Μια καλή χρονιά για την πτητική ασφάλεια


Τα Boeing 737 Max, που το 2018 ενεπλάκησαν σε δύο αεροπορικές τραγωδίες, παραμένουν καθηλωμένα.

Ολοένα και πιο ασφαλής καθίσταται η πολιτική αεροπορία. Ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα μεγάλων εμπορικών αεροσκαφών μειώθηκε το 2019 κατά περισσότερο από 50% συγκριτικά με το 2018, σύμφωνα με έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα η ολλανδική εταιρεία συμβούλων εναέριων μεταφορών To70.

Τη χρονιά που πέρασε καταγράφηκαν σε αεροπορικά δυστυχήματα  270 θάνατοι, ενώ το 2018 ο αριθμός των νεκρών ανερχόταν σε 534. Η μείωση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, δεδομένου ότι περιλαμβάνει τα θύματα του αεροπορικού δυστυχήματος στην Αιθιοπία, όταν κατέπεσε και συνετρίβη ένα Boeing 737.

Ειδικότερα, το 2019 συνέβησαν 86 ατυχήματα με μεγάλα εμπορικά αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων και οκτώ μοιραία δυστυχήματα, που προκάλεσαν τον θάνατο 257 ανθρώπων. Εφόσον οι αριθμοί αναλυθούν σωστά, μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι τη χρονιά που πέρασε σημειώθηκε ένα δυστύχημα μεγάλου επιβατικού αεροσκάφους ανά 5,58 εκατομμύρια πτήσεις.

Οπως σημειώνει η εξειδικευμένη ιστοσελίδα για θέματα πτητικής ασφάλειας Aviation Safety Network, που καταγράφει συστηματικά όλα τα αεροπορικά δυστυχήματα, το 2019 υπήρξε μία από τις ασφαλέστερες χρονιές για την πολιτική αεροπορία. Το 2018 καταγράφηκαν 160 συμβάντα, εκ των οποίων 13 δυστυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 534 άνθρωποι. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η ασφαλέστερη χρονιά μέχρι σήμερα για την πολιτική αεροπορία ήταν το 2017, καθώς τότε δεν σημειώθηκε κανένα δυστύχημα με μεγάλο επιβατικό αεροσκάφος. Συνετρίβησαν όμως δύο περιφερειακά αεροπλάνα με στροβιλοκινητήρες (turboprops) προκαλώντας τον θάνατο 13 ανθρώπων.

Οι τύποι αεροσκαφών που περιελήφθησαν στη μελέτη είναι αυτοί που χρησιμοποιούνται κατά κόρον από το επιβατικό κοινό. Δεν περιελήφθησαν μικρότερα αεροσκάφη που πραγματοποιούν περιφερειακά δρομολόγια, οι εκπαιδευτικές πτήσεις, καθώς και δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονταν πολεμικά αεροσκάφη, ιδιωτικά τζετ, μεταγωγικά και ελικόπτερα. Το 2019 η πτητική ασφάλεια μπήκε στο μικροσκόπιο, μετά τη διαδοχική συντριβή δύο αεροσκαφών Boeing 737 Max. Τον Οκτώβριο του 2018 συνετρίβη ένα Boeing 737 Max της Lion Air στην Ινδονησία, προκαλώντας τον θάνατο των 189 επιβαινόντων, ενώ πέντε μήνες αργότερα συνετρίβη αεροσκάφος του ίδιου τύπου, της Ethiopian Airlines, επιφέροντας τον θάνατο 155 επιβαινόντων. Εκτοτε, ο παγκόσμιος στόλος των Boeing 737 Max παραμένει καθηλωμένος στο έδαφος.


kathimerini.gr

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ