Ηλεκτρική επίθεση μεγάλης κλίμακας από Toyota και Lexus
Συνήθως οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν ένα πρωτότυπο τη φορά, που αποκαλύπτει μέρος των μελλοντικών τους σχεδίων σε μια κατηγορία. Η Toyota όμως, σε μια ειδική εκδήλωση όπου ο πρόεδρός της Akio Toyoda, αποκάλυψε τη στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια, παρουσίασε ούτε ένα, ούτε δύο αλλά συνολικά 15 concept cars.
Σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες, καθώς μεταξύ τους υπάρχουν από αυτοκίνητα πόλης και SUV μέχρι σπορ μοντέλα και αγροτικά, ενώ ο επικεφαλής της εταιρείας ουσιαστικά τα τοποθέτησε σε δύο μεγάλες ομάδες: αυτά με μειωμένες εκπομπές ρύπων, όπως είναι τα υβριδικά κάθε είδους και αυτά με μηδενικούς ρύπους -πλήρως ηλεκτρικά και υδρογόνου- που έχουν και ένα προβάδισμα.
Όπως ήταν αναμενόμενο πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την «επίθεση» έχει η υπομάρκα bZ (Beyond Zero), καθώς παρουσιάστηκαν συνολικά τέσσερα πρωτότυπά της: ένα μικρό SUV για την Ευρώπη και την Ιαπωνία και ένα επίσης μικρό σπορ crossover, ένα σεντάν που θα ανταγωνιστεί το Tesla Model 3 καθώς και ένα μεγάλο οικογενειακό SUV.
Το concept με τα σήματα της Lexus που ξεχωρίζει είναι το RZ, που προαλείφεται ως ο ηλεκτρικός διάδοχος του σπορ LF-A και θα εξοπλίζεται με μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη που θα εξασφαλίζουν μια αυτονομία της τάξης των 700 χιλιομέτρων. Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε ένα 0-100χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 2,0 δεύτερα.
Το παρόν έδωσαν τόσο ένα μεγάλο SUV και ένα σπορ σεντάν με τις παραλλαγές του (hatchback και cabrio 2+2 θέσεων), μαζί με ένα αυτόνομο λεωφορειάκι και ένα βαν, τον ηλεκτρικό διάδοχο του FJ Cruiser με λέγεται Compact Cruiser EV και ένα ηλεκτρικό pick-up.
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας η Toyota σκοπεύει να παρουσιάσει συνολικά 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα και να επιτύχει πωλήσεις τους που θα ξεπερνούν τα 3,5 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως. Το όλο πρόγραμμα περιλαμβάνει και την επένδυση 15 και πλέον δισεκατομμυρίων ευρώ για την παραγωγή μπαταριών.