Εταιρίες που αξίζουν δισεκατομμύρια και δεν είναι… κερδοφόρες


Έχουν βγάλει δισεκατομμύρια από ζεστό επενδυτικό χρήμα, κι όμως χάνουν χοντρά λεφτά κάθε χρόνο.

Ο λόγος για μια σειρά από ογκόλιθους της τεχνολογικής βιομηχανίας που αναπτύσσονται με κολοσσιαίους ετήσιους ρυθμούς, παραμένουν ωστόσο ζημιογόνοι.

Η Wall Street έχει αποδεχθεί μάλιστα αυτό το μοντέλο ανάπτυξης και επέκτασης, καθώς ο επενδυτικός κόσμος εμφανίζεται έτοιμος να αποδεχτεί τη χασούρα για ιδιαιτέρως μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Όλοι ελπίζουν να γίνουν κερδοφόρες αυτές οι επιχειρήσεις και να πάρουν πίσω στο πολλαπλάσιο όσα έχουν δώσει.

Όπως έγινε με το Facebook, ας πούμε, που έβγαλε το πρώτο του δολάριο 5 χρόνια μετά την ίδρυσή του και πέρυσι μέτρησε κέρδη της τάξης των 6,9 δισ. δολαρίων. Αλλά και η Amazon, ιδρύθηκε το 1994 και έγινε κερδοφόρα μόλις το 2001.

Η μελέτη της Pitchbook έδειξε ότι από τα 100 πετυχημένα startups που αξίζουν πάνω από 1 δισ. δολάρια, το 64% δεν βγάζουν μία.

Να και τα μεγαλύτερα…

Snap (ιδιοκτήτρια εταιρία του Snapchat)

Ιδρύθηκε το 2011, έχει σήμερα κεφαλαιοποίηση στα 21,7 δισ. δολάρια και έκλεισε το 2018 με απώλειες 1,3 δισ. δολαρίων.

Uber

Ιδρύθηκε το 2009, αξίζει 50,4 δισεκατομμύρια και έχασε το 2018 ακριβώς 1,8 δισ.

Lyft

Ξεκίνησε το 2012, αξίζει 14,59 δισ. και έχασε πέρυσι 911 εκατ.

Pinterest

Ιδρύθηκε το 2009, έχει κεφαλαιοποίηση στα 10,9 δισ. και έκλεισε το 2018 με απώλειες της τάξης των 63 εκατ. δολαρίων

Spotify

Λανσαρίστηκε το 2006, αποτιμάται στα 25,8 δισ. και έχασε πέρυσι 78 εκατ.

Tesla

Ξεκίνησε να φτιάχνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2003, έχει σήμερα κεφαλαιοποίηση στα 59,3 δισ. δολάρια και έχασε πέρυσι 976 εκατ.



agrinio24.gr