Ο νέος τρόπος που θα υπολογίζει το YouTube τα views μετά τον σάλο
Σε μια τεράστια αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των αριθμών για τη μουσική του προχωρά το YouTube, όταν ανακάλυψε πως καλλιτέχνες και δισκογραφικές έχουν τον αθέμιτο τρόπο τους να φουσκώνουν τα νούμερα όσων έχουν δει υποτίθεται τα βίντεό τους.
Το YouTube δεν θα μετρά πλέον τα λεγόμενα «διαφημιστικά views» όταν είναι να υπολογίσει πόσο δημοφιλές γίνεται ένα βιντεοκλίπ. Αντιθέτως, η κατάταξη των δημοφιλέστερων μουσικών βίντεο θα γίνεται με βάση τις «οργανικές αναπαραγωγές», όπως μας λέει το ίδιο στο blog του.
Γιατί αυτό; Γιατί η αναπαραγωγή μουσικών βίντεο ως διαφημίσεις πριν από άλλα βίντεο στο YouTube έχει γίνει κοινή πρακτική στις δισκογραφικές, αυξάνοντας έτσι τα views των βιντεοκλίπ, μιας και μέχρι τώρα η πλατφόρμα τα μετρούσε ως κανονικές θεάσεις αν δεν έκανες αμέσως παράλειψη.
Οι διαφημιστές το είχαν πάρει χαμπάρι και πλήρωναν αδρά για να διαφημιστούν τα βιντεοκλίπ των πελατών τους, μαζεύοντας χιλιάδες παρακολουθήσεις ακόμα και στο πρώτο 24ωρο της κυκλοφορίας. Έτσι έσπαγαν ρεκόρ ημέρας, με πλαστά νούμερα που δεν αντιπροσώπευαν τη δημοτικότητα του κομματιού.
Αναζητώντας μεγαλύτερη ακρίβεια στις μετρήσεις και περισσότερη αξιοπιστία στα νούμερά του, το YouTube αλλάζει λοιπόν τη μεθοδολογία υπολογισμού των views, κάνοντας σίγουρα αρκετούς να κλαίνε γοερά. Πλέον θα υπολογίζονται ως views μόνο τα οργανικά νούμερα, όπως «τα απευθείας links στο βίντεο, τα αποτελέσματα αναζητήσεων, οι εξωτερικές ιστοσελίδες που φιλοξενούν το βίντεο και οι επιλογές του YouTube», όπως σημειώνεται στο blog.
Ο προηγούμενος τρόπος μέτρησης είχε καταστεί εντελώς αμφιλεγόμενος κατά τους προηγούμενους μήνες και είχε δεχτεί λυσσαλέα πολεμική…