Ελεύθερη κυκλοφορία στις λεωφορειολωρίδες ζητούν οι οδηγοί ταξί – Δυσεπίλυτο το κυκλοφοριακό πρόβλημα


Η κίνηση στον δρόμο αποτελεί «βραχνά» για χιλιάδες οδηγούς καθημερινά.

Ο Συγκοινωνιολόγος και Καθηγητής του ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για την κίνηση που επικρατεί στους δρόμους και τις συγκοινωνίες.

«Με το αυτοκίνητό μας δεν θα αλλάξει κάτι, το κυκλοφοριακό δεν έχει λύση. Αυτό που έχει λύση είναι να δώσουμε καλύτερη εξυπηρέτηση στις μετακινήσεις. Αυτό που κάνουν και στην Ευρώπη είναι ότι έχουν καταλάβει ότι η κυκλοφορία ισορροπεί στην συμφόρηση. Όσους δρόμους και να κάνουμε, όσο και να βελτιστοποιήσουμε την κυκλοφορία θα έχουμε συμφόρηση στις ώρες αιχμής ιδιαίτερα. Στην Αθήνα που συνεχώς αναπτύσσεται, ο μόνος τρόπους να έχουμε καλύτερη εξυπηρέτηση μετακινουμένων είναι τα ΜΜΜ. Τα λεωφορεία έρχονται κάθε 40 λεπτά γιατί είναι κολλημένα στην κίνηση λόγω των ΙΧ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δεν μπορεί να γίνει τίποτα για το κυκλοφοριακό. Δεν χωράμε όλοι σε αυτή την πόλη, να είμαστε όλοι στον Κηφισό. Να δώσουμε εναλλακτικές διαδρομές, κάποιοι να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Όταν περιορίστηκε η κυκλοφορία στις λεωφορειολωρίδες τον Νοέμβριο του 2023, αυξήθηκε η μέση ταχύτητα των λεωφορείων κατά 50%. Αυτό σημαίνει ότι με τα ίδια λεωφορεία είναι 1,5 φορά περισσότερες διαδρομές και 1,5 φορά περισσότερους επιβάτες που θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε. Και προφανώς και πιο γρήγορα. Μετά δεν συνεχίστηκε η αυστηρή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων και είχαμε τα ίδια», συνέχισε ο κ. Γιαννής.

Για τις κάμερες: «Έχει γίνει αντιληπτή το πρόβλημα και η κυβέρνηση προωθεί – γιατί η λύση είναι η κάμερες – 300 κάμερες στην Αθήνα και την ψηφιακή κλήση έτσι ώστε το σύστημα να είναι γρήγορο και αυτόματο. Να κάνεις την παράβαση, να σε βρίσκει αμέσως και να σου στέλνει την κλήση. Εισπρακτικό μέσο είναι στην αρχή η κλήση, αλλά έχει ως στόχο την αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς».

Ελεύθερη κυκλοφορία στις λεωφορειολωρίδες ζητούν οι οδηγοί ταξί

Το πάγιο αίτημα για ελεύθερη κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες επαναφέρει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.), στο πλαίσιο της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα, με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον νέο ΚΟΚ, το προεδρείο του ΣΑΤΑ, παρουσιάζοντας την ατζέντα με τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο των ταξί, προτείνει την νομιμοποίηση χρήσης και κίνησης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες χωρίς περιορισμό.

Η ιδιοκτήτρια ταξί και πρόεδρος του περιφ. Συμβουλίου Αττικής, Όλγα Πετράκη μίλησε στο MEGA για τα αιτήματα των οδηγών ταξί.

«Είμαστε μέσο μεταφοράς δημόσιου χαρακτήρα και ταυτόχρονα επιβιβάζουμε περισσότερα από 4 γιατί έχουμε στην διάθεσή μας τα 7θέσια και τα 9θέσια. Θέλουμε να κάνουμε σωστά την εργασία μας, να πάμε τον επιβάτη γρήγορα στον προορισμό τους. Μας ενδιαφέρει, για τους ανθρώπους που δεν έχουν την δυνατότητα της μετάβασης σε ένα νοσοκομείο, να πατήσουμε την λεωφορειολωρίδα για να τους πάμε στο νοσοκομείο. Θα παρανομήσουμε για να πάμε μία γυναίκα να γεννήσει ή για κάποια θεραπεία. Θυσιαζόμαστε για το επιβατικό κοινό. Υπάρχουν εσοχές στις λεωφορειολωρίδες που μπορούμε να επιβιβάσουμε ή αποβιβάσουμε τον πελάτη. Είναι πολλά τα οποία πρέπει να σκεφτούν. Μας ενδιαφέρει το έμφορτο ταξί, δηλαδή το να πας γρήγορα στην δουλειά σου», ανέφερε.



megatv.com