Ήταν θαύμα… της τεχνολογίας ότι σώθηκε ο Γκροζάν! (pics-vids)

Το ατύχημα του Γάλλου πιλότου της Formula 1, Ρομέιν Γκροζάν, στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν ήταν συγκλονιστικό. Προσπαθώντας να αποφύγει τα μονοθέσια μπροστά του, ο Γάλλος πήρε πορεία προς τα δεξιά, έκανε επαφή με την Alpha Tauri του Κβίατ και «καρφώθηκε» στις μπαριέρες της πίστας με το μονοθέσιό του να τυλίγεται στις φλόγες.

https://www.youtube.com/watch?v=ZQ7_En2xEm4

Παρόλα αυτά, ο Γκροζάν βγήκε σώος από τις φλόγες με μικρά εγκαύματα και μεταφέρθηκε άμεσα σε τοπικό νοσοκομείο όπου και παρακολουθείται. Η στιγμή που πετάγεται από τις φλόγες ήταν πρωτοφανής, καθώς το μονοθέσιό του κόπηκε στα δύο αλλά παρόλα αυτά συνέβαλε τα μέγιστα ώστε το ατύχημα να μην γίνει… δυστύχημα.

Το ότι σώθηκε ήταν θέμα τεχνολογίας αλλά και θέμα συγκυριών. Μετά τα δυστυχήματα των Άιρτον Σένα και Ζιλ Μπιανκί αλλά και το ατύχημα του Νίκι Λάουντα, η Formula 1 δίνει ιδιαίτερη σημασία στο θέμα της ασφάλειας των πιλότων. Τι συνέβαλε στο να αποφευχθούν τα χειρότερα για τον Γκροζάν;

Άλλωστε, όσα συνέβαλαν στη διάσωσή του, ήταν θέμα λίγων μόνο δευτερολέπτων…

Το μονοθέσιο (κλωβός) από τιτάνιο

Ο κλωβός του μονοθεσίου της Haas, όπως και των υπολοίπων ομάδων αποτελείται από τιτάνιο και εκεί μέσα κάθονται οι πιλότοι. Παρά την κατασκευή του και την αεροδυναμική του, είναι ελεγμένο να συμβάλλει στην ασφάλεια του πιλότου σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης. Ο συγκεκριμένος τρόπος κατασκευής κυκλοφορεί από το 1981 και αν αποτελούνταν μόνο από ανθρακονήματα τότε θα είχε ελάχιστη προστασία.

Ως αποτέλεσμα θα ήταν να απορροφήσει όλους τους κραδασμούς στα πόδια του και να χάσει τη ζωή του ακόμα και από ακατάσχετη αιμορραγία. Αντ’ αυτού, βγήκε μόνος του από το μονοθέσιο.

Head and Neck Support (HANS): Ο μηχανισμός υποστήριξης κεφαλής και αυχένα

Ο μηχανισμός υποστήριξης κεφαλής και αυχένα HANS χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά πριν από 20 χρόνια και αποτελείται από ιμάντες από κέβλαρ που αγκιστρώνουν το κράνος του οδηγού στο προσκέφαλο, κρατώντας το κεφάλι και τον αυχένα σταθερό.

Σε περίπτωση που υπερεκταθεί ο σβέρκος σε μια επιβράδυνση δύναμης της τάξεως των 53G, τότε μπορεί να προκαλέσει κάταγμα κρανίου και αυχένα.

Το HALO από τιτάνιο

Το στοιχείο που έσωσε, επίσης, τον Γκροζάν ήταν το halo, η κατασκευή με τρεις μπάρες, μία εμπρός και δύο στο πλάι, που περιβάλλουν το cockpit και το προστατεύουν από μεγάλα αντικείμενα.

Όταν έσπασαν οι μπάρες και ένα μεγάλο κομμάτι από αυτές γλίστρησαν πάνω από το ρύγχος της Haas, το halo λειτούργησε ώστε να αποτρέψει τα χειρότερα. Ο ίδιος ο Γκροζάν δήλωσε από το νοσοκομείο ότι αυτό του έσωσε τη ζωή, ενώ είχε ταχθεί εναντίον του μηχανισμού αυτού σε παλαιότερες δηλώσεις του.

Η πυρίμαχη (ή αντιπυρική) στολή

Ο Γκροζάν σώθηκε και από την πυρίμαχη στολή που φορούν όλοι οι πιλότοι της Formula 1. Κάθε κομμάτι της στολής, από την κορυφή ως τα νύχια, είναι αντιπυρικό. Οι στολές κατασκευάζονται από ειδικό πυρίμαχο υλικό (το Nomex) το οποίο αντέχει ακόμα και σε θερμοκρασίες 800 βαθμών Κελσίου για περίπου 30 δευτερόλεπτα.

Από τη στιγμή που ο Γκροζάν δεν έσπασε τα πόδια του ούτε τον αυχένα του ή το κεφάλι του, έλυσε τις ζώνες και βγήκε έξω από το μονοθέσιο, λίγα μόλις δευτερόλεπτα πριν τυλιχθεί και ο ίδιος στις φλόγες.

Οι συγκυρίες

«Τυχερός μέσα στην ατυχία του», ο Γκροζάν προσέκρουσε με τέτοια σφοδρότητα δίπλα ακριβώς στους υπεύθυνους της πίστας, οι οποίοι έτρεξαν με πυροσβεστήρες να σβήσουν την πύρινη «μπάλα» που σχηματίστηκε.

Ακόμη, βοήθησε πολύ και το γεγονός πως βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις, λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα και με το αυτοκίνητο ασφαλείας να ακολουθεί τα μονοθέσια. Ως εκ τούτου, υπήρχε αρκετός κόσμος να τον βοηθήσει άμεσα και να αποφευχθεί το χειρότερο σενάριο.


Πηγή

loading...

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ