«Οχι» στην κακή διατροφή εξαιτίας του εγκλεισμού

Κλεισμένοι στα σπίτια μας, χωρίς ιδιαίτερη επαφή με ανθρώπους και με το άγχος στα ύψη εξαιτίας της πανδημίας COVID-19, για πολλούς από εμάς η εύκολη λύση είναι να το ρίξουμε στο φαγητό. Και μάλιστα στην πιο εύκολη μορφή του, δηλαδή επεξεργασμένα φαγητά και σνακ πλούσια σε ζάχαρη.

Το πρόβλημα δεν είναι τόσο ότι θα παχύνουμε, καθώς το πιθανότερο είναι πως θα περάσουμε τις επόμενες εβδομάδες μέσα στο σπίτι. Το πρόβλημα είναι ότι τροφές με λίγες θρεπτικές ουσίες προκαλούν εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την καταπολέμηση του νέου κορωνοϊού. Επιπλέον, αυτού του είδους οι τροφές προκαλούν φλεγμονές που ενισχύουν το αίσθημα κούρασης, το άγχος και την κατάθλιψη, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Washington Post.

Η αντιμετώπιση του προβλήματος ξεκινάει με μια απλή ερώτηση προς τον εαυτό μας: Ετοιμάζομαι να φάω επειδή πεινάω πραγματικά ή επειδή νιώθω αγχωμένος ή στεναχωρημένος;

Αν η απάντηση είναι η δεύτερη, τότε το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να αναζητήσουμε παρηγοριά σε άλλα πράγματα, σημειώνει στη WP η Εύα Σέλχαμπ, ιατρός με ειδίκευση στο άγχος και στην ιατρική νου – σώματος. Για παράδειγμα, σε ασκήσεις αναπνοών, άσκηση, διαλογισμό, προσευχή, περίπατο.



Η Στεφίτσα Νικόλ Μπάικς, δημοσιογράφος του Reuters στην Αυστραλία, που τελεί σε καραντίνα. 

Τονίζει ότι είναι σημαντικό να ακολουθούμε το πρόγραμμα γευμάτων που ακολουθούσαμε πριν ξεσπάσει η επιδημία και κλειστούμε στο σπίτι μας. Καθώς δε όλο και περισσότερα πράγματα γίνονται πλέον μέσω Διαδικτύου, μια λύση ίσως είναι να βρει κανείς ή να δημιουργήσει μια διαδικτυακή ομάδα υποστήριξης.

Εξίσου σημαντικό με το να τρεφόμαστε σωστά είναι και το να χωνεύουμε σωστά το φαγητό που τρώμε, επισημαίνει η Ντιάνα Μίνιτς, διατροφολόγος, μέλος της Αμερικανικής Ενωσης Διατροφολόγων, στη WP. Το ζεστό τσάι βοηθάει στη σωματική χαλάρωση, ενώ ροφήματα με πρωτεΐνη και πακέτα με ηλεκτρολύτες παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να πίνει αρκετό νερό, ώστε να παραμένει ενυδατωμένος, λέει η Μίνιτς. Ωστόσο, προκειμένου να επιστρέψει στο προηγούμενο διατροφικό πρόγραμμά του οφείλει να αντιμετωπίσει το άγχος που προκαλεί τη διαταραχή.

Τέλος, σημαντικό είναι επίσης να προμηθευόμαστε από το σούπερ μάρκετ φρέσκα προϊόντα και λαχανικά. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, τα κατεψυγμένα τρόφιμα, από διατροφικής άποψης, είναι προτιμότερα από τα τρόφιμα σε κονσέρβα.


kathimerini.gr

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ