Ακρίβεια: Στα ύψη οι τιμές σε βασικά αγαθά – «Σαφάρι» των καταναλωτών για φθηνά προϊόντα
Μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο κατέγραψε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, μια μείωση όμως που δεν φαίνεται στην τσέπη των καταναλωτών που υποφέρουν από το τέρας της ακρίβειας.
Οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ καταγράφονται μειωμένες κατά μέσο όρο 1,56% σε σχέση με τον Ιούλιο 2023, ενώ οι 13 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων σουπερμάρκετ που εξετάζονται στο πλαίσιο της έρευνας καταγράφουν μείωση τιμών.
Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις εξής κατηγορίες:
-Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: -7,34%
– Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -6,77%
– Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -6,32%
– Τροφές και είδη για κατοικίδια: -5,19%
– Βρεφικές και παιδικές τροφές: -3,72%
Η έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών έδειξε και αυξήσεις σε προϊότα που φτάνουν και το 6%.
Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:
– Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +5,90%
– Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη: +5,11%
– Τρόφιμα παντοπωλείου: +3,65%
– Οινοπνευματώδη ποτά: +3,21%
– Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +3,01%
Τα νοικοκυριά αγοράζουν πλέον με βασικό κριτήριο τις τιμές, με περίπου εννέα στους δέκα να υπολογίζεται πως επιλέγουν τα φθηνότερα προϊόντα ενώ ένα μεγάλο μέρος αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να μειώσουν τις τιμές ιδιαίτερα το φθινόπωρο που ανοίγουν τα σχολεία και για πολλά νοικοκυριά απαιτούνται πρόσθετα έξοδα, κάλεσε τα σούπερ μάρκετ ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ύστερα από συνάντησή τους – τη δεύτερη μέσα σε ένα μήνα.
«Συνεχίζουμε το έργο για οικονομική ανάπτυξη αλλά και την ταυτόχρονη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας με βασικό στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση των τιμών στα είδη διατροφής και στα βασικά είδη διαβίωσης για κάθε νοικοκυριό», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης.
Νέο άλμα του πληθωρισμού