Ferrari vs Lamborghini: Πώς άρχισε η κόντρα των δύο κολοσσών;

H Ferrari και η Lamborghini είναι δύο κολοσσοί της ταχύτητας, ανάμεσα στους οποίους έχει αναπτυχθεί μία πολύ μεγάλη αντιπαλότητα.

Σύμφωνα με τον θρύλο, όλα άρχισαν το 1962, όταν ο Ferruccio Lamborghini, λάτρης των σπορ αυτοκινήτων και ιδιοκτήτης εταιρείας τρακτέρ, είχε έναν έντονο διάλογο με τον Enzo Ferrari για το πώς θα έπρεπε να είναι ένα όχημα υψηλών επιδόσεων.

Ο «Drake» φέρεται να μίλησε σκληρά στον «αγρότη», όπως χαρακτήρισε τον Lamborghini, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα ο δεύτερος να ιδρύσει τη βασική, πλέον, ανταγωνίστρια της εταιρείας του Μαρανέλο.

Σε συνέντευξή του πριν από μερικά χρόνια, ο Valentino Balboni, πρώην επικεφαλής οδηγός δοκιμών της Lamborghini, περιέγραψε την περίφημη αυτή ιστορία, όπως την είχε ακούσει από το αφεντικό του.

Ο Balboni δήλωσε: «Όταν έγινε μεγάλος έμπορος τρακτέρ, ο Ferruccio αγόρασε δύο Ferrari. Μία λευκή για εκείνον και μία μαύρη για τη σύζυγό του. Κάθε φορά που σπουδαίοι πελάτες έρχονταν στην εταιρεία για να υπογράψουν συμβόλαιο, το αφεντικό μου συνήθιζε να τους πηγαίνει σε ένα εστιατόριο με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο».

Ο πρώην test driver της εταιρείας είπε ότι στον Lamborghini άρεσε να κάνει σόου, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν καθόλου καλός οδηγός. «Κατέστρεφε τον συμπλέκτη όλη την ώρα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

O Balboni τόνισε ότι για αυτό τον λόγο, ο συνεργάτης του επισκεπτόταν σε τακτική βάση το εργοστάσιο της Ferrari. Μετά την τρίτη ή την τέταρτη επίσκεψη, ανέθεσε την επισκευή του συμπλέκτη στον μηχανικό της δικής του εταιρείας, που αποσυναρμολόγησε τη μηχανή του οχήματος και διαπίστωσε ότι το αμπραγιάζ ήταν ίδιο με αυτό που χρησιμοποιούσαν για την κατασκευή ενός μικρού τρακτέρ.

«Ήταν ένας κλασικός συμπλέκτης που “φορούσαν” Ferrari, Maserati και πολλά ακόμα σπορ αμάξια», είπε ο Balboni, ενώ πρόσθεσε: «Ο Ferruccio άρχισε να φωνάζει. Θύμωσε, επειδή το συγκεκριμένο εξάρτημα κόστιζε 10 λίρες και ο Ferrari το χρέωνε στη δεκαπλάσια τιμή».

Η περίφημη συνάντηση

Μία ημέρα ο Lamborghini συνάντησε τον Ferrari και του είπε: «Κατασκευάζεις τα όμορφα αυτοκίνητά σου, χρησιμοποιώντας συμπλέκτες σαν τους δικούς μου». Τότε, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας του Μαρανέλο φέρεται να του απάντησε: «Είσαι ένας απλός οδηγός τρακτέρ. Είσαι ένας αγρότης. Δεν θα έπρεπε να διαμαρτύρεσαι για τα αμάξια μου, καθώς είναι τα καλύτερα του κόσμου».

Ο Lamborghini δεν θα μπορούσε να αφήσει ασχολίαστα τα λόγια του Ferrari: «Πράγματι, είμαι ένας αγρότης. Θα κατασκευάσω ένα σπορ αυτοκίνητο, προκειμένου να σου δείξω πώς θα έπρεπε να είναι αυτού του τύπου τα οχήματα».

«Αυτή ήταν η εκδοχή του Ferruccio, την οποία είχε διηγηθεί πάρα πολλές φορές», τόνισε ο Balboni. Παρά το γεγονός ότι αρκετοί ειδικοί εκτιμούν ότι οι δύο άντρες λογομάχησαν στα γραφεία της Ferrari στο Μαρανέλο, ο πρώην test driver της Lamborghini είπε ότι ο διάλογος αυτός έλαβε χώρα είτε σε κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία είτε σε μία έκθεση. Ωστόσο, δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες, σχετικά με τον τόπο που καταγράφηκε το συμβάν.

Επίσης, μία άλλη εκδοχή της ιστορίας θέλει τον Lamborghini να είπε στον Ferrari ότι ο συμπλέκτης είναι πολύ μικρός για σπορ αυτοκίνητα, με τον δεύτερο να του δίνει μία πολύ σκληρή απάντηση.

«Το πρόβλημα δεν είναι ο συμπλέκτης. Κακομεταχειρίζεσαι το όχημα, επειδή δεν ξέρεις να οδηγείς», φέρεται να ήταν τα λόγια του, με τον Ferruccio να αποκρίνεται γεμάτος πίκρα: «Δεν θα αγοράσω ποτέ ξανά δικό σου αμάξι!»

Ο Lamborghini δεν έχασε χρόνο και μετά τον διάλογο, άρχισε να σχεδιάζει τα αυτοκίνητα της δικής του εταιρείας. Περίπου έναν χρόνο αργότερα, και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 1963, παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο τη Lamborghini 350 GTV, που στη συνέχεια μετονομάστηκε σε 350 GT. Διέθετε μηχανή 3.5 λίτρων και κινητήρα V12.

1 2

O Lamborghini σύντομα άρχισε να αποκτά τα πλούτη και τη φήμη του Ferrari, γεγονός άξιο θαυμασμού, δεδομένου ότι η εταιρεία του Μαρανέλο υπήρχε αρκετά χρόνια νωρίτερα.

2 2

Σε συνέντευξή του το 1991, o Lamborghini υπογράμμισε ότι από εκείνη την περιβόητη μέρα ο «Drake» δεν του μίλησε ποτέ ξανά, με τον δεύτερο να αρνείται ότι καταγράφηκε αυτό το περιστατικό.

Άλογο, ή ταύρος ο βασιλιάς της ταχύτητας;

Oι λάτρεις των αυτοκινήτων, και όχι μόνο, γνωρίζουν το εμβληματικό σήμα της Ferrari. Σε αυτό απεικονίζεται ένα μαύρο άλογο που καλπάζει, σε κίτρινο φόντο, ενώ διακρίνονται τα γράμματα S και F, τα αρχικά της Scuderia Ferrari.

Αυτό, ωστόσο, που γνωρίζουν λιγότεροι είναι ότι το συγκεκριμένο άλογο ήταν το σύμβολο του Count Francesco Baracca, ενός θρύλου της ιταλικής πολεμικής αεροπορίας κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο πιλότος ζωγράφιζε στο πλάι των αεροπλάνων του αυτό το άλογο, ενώ έφυγε από τη ζωή πολύ νέος το 1918.

5 1

Περίπου 5 χρόνια αργότερα, ο Ferrari τερμάτισε πρώτος σε έναν αγώνα στην πίστα Savio στη Ραβέννα. Εκεί, συνάντησε την κόμισσα Paolina, τη μητέρα του Baracca, η οποία και τον προέτρεψε να χρησιμοποιήσει για σήμα της εταιρείας το εν λόγω άλογο, λέγοντάς του ότι θα του φέρει τύχη.

Ο Ferrari πείστηκε, αποτύπωσε το ζώο όπως ακριβώς ήταν στα αεροπλάνα του Baracca, ενώ πρόσθεσε ένα κίτρινο φόντο σε σχήμα ασπίδας, αφού το συγκεκριμένο χρώμα είναι συνυφασμένο με τη γενέτειρά του, τη Μόντενα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το άλογο αυτό έχει χρησιμοποιηθεί και από τις μοτοσικλέτες Ducati.

Ο περίφημος ταύρος στο σήμα της Lamborghini είναι… ο ιδιοκτήτης αυτής. Ο Ferruccio γεννήθηκε στις 28 Απριλίου 1916, γεγονός που σημαίνει ότι ήταν ταύρος στο ζώδιο. Επίσης, λάτρευε να παρακολουθεί ταυρομαχίες, ενώ πίστευε ότι το εν λόγω ζώο συνδέεται με τη δύναμη, την ταχύτητα, την κυριαρχία και τον κίνδυνο, τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων του. Ο ταύρος είναι χρυσός, έχει δηλαδή το χρώμα της πολυτέλειας, ενώ απεικονίζεται μέσα σε μία μαύρη ασπίδα.

100

Όταν έγινε η παρουσίαση του σήματος, υπήρξαν αμφιλεγόμενα σχόλια. Αρκετοί θεώρησαν ότι ήταν αντιγραφή του logo της Ferrari, καθώς και στα δύο σήματα υπάρχει ασπίδα, ζώο μέσα σε αυτή και δύο κοινά χρώματα.

Παρά τις αρνητικές κριτικές, η εταιρεία δεν απέσυρε το λογότυπο που, πλέον, είναι ένα από τα πιο εμβληματικά και αναγνωρίσιμα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Κάπως έτσι θέλει ο θρύλος να γεννήθηκε η Lamborghini. Το περιστατικό μπορεί να συνέβη κατά αυτό τον τρόπο, ίσως λίγο διαφορετικά, ενδεχομένως να μην καταγράφηκε και ποτέ.

3 2

Πάντως, η Ferrari και η Lamborghini είναι… τόσο ίδιες και τόσο διαφορετικές, που γοητεύον κάθε λάτρη της ταχύτητας και του αυτοκινήτου γενικότερα.


πηγή

loading...

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ