Χρήστος Σταϊκούρας για μετρό Θεσσαλονίκης: «Δεν είναι δουλειά του Υπουργείου να εγκρίνει το σήμα ή όχι, η εταιρεία “Ελληνικό μετρό” το αποφάσισε»
Για το σήμα του μετρό: «υπάρχει μια εύλογη καχυποψία της κοινωνίας εξαιτίας της ανακολουθίας της πολιτείας να υλοποιήσει έγκαιρα ένα έργο. Ακούμε πως δεν θα ανοίξει το μετρό, κριτική για την ασφάλεια, για το σήμα κτλ. Το μετρό θα ανοίξει 30/11 με τους 13 σταθμούς. Θα κοστίζει 0,60 ευρώ το εισιτήριο. Ως προς το λογότυπο, είναι στην αισθητική του καθενός. Ακολουθήθηκε μια διαδικασία από το ελληνικό μετρό. Υπάρχει εταιρεία. Η εταιρεία έτρεξε τον διαγωνισμό, ο διαγωνισμός ήταν 30.000 ευρώ. Υπάρχει μια επιτροπή η οποία είναι 3μελής, με 2 αρχιτέκτονες που έκριναν ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι για το ελληνικό μετρό. Ο αρχικός διαγωνισμός ήταν μόνο για λογότυπο, και είπαμε να γίνει ένας διαγωνισμός για την ταυτότητα. Ακυρώθηκε ο πρώτος διαγωνισμός. Στον 2ο διαγωνισμό, συμμετείχαν οι εταιρείες. Το κόστος γενικά για την ταυτότητα είναι περί τα 60.000 ευρώ. εμείς με 30.000 ευρώ παρουσιάσαμε αυτό το αποτέλεσμα», είπε αρχικά ο κ. Σταϊκούρας.
«Έγινε απευθείας ανάθεση γιατί το ελληνικό μετρό αποφάσισε ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι αλλά κι για τεχνικούς λόγους. Ζητήσαμε από την εταιρεία να κάνει παρουσίαση. Εμείς το παρουσιάσαμε, δεν είναι δουλειά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να εγκρίνει ή να μην εγκρίνει. Πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ειδικούς», συνέχισε.
Εκφράζει το υπουργείο αυτό που έγινε;
«Θα έπρεπε το «ελληνικό μετρό» να το έχει φροντίσει νωρίτερα», ανέφερε.
Για την ασφάλεια:
«Η ασφάλεια έχει 2 χαρακτηριστικά. Το αν έχει οδηγό και για το εάν έχουν γίνει τα τεσταρίσματα που πρέπει την ασφαλή λειτουργία. Τα τεσταρίσματα και οι έλεγχοι στα συστήματα έχουν ξεκινήσει το 2021. Μετά θα γίνει έλεγχος στην εταιρεία. Στην Θεσσαλονίκη την συντήρηση την έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρεία, για την ακρίβεια ένα όχημα ειδικού σκοπού. Είναι η εταιρεία που λειτουργούν το μετρό στο Μιλάνο και στην Κοπεγχάγη. Όλα τα συστήματα θα ελεγχθούν από την ιδιωτική εταιρεία. Η πιθανότητα αστοχίας, σύμφωνα με την εταιρεία είναι 1 στα επόμενα 100.000 χρόνια. θα εφαρμόσουμε ακριβώς την ίδια λογική για την διασφάλιση της ασφάλειας με αυτοματοποιημένο τρόπο. Σε έναν χρόνο από τώρα θα ολοκληρωθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά το 2025. Έχουν βρεθει επίσης πολλά αρχαία τα οποία θα έχουν οι πολίτες την ευκαιρία να δουν», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.