Μονόπολη για φεμινίστριες


Τον «μίστερ Μονόπολη» βοηθάει η τετράχρονη Εμιλι Φιγκουερόα από το Μπρονξ της Νέας Υόρκης, σε διαφημιστική καμπάνια του δημοφιλούς επιτραπέζιου παιχνιδιού.

Νέα «φεμινιστική» εκδοχή του δημοφιλούς επιτραπέζιου παιχνιδιού Μονόπολη παρουσίασε η εταιρεία Hasbro. Στο νέο παιχνίδι, οι γυναίκες παίκτριες εξασφαλίζουν περισσότερα χρήματα από όσα οι άνδρες, με την εταιρεία να υποστηρίζει ότι με τον τρόπο αυτό εκπαιδεύει τα παιδιά για τις μισθολογικές ανισότητες μεταξύ των φύλων.

Στο παιχνίδι, οι γυναίκες θα λαμβάνουν 250 δολάρια κάθε φορά που θα περνούν από την εκκίνηση, ενώ οι άνδρες θα εξασφαλίζουν μόλις 200 δολάρια για την ίδια διαδικασία. Σε ανακοίνωσή της, η Hasbro ανέφερε ότι προχώρησε στην κυκλοφορία του «Κυρία Μονόπολη» για να γιορτάσει την ενδυνάμωση των γυναικών στον χώρο εργασίας, όπως αναφέρει σε άρθρο της η βρετανική εφημερίδα Independent. Στο μεταξύ, για πρώτη φορά στην ιστορία του παιχνιδιού, ο μυστακοφόρος κύριος με το ημίψηλο καπέλο που εμφανίζεται στο παιχνίδι, θα αντικατασταθεί από γυναίκα-μασκότ.

Στην ανακοίνωσή της, η Hasbro σημειώνει: «Πρόκειται για μια διασκεδαστική νέα εκδοχή του παιχνιδιού, που δημιουργεί έναν κόσμο όπου οι γυναίκες απολαμβάνουν προνόμια τα οποία συνήθως ανήκουν στους άνδρες. Μην ανησυχείτε, όμως, εάν οι άνδρες παίξουν σωστά το παιχνίδι, μπορούν και αυτοί να κάνουν περιουσία». Η Τζεν Μπογούινκλ, επικεφαλής διεθνούς στρατηγικής της εταιρείας, προσθέτει ότι σκοπός της Hasbro ήταν να δώσει στις γυναίκες ένα επιπλέον προνόμιο. Αντί να αγοράζουν ακίνητα, οι παίκτες του νέου παιχνιδιού θα επενδύουν σε εφευρέσεις γυναικών, όπως είναι το Wi-Fi, η ηλιακή θέρμανση και τα κουλουράκια με κομμάτια σοκολάτας. Οι γυναίκες παίκτριες θα κινδυνεύουν ακόμη να καταλήξουν στη «φυλακή» και να πληρώσουν φόρο ειδών πολυτελείας. Τα νέα πιόνια που θα περιλαμβάνονται στη συσκευασία θα είναι ένα ποτήρι, ένα ιδιωτικό αεροσκάφος, ένα ρολόι και ένα άσπρο καπέλο.

Αντιδράσεις

Επικρίσεις για την πρωτοβουλία της εταιρείας παιχνιδιών εξέφρασαν χρήστες κοινωνικών δικτύων. «Η νέα, “προοδευτική” Μονόπολη μας λέει ότι οι γυναίκες δεν μπορούν να νικήσουν χωρίς προνομιακή μεταχείριση και προσφορές», έγραψε η Ανίκα Ροθστάιν. Αντί το νέο παιχνίδι να προβάλει τις σημαντικές εφευρέσεις γυναικών, όπως η ανακάλυψη του DNA και η απομόνωση των βλαστοκυττάρων, οι δημιουργοί του επέλεξαν να επαινέσουν τις γυναίκες για την ανακάλυψη των κολλητών ρούχων γυμναστικής και των κουλουριών με σοκολάτα. Αλλοι κατηγορούν την εταιρεία για απομάκρυνση από το όραμα των δημιουργών του παιχνιδιού. «Πρόκειται για κακόγουστο αστείο. Μην ξεχνάτε ότι η Μονόπολη δημιουργήθηκε από τη φεμινίστρια Ελίζαμπεθ Μάτζι, που επεδίωξε να καταγγείλει το μονοπώλιο στην αγορά γης. Η εταιρεία Parker Brothers, όμως, “έκλεψε” το παιχνίδι και το μετέτρεψε σε ύμνο υπέρ των μονοπωλίων», έγραψε χρήστης κοινωνικών δικτύων.

kathimerini.gr