Εως έξι μήνες θα κρατάει ο χρήστης τον αριθμό του μετά τη διακοπή της σύνδεσης


Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, ο αριθμός θα βρίσκεται στην ευχέρεια του χρήστη ακόμη και στην περίπτωση που ο πάροχος μεταβιβάσει τον αριθμό σε άλλον πάροχο, ενώ ο χρήστης επιλέγει κάποιον τρίτο πάροχο.

Μέχρι έξι μήνες μετά τη διακοπή της τηλεφωνικής σύνδεσης θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του χρήστη, ιδιώτη ή επιχείρηση, ο τηλεφωνικός αριθμός. Ακόμη και αν ένας πάροχος διακόψει τις δραστηριότητές του ή τη σύμβαση για οποιονδήποτε άλλο λόγο (π.χ. ληξιπρόθεσμες οφειλές), ο τηλεφωνικός αριθμός για τουλάχιστον έξι μήνες θα βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια του χρήστη. Μάλιστα, όπως αναφέρουν στελέχη της ΕΕΤΤ, ο αριθμός θα βρίσκεται στην ευχέρεια του χρήστη ακόμη και στην περίπτωση που ο πάροχος μεταβιβάσει τον αριθμό σε άλλο πάροχο, ενώ ο χρήστης επιλέγει κάποιον τρίτο πάροχο.

Αυτό προβλέπει, μεταξύ άλλων, ο νέος κανονισμός αριθμοδότησης που ετοίμασε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο νέος κανονισμός, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, είναι εν μέρει αποτέλεσμα του νέου Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο νέος κώδικας, εκτός από τα περαιτέρω δικαιώματα που παρέχει στον πελάτη της γραμμής επί των τηλεφωνικών αριθμών, υποχρεώνει μια περισσότερο «ευρωκεντρική» αριθμοδότηση των συσκευών που αξιοποιούνται στην επικοινωνία «μηχανή προς μηχανή» ή Μ2Μ. Τέτοιου είδους συνδέσεις αξιοποιούνται σε οχήματα, στους μετρητές κατανάλωσης κ.λπ. μέσω ασύρματου δικτύου κινητής τηλεφωνίας, χωρίς την παρέμβαση του χρήστη, υπάρχει επικοινωνία της συσκευής με άλλες συσκευές ή/και υπολογιστές.

Με βάση το νέο πλαίσιο, αριθμούς θα δικαιούνται, εκτός από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, όποιοι άλλοι ενδιαφερόμενοι αναπτύσσουν συστήματα και υπηρεσίες M2M. Σύμφωνα με στελέχη της ΕΕΤΤ, ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου που εφοδιάζει το όχημα με μια κάρτα SIM για την πραγματοποίηση του γνωστού «e-Call» θα μπορεί να κάνει χρήση της υπηρεσίας και της σύνδεσης που προσφέρει το όχημα, είτε βρίσκεται στη χώρα παραγωγής του οχήματος είτε σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ε.Ε. Σήμερα, η πώληση ενός οχήματος σε μια χώρα της Ε.Ε. εκτός εκείνης που παράχθηκε συνεπάγεται αλλαγή της κάρτας SIM και σύμβαση με κάποιον τοπικό πάροχο προκειμένου να γίνει διαθέσιμη η σχετική υπηρεσία.

Η ΕΕΤΤ, με αφορμή τις αλλαγές του αριθμοδοτικού συστήματος, πραγματοποιεί και τις δικές της αλλαγές. Ετσι, από τη στιγμή που θα ισχύσει ο νέος κανονισμός, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες κ.λπ. που παρέχουν τηλεφωνικά υπηρεσίες σε καταναλωτές μέσω ειδικών αριθμών (π.χ. πενταψήφιοι κωδικοί, με πρόθεμα 800 κ.λπ.) υποχρεώνονται να ενημερώνουν αναλυτικά για τη χρέωση. Μέχρι σήμερα η χρήση αυτών των αριθμών συνοδευόταν με την υπόμνηση ότι η χρέωση ορίζεται από τον πάροχο της τηλεφωνικής γραμμής, χωρίς να παρέχεται άλλη πληροφορία.

Τέλος, η ΕΕΤΤ θα εκσυγχρονίσει τη διαδικασία αριθμοδότησης, που θα καταστεί σχεδόν στο σύνολό της ψηφιακή. Η δημόσια διαβούλευση επί του προτεινόμενου κανονισμού θα διαρκέσει έως τις 20 Ιουλίου 2020.

kathimerini.gr



agrinio24.gr