Δύο χρόνια από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη: Εκατοντάδες συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα – Τι αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
28 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 23:22.
Η ώρα που «πάγωσε» ο χρόνος για τις οικογένειες των 57 θυμάτων της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας που έχει σημειωθεί στην Ελλάδα.
Μία εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούεται μετωπικά με το Intercity 62 στα Τέμπη. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, τα πρώτα βαγόνια, τυλίγονται στις φλόγες. Οι 352 επιβάτες, βιώνουν μία πύρινη κόλαση.
Εκατοντάδες συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό
Ο κόσμος αντιδρά και θέλει την αλήθεια και θέλει να αποδοθεί δικαιοσύνη για το δυστύχημα που κόστισε την ζωή σε 57 συνανθρώπους μας και βύθισε στο πένθος όλη την Ελλάδα.
Στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που είναι προγραμματισμένη σήμερα Παρασκευή συμμετέχουν οι εργαζόμενοι σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, τα συγκεκριμένα Μέσα Μεταφοράς θα λειτουργήσουν από τις 9:00 το πρωί έως τις 5:00 το απόγευμα για να μετακινηθεί ο κόσμος που επιθυμεί να συμμετέχει στις κινητοποιήσεις που έχουν προγραμματιστεί στην πρωτεύουσα.
Νωρίτερα, οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία ανακοίνωσαν πως θα συμμετέχουν και αυτοί στην 24ωρη απεργία.
Οι οδηγοί ταξί μάλιστα θα μεταφέρουν τον κόσμο που θα μεταβαίνει στο συλλαλητήριο δωρεάν, σύμφωνα με ανακοίνωσή τους.
Τι ανέφερε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Σε 178 σελίδες ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων καταλήγει σε συμπεράσματα που για πρώτη φορά ακούγονται από επίσημο φορέα.
Σύμφωνα με τον οργανισμό, η φωτιά και η πυρόσφαιρα που ακολούθησε είναι απίθανο να προκλήθηκαν από τα έλαια σιλικόνης, όπως ανέφερε το αρχικό πόρισμα των πραγματογνωμόνων που είχε ορίσει η δικαιοσύνη.
Μάλιστα ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του Οργανισμού προσδιόρισε και τον όγκο του εύφλεκτου υλικού αλλά και την πιο πιθανή ουσία
Τουλάχιστον 5 έως και 7 άνθρωποι, σύμφωνα με το πόρισμα, δεν κατέληξαν την ώρα της σύγκρουσης αλλά ο θάνατός τους οφείλεται στην φωτιά, που ακολούθησε.
Το βράδυ της τραγωδίας επικράτησε, σύμφωνα με το πόρισμα, ένα επιχειρησιακό χάος. Δεν υπήρχε κανένας συντονισμός, με το κάθε σώμα να ακολουθεί τις εντολές των αξιωματικών του ερήμην των υπολοίπων. Ο χώρος δεν χαρτογραφήθηκε, δεν προφυλάχθηκε, μπαζώθηκε μετά από τρεις ημέρες, χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία.
Στο κείμενο αναφέρεται πως ακόμα και υπουργοί και γενικοί γραμματείς που βρέθηκαν στο σημείο ενεργούσαν ως «παρατηρητές», χωρίς να δίνουν εντολές.
Το πόρισμα αναφέρεται στα εγκληματικά λάθη, χρόνιες παραλείψεις υποβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου. Τη μοιραία νύχτα στην πιο ακατάλληλη θέση βρέθηκε μόνος του ένας άπειρος σταθμάρχης, με μεγάλο όγκο εργασίας, με δεκάδες επικοινωνίες να διαχειριστεί και μπροστά του έναν απαρχαιωμένο πίνακα τοπικού ελέγχου.
Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή, σύμφωνα με το πόρισμα με αυτή ο μηχανοδηγός έπρεπε να καταλάβει ότι όφειλε να παραμείνει στην γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη και όχι να αλλάξει γραμμή.
Βασικές παραδοχές του πορίσματος
- Η πυρόσφαιρα έγινε από εύφλεκτο υλικό τουλάχιστον 2,5 τόνων
- Πέντε έως επτά επιβάτες κάηκαν ζωντανοί μετά την έκρηξη
- Αλλοίωση του χώρου χωρίς κεντρική εντολή για μπάζωμα
- Ανεκτέλεστη η σύμβαση 717 – Διαχρονικές ευθύνες στον ΟΣΕ
- Τραγικά λάθη του άπειρου σταθμάρχη και του μηχανοδηγού του IC62
- Απόλυτο μπάχαλο μετά την σύγκρουση, λόγω έλλειψης πρωτοκόλλου δράσης σε ανάλογα περιστατικά
Ο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία των Τεμπών
Η πυρόσφαιρα
- Δεν προκάλεσαν τη φωτιά τα έλαια σιλικόνης
- Ύπαρξη εύφλεκτου πτητικού υγρού 2,5 τόνων (πιθανόν ξυλόλιο)
- Μη καταγεγραμμένο εύφλεκτο υλικό
Το μπάζωμα
- Επιχειρησιακό χάος – έλλειψη συντονισμού – όλα έγιναν λάθος – χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία
- «Δεν υπάρχει κεντρική εντολή για μπάζωμα»
Η φωτιά
- 5-7 νεκροί από την φωτιά – πρώτη φορά επισήμως
Τα νέα βίντεο
- Δεν έχουν συμπεριληφθεί λόγω μη αυθεντικοποίησης ακόμα
- Απορία πώς βρέθηκαν δυο χρόνια μετά ενώ όλοι τα αναζητούσαν