Νέα γραμμή στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Πραγματικότητα πρόκειται να αποτελέσει η σύνδεση της Motor Oil με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, καθώς υπεγράφη το σχετικό ΦΕΚ. Η γραμμή, με προβλεπόμενο κόστος κατασκευής έως 15 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 9-10 χλμ. και θα συνδέει το διυλιστήριο της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους με τον σιδηροδρομικό σταθμό στον Ισθμό της Κορίνθου. Το κόστος των μελετών και του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής θα επωμιστεί εξ ολοκλήρου η πετρελαϊκή εταιρεία και το έργο θα πραγματοποιηθεί υπό την τεχνική επίβλεψη του ΟΣΕ. Μετά την ολοκλήρωση του έργου, η σιδηροδρομική γραμμή θα περιέλθει στην κυριότητα του ΟΣΕ. Ετσι, η γραμμή θα συνδέει εκτός από τη Motor Oil και άλλες βιομηχανίες της περιοχής. Σημειώνεται ότι Motor Oil και ΟΣΕ υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας τον Μάιο του 2018 και έπειτα από την ανταλλαγή της σχετικής αλληλογραφίας στις αρχές του 2020, το δ.σ. του ΟΣΕ έκανε δεκτή την πρόταση της Motor Oil στα τέλη Ιουνίου.

Στο σχετικό ΦΕΚ, το οποίο υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι:

• Εγκρίνεται η εκτέλεση έργου επί της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής από την εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) και ειδικότερα επί της σιδηροδρομικής υποδομής του Σ.Σ. Καλαμακίου, ο οποίος βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας και δίπλα στη μετρική γραμμή του Δικτύου Πελοποννήσου. Πρόκειται για το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος (Παλαιός Σταθμός), και συγκεκριμένα το τμήμα μεταξύ των χιλιομετρικών δεικτών 89+739 και 90+100, έκτασης 14.288,84 τ.μ. Η εν λόγω έκταση περιλαμβάνει τα υφιστάμενα εννέα κτίρια, συνολικού εμβαδού 213 τ.μ. και τη γραμμολογία, πέραν της κύριας γραμμής.

• Παραχωρείται στην εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) η κύρια χρήση του παραπάνω ακινήτου, με την επικείμενη γραμμολογία και τις λοιπές υποδομές, για 30 χρόνια, με δυνατότητα ανανέωσης, και με ετήσιο μίσθωμα που θα καθορισθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

• Εγκρίνεται η εκτέλεση έργου επί της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής από την εταιρεία MOTOR ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) για την κατασκευή δευτερεύουσας γραμμής μεταξύ των Χ.θ.0+850 έως Χ.θ.3+300 για την εξυπηρέτηση των αναγκών του διυλιστηρίου ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) στους Αγ. Θεοδώρους. Η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ θα αναλάβει το κόστος της εκπόνησης των σχετικών μελετών, την κατασκευή των αναγκαίων έργων αναβάθμισης, βελτίωσης και επισκευής των υφιστάμενων εγκαταλελειμμένων εγκαταστάσεων του παλαιού σταθμού Καλαμακίου, καθώς επίσης και κάθε αναγκαίο έργο σύνδεσης με την κύρια σιδηροδρομική γραμμή. Παράλληλα αναλαμβάνει την κατασκευή της δευτερεύουσας γραμμής και των απαιτούμενων συνδέσεων με την κύρια, μαζί με τις περιφράξεις των παραπάνω ακινήτων. Τα έργα θα εκτελούνται υπό την επίβλεψη των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΣΕ.


kathimerini.gr

loading...

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ