Η Bentley χρωστά την ύπαρξή της στο Σουλτάνο του Μπρουνέι
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τα βαριά ονόματα δεν είχαν πάντα μια εύκολη πορεία. Αντιθέτως δεν είναι λίγες οι φορές που έφτασαν στο χείλος της καταστροφής.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Bentley που τη δεκαετία του ’80, όταν και ανήκε στη Rolls Royce -στη συνέχεια αποκτήθηκε από τον όμιλο Volkswagen- αντιμετώπιζε πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Η λύση τότε δόθηκε από το Σουλτάνο του Μπρουνέι Χασανάλ Μπολκιάχ και την οικογένειά του, που χρηματοδότησαν το R&D της μάρκας. Από την κίνηση αυτή προέκυψαν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα πρωτότυπα, όπως το Bentley Java που εξελίχθηκε στην Continental GT και το Bentley Dominator SUV που ήταν ο προπομπός της Bentayga.
Επίσης για το Σουλτάνο κατασκευάστηκαν ειδικές Bentley, όπως οι Grand Prix και Silverstone οι οποίες ανήκουν στη συλλογή του. Η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 7.000 αυτοκίνητα, από τα οποία τα 380 είναι Bentley και τα 600 Rolls Royce.
Ο αριθμός των Rolls Royce μάλιστα την καθιστά τη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή μοντέλων της διάσημης μάρκας στον κόσμο και της έχει εξασφαλίσει και μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness.
Υπολογίζεται πως ο σουλτάνος και ο αδερφός του πρίγκιπας Τζέφρι έχουν ξοδέψει συνολικά πάνω από 14,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτοκίνητα.
Σήμερα, η Bentley συγκαταλέγεται στους κορυφαίους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 13.000 μονάδες το 2023 και κέρδη άνω των 600 εκατομμυρίων δολαρίων.