Ο εμβληματικός πεντακύλινδρος της Audi αποσύρεται;


Ο πεντακύλινδρος της Audi είναι ένα από τα θρυλικά μηχανικά σύνολα της μάρκας, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν σε μοντέλα όπως το RS 3. Παρ’ όλα αυτά, το μέλλον του διαγράφεται αβέβαιο κυρίως λόγω των πιο αυστηρών κανονισμών εκπομπής ρύπων. 

Η Audi προώθησε αυτή τη διάταξη ως έναν ισορροπημένο συμβιβασμό ανάμεσα στους τετρακύλινδρους και τους εξακύλινδρους, προσφέροντας έναν ξεχωριστό ήχο και έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Παρόλο που υστερεί σε ομαλότητα λειτουργίας και απόδοση σε σύγκριση με τους εξακύλινδρους, το πρακτικό του πλεονέκτημα ήταν η δυνατότητα τοποθέτησή τους εγκάρσια.

Άλλοι κατασκευαστές, όπως η Volvo, η Ford και η Fiat, είχαν επίσης χρησιμοποιήσει πεντακύλινδρους κινητήρες στο παρελθόν. Ωστόσο, οι τεχνολογικές εξελίξεις στους τετρακύλινδρους, όπως οι άξονες εξισορρόπησης και η βελτιωμένη απόδοση, περιόρισαν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα.

Η πραγματική πρόκληση για τους πεντακύλινδρους ήρθε με την υιοθέτηση σε μεγάλο βαθμό της υπερτροφοδότησης. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διαχείριση των παλμικών φαινομένων στην εξαγωγή, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερες θερμοκρασίες και απώλειες απόδοσης. Ταυτόχρονα οι άλλο και πιο αυστηρές, όπως είπαμε, αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών και η τάση για μικρότερους, πιο αποδοτικούς κινητήρες έχουν περιορίσει ακόμα περισσότερο τη βιωσιμότητά τους.

Παρόλο που η συναισθηματική σύνδεση της Audi με τον πεντακύλινδρο παραμένει ισχυρή, η σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απειλεί την επιβίωσή του. Έτσι όσοι θέλουν να έχουν ένα πεντακύλινδρο Audi RS 3 μάλλον θα πρέπει να βιαστούν.



Πηγή