 εκατ. ευρώ.

Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +38,5%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +20%) και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο δεκαμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το 31%.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση 22,6%, ξεπερνώντας τα 46 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στη συνολική αγορά.

Πλέον, η συνολική αξία της αγοράς γιαουρτιού βρίσκεται σε θετικό έδαφος +1,4% [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Σεπ. 2022], παρά την πτώση της σε όγκο. Ταυτόχρονα, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Σεπ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα, από την οποία η εταιρεία αναμένει οφέλη. Πλέον, στο δεκάμηνο, η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +23%, σημειώνεται στη ανακοίνωση.

   Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της εταιρείας εμφάνισαν διψήφια μεταβολή +13,1%. Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15,6%) και μειώθηκε κατά -0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15,8%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Αύγ. 2022].


sofokleousin.gr