Κορωνοϊός: Έρχονται τηλε-μαθήματα για μαθητές, φοιτητές -Τα σχέδιο & οι δυσκολίες


Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι κλειστά, λόγω κορωνοϊού και η κυβέρνηση επεξεργάζεται λύσεις για τη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ακόμα και  στην περίπτωση που συνεχιστεί το αναγκαστικό «λουκέτο» στα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, άλλωστε, φαίνεται ότι τα σχολεία θα αργήσουν να ανοίξουν, με πιθανή ημερομηνία την 27 Απριλίου. Το γεγονός αυτό «προδίδει» η ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στ. Πέτσα, αφού τα μέτρα για τις άδειες ειδικού σκοπού στους εργαζόμενους που έχουν παιδιά θα ισχύσουν όσο είναι κλειστά τα σχολεία και μέχρι τις 10 Απριλίου. Εάν προσθέσει κανείς τις δύο εβδομάδες διακοπών του Πάσχα, που έρχονται αμέσως μετά, φτάνουμε στις 27 Απριλίου. Κι όλα αυτά εξαρτώνται από την εξέλιξη της αντιμετώπισης του κορωνοϊού.

Τηλε-μαθήματα

Οι εξελίξεις έχουν οδηγήσει την κυβέρνηση να κάνει έναν σχεδιασμό για να μπορεί να δημιουργηθεί ένα μεγάλο δίκτυο τηλε-μαθημάτων σε σχολεία και πανεπιστήμια. Βασικό ζήτημα είναι ο εξοπλισμός αλλά και η εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών, φοιτητών και πανεπιστημιακών με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο χθεσινό του διάγγελμα για τον κορωνοϊό υποστήριξε ότι το υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο να εφαρμόσει διαδικασίες τηλε-μαθημάτων, αρχικά στη Γ’ Λυκείου, και έχει επεξεργαστεί σενάρια για όλες τις βαθμίδες.

Νωρίτερα, χθες, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ δήλωσε ότι θα ανακοινωθούν πρόγραμμα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, κυρίως για τους μαθητές της Γ Λυκείου και για τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Σημείωσε, δε, ότι το υπουργείο είναι σε επικοινωνία με 3 εταιρείες και παράλληλα θα αξιοποιηθεί και η δημόσια τηλεόραση κυρίως για τις μικρότερες ηλικίες. Παράλληλα, είπε ότι είναι σε  επικοινωνία με τους πρυτάνεις για τα πανεπιστήμια τα οποία όπως, ανέφερε είναι πιο εξοικειωμένα.

Τεχνολογία και τεχνογνωσία από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

Βασικό ρόλο στη διαδικασία των τηλεμα-θημάτων φαίνεται ότι μπορεί να παίξει το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Σε ανακοίνωση του, άλλωστε, προτείνει:

  • Τη διάθεση της τεχνογνωσίας του Ιδρύματος και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στις δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις πληττόμενες περιοχές της Αχαΐας, Ηλείας, Ζακύνθου και όπου αλλού απαιτηθεί στην Επικράτεια.
  • Τη διάθεση, το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, της πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Ιδρύματος, σε όλα τα Πανεπιστήμια της Χώρας σε συνδυασμό με τη διάθεση του νέου καινοτόμου μοντέλου σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, ώστε οι φοιτητές όλων των ΑΕΙ να είναι σε θέση να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους.

Η Περιφέρεια Αττικής

Η δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για μαθητές Δημοτικού που φοιτούν στις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄, καθώς και για τους μαθητές και των τριών τάξεων του Γυμνασίου, παρέχεται από χθες από την Περιφέρεια Αττικής.Οι μαθητές από όλη την Ελλάδα, κι όχι μόνον από την Αττική, θα μπορούν να έχουν από τον υπολογιστή του σπιτιού τους πρόσβαση στις συγκεκριμένες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, μέσω του συνδέσμου www.brainy.gr.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία θα γίνεται δωρεάν για όσο διάστημα τα σχολεία θα παραμένουν κλειστά, λόγω του κορωνοϊού. Προσφέρεται σε συνεργασία με την εταιρεία BRAINY JKE, που δραστηριοποιείται στον χώρο της παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών εξ αποστάσεως.

«Θέλω επίσης να ξεκαθαρίσω ότι σε καμία περίπτωση στόχος μας δεν είναι να υποκαταστήσουμε την πολιτική ηγεσία και τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Αντίθετα, θέλουμε να λειτουργήσουμε υποστηρικτικά και συμπληρωματικά, σε μια κρίσιμη για τη δημόσια υγεία της χώρας μας συγκυρία» ανέφερε ο  περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης.

Ερωτηματικά και δυσκολίες 

Για να λειτουργήσουν τα τηλε-μαθήματα σε σχολεία και πανεπιστήμια πέρα από τον απαραίτητο εξοπλισμό και την τεχνογνωσία χρειάζεται και η εκπαίδευση των συμμετεχόντων. Στην περίπτωση των πανεπιστημίων τα πράγματα είναι καλύτερα, αφού υπάρχει μεγαλύτερη εξοικείωση και φοιτητών και πανεπιστημιακών. Για τα σχολεία τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού θα χρειαστούν ταχύρρυθμα σεμινάρια για να μπορέσουν να ανταποκριθούν αρκετοί εκπαιδευτικοί. Επίσης, ένα ακόμα ερώτημα είναι εάν, ειδικά στα σχολεία, μια ύλη τέτοιου όγκου (έχουμε ακόμα Μάρτιο) μπορεί να διδαχθεί μέσα από τηλε-μαθήματα, στα οποία δεν είναι συνηθισμένο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Η περίπτωση να ακολουθηθεί η λύση αυτή έχει ισχυρές πιθανότητες, εάν τα σχολεία δεν ανοίξουν τουλάχιστον προς το τέλος του Απριλίου. Με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για το θέμα θα έχουμε ακόμα περισσότερα στοιχεία για τη διαδικασία, την τεχνογνωσία, το πρόγραμμα και τα δεδομένα.

aftodioikisi.gr



agrinio24.gr