Η πανδημία έφερε και τους 60άρηδες Έλληνες στο Διαδίκτυο
Συντριπτική είναι πλέον η χρήση Internet στη χώρα μας, επιβεβαιώνοντας ότι η χρονιά της πανδημίας είναι εκείνη που επιτάχυνε αυτή την τάση με κατακόρυφους ρυθμούς, βάζοντας «στο παιχνίδι» ακόμα και τις μεγαλύτερες ηλικίες.
Αυτή τη στιγμή οι Έλληνες από 13 έως 74 ετών κάνουν χρήση Internet σε ποσοστό 96%, με την ηλικιακή ομάδα 25-34 να είναι 100% χρήστες του διαδικτύου, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα της Focus Bari.
Πολύ υψηλό είναι το ποσοστό της χρήσης Internet και μετά τα πρώτα –ήντα, καθώς στις ηλικίες 55-64 έχει φτάσει σχεδόν στο 90%, ενώ έχει ξεπεράσει το 70% στις ηλικίες 65-74.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εννέα στα δέκα παιδιά (ποσοστό 91%) ηλικίας 5-12 χρόνων χρησιμοποιούν το Internet, και όταν εστιάσουμε στην ηλικία 10-12, παρατηρούμε πως σχεδόν όλα τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι online (97%).
9 στους 10 Έλληνες έχουν το δικό τους smartphone
Όταν κάποιος ξεκινήσει να χρησιμοποιεί το internet, πολύ σύντομα γίνεται καθημερινός χρήστης, γι’ αυτό και από το 96% των χρηστών, το 92% δηλώνει ότι βρίσκεται στο Internet κάθε μέρα.
Επίσης, όταν κάποιος μπει στον διαδικτυακό κόσμο, ανακαλύπτει τις ωφέλειες και τις ευκολίες του, και γι’ αυτό οι 9 στους 10 Έλληνες έχουν το δικό τους smartphone, ώστε να μπαίνουν στο Internet ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε χώρο. Να σημειωθεί ότι το 87% του ελληνικού κοινού χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου.
Την ίδια στιγμή, 8 στους 10 Έλληνες έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα. Μάλιστα περισσότεροι από 7 στους 10 (ποσοστό 72%) δηλώνουν καθημερινοί χρήστες των social media.
Στροφή στο e-shopping και για τους 65άρηδες
Με εντυπωσιακό ρυθμό αυξάνονται πλέον οι ηλεκτρονικές αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο τελευταίο 6μηνο τουλάχιστον μία online αγορά έχουν πραγματοποιήσει 2 στους 3 (ποσοστό 68%), ενώ με βάση τα στοιχεία της έρευνας, κατά το πρώτο 3μηνο εφέτος οι ηλεκτρονικές αγορές κατέγραψαν άνοδο 30% σε σχέση με το πρώτο 3μηνο του 2019.
Σε ότι αφορά τις ηλικιακές ομάδες των online αγοραστών, τη μεγαλύτερη αύξηση έναντι του 2019 παρουσίασαν όσοι είναι πάνω από 65 ετών (+91%).
Πάντως οι περισσότεροι Έλληνες e-shoppers είναι μεταξύ των ηλικιών 18-54 ετών.
Ξανθή Γούναρη