Οδηγούμε το i30 5D 1.6D 115PS 7-DCT

Ένα από τα πετυχημένα εμπορικά οικογενειακά αυτοκίνητα της αγοράς τα τελευταία χρόνια, είναι το Hyundai i30 (στην τρίτη του γενιά πλέον), που ακριβώς πριν ένα χρόνο ανανεώθηκε, με αλλαγές στον -εξ αρχής- συντηρητικό σχεδιασμό (προφυλακτήρες, μάσκα) του και ένα νέο «τρισυπόστατο» κινητήρα πετρελαίου 1,6 λίτρων, σε εκδόσεις 95, 115 και 136 ίππων.

Ο κινητήρας αυτός διαθέτει σύστημα AdBlue (για την μείωση των οξειδίων αζώτου) και συνδυάζεται τόσο με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, όσο και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT (μόνο για τις εκδόσεις 115 και 136 ίππων).

Ένα i30 λοιπόν, με τον diesel 1.6 των 115 ίππων και 7DCT κιβώτιο, είναι αυτό που οδηγούσαμε πριν λίγες εβδομάδες, επιβεβαιώνοντας το ότι, το i30 (ανεξαρτήτως κινητήρα) είναι ένα από τα καλύτερα σε σχέση τιμής-απόδοσης μεσαία οικογενειακά μοντέλα της αγοράς.

Σχεδίαση

Εξωτερικά, το μεγάλο -ενσωματωμένο με τον προφυλακτήρα- σπόϊλερ και η μικρή αεροτομή στο πάνω μέρος της πέμπτης πόρτας, μαζί με τις νέας σχεδίασης αλουμινένιες ζάντες, δίνουν φρεσκάδα και σπορτίφ αίσθηση στο συμπαγές αμάξωμα.

Η ευρύχωρη καμπίνα επιβατών, με σύγχρονο σχεδιασμό, άνω του μέσου όρου ποιότητα κατασκευής και προσεγμένη οικονομία, θα ικανοποιήσει με το παραπάνω όποιον ζητά ένα μεσαίο χάτσμπακ, με χώρους και εξοπλισμό. Τα αφρώδη και τα σκληρά πλαστικά που ντύνουν ταμπλό, κονσόλα και πόρτες, δείχνουν ανθεκτικά και έχουν ακριβή συναρμογή.

Πέντε ενήλικοι επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς να δυσανασχετούν, παίρνοντας μαζί τους και 400 λίτρα αποσκευών (395 για την ακρίβεια), που μπορούν να φτάσουν τα 1301 λίτρα, αν διπλώσουν τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα. Εδώ να προσθέσουμε ότι το i30, έχει και (απαραίτητη για την Ελλάδα) ρεζέρβα ασφαλείας, ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών περιορίζεται κάπως από το ψηλό κατώφλι της πέμπτης πόρτας.

Παράλληλα, ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, αλλά και τα βασικά της εποχής, όπως: ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρομηχανισμούς για κλειδαριές-παράθυρα-καθρέπτες, συστήματα υποβοήθησης οδηγού (προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματη έκτακτη πέδηση, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων), air condition, cruise control, οθόνη TFT 3,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα με MP3 player, θύρα USB & AUX, χειριστήρια στο τιμόνι, κεντρική οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, κ.ά..

Κινητήρας – Κιβώτιο

«Ψυχή» του βάρους 1.370 κιλών αμαξώματος του μοντέλου της Hyundai, ο νέος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας (Smartstream) 1.582 κυβικών, με απόδοση 115 ίππων στις 4.000 στροφές και ροπή 280 Nm, από τις 1.500-2.750 στροφές. Την αξιοποίηση των παραπάνω μεγεθών έχει αναλάβει το 7 σχέσεων αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), που διαθέτει χειριστήρια και στο τιμόνι (paddles) και επιτυγχάνει άμεσες αλλά και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου δίνει αξιόλογες επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμα, με 11” για τα 0-100 χλμ και 190 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Eco και Sport), η τελευταία σχέση του DCT είναι μακριά (130 χλμ./ώρα στις 2200 στροφές) και η προσπάθεια μειωμένων ρύπων, υποστηρίζεται από σύστημα start-stop, που δεν μας εξέθεσε ποτέ. Η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα, χωρίς κραδασμούς ή -το γνωστό στους diesel- κροτάλισμα, αναβαθμίζει την άνεση της σωστά μονωμένης καμπίνας, ενώ η γραμμική λειτουργία του και η από χαμηλά ροπή, διευκολύνει τις σβέλτες προσπεράσεις.

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τα 6,1 λίτρα (4,1 λίτρα δίνει ο κατασκευαστής) μέσης κατανάλωσης που έδειξε το trip computer στην διάρκεια της δοκιμής μας, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα σύγχρονο και οικονομικό κινητήρα, που με σωστή διαχείριση μπορεί να ξεπεράσει τα 800 χιλιόμετρα χωρίς να σταματήσει σε πρατήριο καυσίμου.

Από τη θέση του οδηγού

Από τη θέση του οδηγού, όπου οι περισσότεροι σωματότυποι θα βρουν εύκολα αυτό που τους ταιριάζει, ο οδηγός θα προσαρμοστεί εύκολα στα βασικά και δευτερεύοντα χειριστήρια, ενώ δεν θα χρειαστεί πτυχίο πληροφορικής για να διαχειριστεί το σύστημα πολυμέσων.

Πέραν αυτού, οι άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις εντός ή εκτός πόλης είναι εξασφαλισμένες, κυρίως λόγω της καλορυθμισμένης ανάρτησης, του ελαστικού κινητήρα και του ιδανικά ρυθμισμένου για τον συγκεκριμένο κινητήρα, αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Επιπλέον, ο ελάχιστος θόρυβος κύλισης και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που «ισοπεδώνει» τις ατέλειες των δρόμων, ανεβάζουν την ποιότητα κύλισης και ελαχιστοποιούν την πιθανότητα αλλοίωσης της τροχιάς εξ αιτίας των εγκάρσιων ή διαμηκών ανωμαλιών του δρόμου.

Η κίνηση στους αυτοκινητόδρομους εμπνέει ασφάλεια ακόμα και κοντά στην τελική ταχύτητα, καθώς το αμάξωμα παραμένει σταθερό, το με περιορισμένη αίσθηση τιμόνι είναι όσο «κοφτερό» και άμεσο περιμένει κανείς από ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας και οι πλευρικοί άνεμοι ελάχιστα επηρεάζουν το χαμηλού προφίλ αμάξωμα. Αυτό που θα δυσκολέψει κάπως αυτούς που κινούνται βράδια σε σκοτεινούς δρόμους, είναι τα μέτρια φώτα, που -τουλάχιστον- στην περίπτωση του i30 της δοκιμής μας, δεν ήταν αντάξια των δυνατοτήτων της κατασκευής.

Αντίστοιχα, στους επαρχιακούς δρόμους η συμπεριφορά είναι ουδέτερη, ακόμα και στην πίεση ή στις διαδοχικές στροφές, η κλίση του αμαξώματος δεν τρομάζει και οι τέσσερις δίσκοι των φρένων, κάνουν αποτελεσματικά την δουλειά τους χωρίς σημεία κόπωσης στην συνεχή χρήση. Το i30 αποδεικνύεται εύχρηστο και στην πόλη, χάρη στο κιβώτιο ταχυτήτων και το γρήγορο τιμόνι, αν και με μήκος 4,34 μ. θα συναντήσει κάποιες δυσκολίες στους ελάχιστους ελεύθερους χώρους παρκαρίσματος που διατίθενται.

Δια ταύτα

Συνολικά λοιπόν, με το πετρελαιοκίνητο Hyundai i30 της δοκιμής μας, έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκληρωμένο, ποιοτικά κατασκευασμένο οικογενειακό μοντέλο, με βασικά ατού, τους χώρους, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τον σύγχρονο κινητήρα, την εργονομία και μια πολύ καλή σχέση τιμής-απόδοσης, καθώς ακόμα και η συγκεκριμένη έκδοση που είναι πολύ κοντά στην κορυφή του μοντέλου, κοστίζει 22.090 ευρώ, τιμή μέσα στην οποία συμπεριλαμβάνονται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση και πέντε χρόνια δωρεάν βοήθεια.

Υπέρ

  • Χώροι
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Εργονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Ρεζέρβα
  • Τιμή

Κατά

  • Περιορισμένη αίσθηση τιμονιού
  • Μέτρια φώτα
  • Ψηλό κατώφλι πορτ μπαγκάζ

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: πεντάθυρο, πενταθέσιο, μεσαίο επιβατικό

Διαστάσεις: 4.340×1.795×1.455 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.650 χλστ

Βάρος: 1.370 κιλά

Βάρος ρυμούλκησης: 1.500 κιλά

Χώρος αποσκευών: 395-1301 λτ.

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ.

Κινητήρας: Diesel, τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.582 κ.εκ.

Ισχύς: 115 ίπποι/4.000 σ.α.λ.

Ροπή: 280 Nm/1.500-2.750 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων DCT

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson/Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων

Τροχοί: 205/55/16

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι/Πίσω Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11,0”

Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,1 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 107 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή