Η επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα – Πώς «ανακατεύει την τράπουλα» στο λιανεμπόριο τροφίμων


Το κατάλληλο… timing προκειμένου να επιστρέψει στην Ελλάδα φαίνεται πως περίμενε η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour, σε μια κίνηση που αναμένεται να ταράξει τα νερά του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων, μεταβάλλοντας τις ισορροπίες και δημιουργώντας νέα δεδομένα στον χώρο.

Σε μια ευνοϊκή συγκυρία για τον κλάδο, καθώς η πανδημία ανέδειξε την «παντοκρατορία» των αλυσίδων σούπερ μάρκετ όταν το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας «ψυχορραγούσε» και καθώς η οργανωμένη λιανική στην Ελλάδα μετασχηματίζεται ταχύτατα, η Carrefour ετοιμάζεται να διεκδικήσει εκ νέου την «ψήφο» του Έλληνα καταναλωτή. Δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή της από τη χώρα μας, η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιστρέφει με νέο συνεργάτη, υπό νέες συνθήκες και με μεγαλύτερες αξιώσεις αυτή τη φορά, την ώρα μάλιστα που παρατηρείται έντονη κινητικότητα στον κλάδο…

Η Carrefour International Partneship υπέγραψε συνεργασία με νέο partner, την εταιρεία Retail & Μore S.A., θυγατρική του Ομίλου Teleunicom, προκειμένου να επαναφέρουν το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour στους Έλληνες καταναλωτές. Η συνεργασία έχει ως στόχο την τοποθέτηση και ανάπτυξη των σημάτων Carrefour στην ελληνική επικράτεια, ενώ τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Ελλάδα έως το καλοκαίρι του 2022.

Το πλάνο ανάπτυξης και επέκτασης του εγχειρήματος βρίσκεται ακόμη υπό διαμόρφωση, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, οι Γάλλοι θα βρεθούν στην Ελλάδα για την οριστικοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού της νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας και την ανάπτυξη του brand της γαλλικής αλυσίδας. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως τα νέα καταστήματα της Carrefour θα είναι μικρότερα από ότι ήταν στο παρελθόν και θα καλύπτουν τις ανάγκες του σήμερα, προσφέροντας «την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους». Μάλιστα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της γαλλικής αλυσίδας, τα πρώτα καταστήματα αναμένεται να ανοίξουν στην Κρήτη.

Οι Γάλλοι επιστρέφουν στην Ελλάδα με partner τον Όμιλο Βαρδινογιάννη

«Η Carrefour επιστρέφει στην Ελλάδα γιατί βρήκε τον κατάλληλο συνεργάτη», σχολιάζουν στο insider.gr πηγές με γνώση των συζητήσεων. «Ο Όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & More, είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά» δήλωσε, κατά τις επίσημες ανακοινώσεις, ο Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships.

Η νεοσύστατη Retail & More δραστηριοποιείται στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων και είναι θυγατρική της TeleUnicom, που αποτελεί μέλος του Ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη. Η Retail & More ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι – όταν ο Όμιλος AVE ανακοίνωσε επισήμως την είσοδό του στο χώρο της διανομής προϊόντων ευρείας κατανάλωσης – με μετοχικό κεφάλαιο ύψους 250 χιλ. ευρώ. Διευθύνων Σύμβουλος της Retail & More είναι ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος για πάρα πολλά χρόνια. Η TeleUnicom ιδρύθηκε το 1995, δραστηριοποιείται στη διανομή προϊόντων κινητής τηλεφωνίας και τεχνολογίας σε Ελλάδα και Κύπρο και αντιπροσωπεύει εδώ και πολλά χρόνια κορυφαίες μάρκες τεχνολογίας.

To brand Carrefour

Η ιστορία του Carrefour ξεκινά το 1959 με τη συνάντηση του Marcel Fournier, ιδιοκτήτη ενός καταστήματος νεωτερισμών στο Annecy και της οικογένειας Badin-Defforey, χονδρέμπορου τροφίμων στο Lagnieu στο Ain. Προερχόμενοι από επιχειρηματικές οικογένειες, ο Marcel Fournier και ο Denis Defforey εφάρμοσαν self-service γαλλικού τύπου, πρώτα σε μια επιφάνεια 200 τμ, προτού ανοίξουν τον Ιούνιο του 1960 ένα σούπερ μάρκετ 850 τμ στη διασταύρωση της λεωφόρου Parmelan και της λεωφόρου André-Theuriet στο Annecy. Άλλωστε η γαλλική λέξη Carrefour σημαίνει «σταυροδρόμι» και «δημόσια πλατεία».

Το 1970 η Carrefour εισέρχεται στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, ενώ τρία χρόνια αργότερα ξεκινά η «διεθνοποίησή» της, μέσω της εξερεύνησης νέων αγορών. Έτος ορόσημο αποδείχθηκε το 1999, όταν η συγχώνευση της Carrefour με την Promodès γέννησε τον δεύτερο μεγαλύτερο διανομέα στον κόσμο.

Σήμερα, με ένα πολυμορφικό δίκτυο περίπου 13.000 καταστημάτων σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική, η Carrefour αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής τροφίμων σε παγκόσμιο επίπεδο, με έσοδα ύψους 78,6 δισ. ευρώ το 2020. Ο όμιλος απασχολεί 320.000 εργαζόμενους.

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα. Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα, προκαλώντας αίσθηση στο εγχώριο επιχειρείν. Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour – Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.

Πώς η πανδημία «απογείωσε» τις επιδόσεις των σούπερ μάρκετ

Η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ ανακοίνωσε την επανεμφάνισή της στην Ελλάδα, την ώρα που συμπληρώνονται δύο χρόνια από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού στον πλανήτη. Ενός φαινομένου που λειτούργησε σαν επιταχυντής των εξελίξεων στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων.

Όταν το σύνολο της ελληνικής οικονομίας είχε μπει «στον πάγο», οι Έλληνες καταναλωτές «απογείωσαν» τα οικονομικά μεγέθη των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Όπως προκύπτει από την ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2021», το 2020 τα σούπερ μάρκετ εισέπραξαν σχεδόν 900 εκατ. ευρώ επιπλέον έναντι του 2019, ενός «ήσυχου» έτους όπου τίποτα δεν προμήνυε αυτό που θα ακολουθούσε… Ο φόβος για το άγνωστο έστρεψε τον κόσμο στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προκαλώντας μάλιστα εκρηκτική αύξηση των online πωλήσεων.

Όταν οι Έλληνες καταναλωτές βρέθηκαν για πρώτη φορά – και για μεγάλο χρονικό διάστημα – σε καθεστώς lockdown, στράφηκαν σχεδόν μαζικά στις online αγορές, αναγκάζοντας τις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ να επιταχύνουν τη μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή. Η δυναμική των online πωλήσεων συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, γεγονός που επιβεβαιώνει πως το φαινόμενο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ… ήρθε για να μείνει.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γεγονός πως το 2020 οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, κατά 260% σε σχέση με το 2019, διαμορφώνοντας τζίρο ύψους 163,30 εκατ. ευρώ.

Υπό το πρίσμα αυτό η επιστροφή των Γάλλων στην Ελλάδα πραγματοποιείται σε μια κρίσιμη συγκυρία. Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων μετασχηματίζεται με καταλύτη την πανδημία και εισέρχεται σε μια νέα εποχή, η οποία προμηνύει μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία του κλάδου…



agrinio24.gr