Οδηγούμε το Nissan Micra 1.0 DIG-T, 117 ίππων


Όταν πριν λίγες εβδομάδες οδηγούσαμε το εντελώς ανανεωμένο Nissan Micra με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 100 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, το μυαλό μας ήταν στην έκδοση με τον κινητήρα των 117 ίππων.

Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και βρεθήκαμε στην θέση του οδηγού ενός Micra που χρησιμοποιούσε τον νέο 3κύλινδρο κινητήρα, 1.000 κ.εκ. με τούρμπο και απόδοση 117 ίππων, για να διαπιστώσουμε ότι, τελικά η ιπποδύναμη δεν είναι το παν.

Σύγχρονος κινητήρας, με προσοχή στο μέτρο

Ο 3κύλινδρος κινητήρας του Micra 1.0 DIG-T είναι προϊόν συνεργασίας της Nissan με την Daimler και δανείζεται τεχνολογία από το κορυφαίο GT-R, έχοντας επίστρωση plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους για καλύτερη διαχείριση της θερμότητας και βελτίωση της καύσης. Ταυτόχρονα έχει μικρότερο βάρος, καλύτερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές CO2.

Η μέγιστη απόδοση των 117 ίππων αποδίδεται στις 5.250 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή των 180 Nm (φτάνει τα 200Nm σε λειτουργία overboost) εμφανίζεται στις μόλις 1.750 σαλ, δηλαδή 1.000 στροφές χαμηλότερα από τον κινητήρα των 100 ίππων.

Εύστροφος (θυμίζει ηλεκτρικό), χωρίς κροτάλισμα ή κραδασμούς, προκαλεί τον οδηγό να φτάνει στο όριο του «κόφτη», δίνοντας στο αμάξωμα των 1095 κιλών σβελτάδα GTi και οδηγική ευχαρίστηση επιπέδου σπορ μοντέλου. Είναι δε τόσο ζωηρός, που στα ξεκινήματα με 1η σχέση χρειάζεται μέτρο στο πάτημα του γκαζιού, ώστε να μην ξαφνιάσει η απότομη εκκίνηση.

Επιπλέον, διαθέτει αποθέματα ροπής στις χαμηλές στροφές, αλλά και εδώ χρειάζεται προσοχή, καθώς η προθυμία του κινητήρα μπορεί να παρασύρει τον οδηγό σε αφηρημάδα και εκεί που μειώνει ταχύτητα για να «κροσάρει» μια διασταύρωση, αν δεν προσέξει και δεν κατεβάσει ταχύτητα στο κιβώτιο, ο κινητήρας θα αδρανήσει έως θα σβήσει.

Το ελαφρύ και αποδοτικό σύνολο συνεργάζεται με ένα σωστά κλιμακωμένο, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο συνδυασμός δίνει στο όχι ιδιαίτερα ελαφρύ αμάξωμα, επιτάχυνση 0-100 σε 9.9 δευτερόλεπτα (1΄΄ πιο αργά από τον 100άρη κινητήρα) και τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα (11 χλμ περισσότερα από το 100άρη). Την ίδια στιγμή, το μεγάλο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα, η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου και ο εύχρηστος-θετικός μοχλός ταχυτήτων, κάνουν εύκολες και ασφαλείς τις προσπεράσεις, ακόμα και με το όχημα πλήρες φορτίου.

Το εντυπωσιακό πάντως σε σχέση με την έκδοση των 100 ίππων, είναι το ότι, ο κινητήρας της δοκιμής μας (με σύστημα start/stop), έχει μικρότερη κατανάλωση, καθώς στα σχεδόν 1000 χιλιόμετρα της δοκιμής μας είδαμε μέση τιμή 5,9 λίτρα/100 χλμ, αντί των 6,2 που είχαμε δει στην «αδύνατη» έκδοση.

Από την θέση του οδηγού

Από την καλοσχεδιασμένη και πολυρυθμιζόμενη θέση του οδηγού, απολαμβάνεις το ευχάριστο με καλής ποιότητας υλικά, εσωτερικό, επωφελείσαι της καλής εργονομίας και ενοχλείσαι μόνο με το αυτοκόλλητο στο πίσω παμπρίζ, όπου η εταιρία αισθάνεται «υπερήφανη χορηγός» της μπάλας, αλλά ο οδηγός γίνεται… «θύμα» του πλέον δημοφιλούς σπορ, καθώς δεν βλέπει όσο θα ήθελε.

Όπως είχαμε γράψει και πριν λίγες εβδομάδες, αυτό το Micra δεν είναι όπως οι πρόγονοί του, αλλά διευρύνει κατά πολύ τις χρήσεις που μπορεί να εξυπηρετήσει αξιοπρεπέστατα.

Εύχρηστο, ευέλικτο, πρακτικό (μόνο το ψηλό κατώφλι φόρτωσης χαλάει λίγο την εικόνα), με συνήθως ουδέτερη οδική συμπεριφορά και πολύ καλά φρένα (παρά τα ταμπούρα πίσω), είναι ένα όχημα για μετακινήσεις εντός ή εκτός πόλης που δεν θα προβληματίσει, ενώ το δυνατό after sales της ελληνικής αντιπροσωπείας, είναι πάντα έτοιμο να αντιμετωπίσει το «ό μη γένοιτο». Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, σύστημα start/stop, αυτόματα φώτα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με Bluetooth, αλλά θα μπορούσε (και θα έπρεπε) να έχει ηλεκτρικούς μηχανισμούς και στα πίσω παράθυρα. Από την άλλη βέβαια, υπάρχει ρεζέρβα, αξεσουάρ απαραίτητο στην χώρα μας, που σπάνια βρίσκεις πλέον σε ανταγωνιστικά μοντέλα.

Την πολύ καλή εικόνα, χαλάει (έως καταστρέφει) η πολύ σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ των ελαστικών (205/45/17), πάει… περίπατο την άνεση, ενώ οι θόρυβοι κάθε φορά που περνάς έντονη ανωμαλία του οδοστρώματος ή λακκούβα, κυριολεκτικά τρομοκρατούν. Το set up του Micra των 117 ίππων είναι για δρόμους της Βόρειας Ευρώπης, κάτι που σπάνια συναντά κανείς στην Ελλάδα και αυτό είναι κάτι που ο καθένας θα πρέπει να το εκτιμήσει με βάση τις δικές του προτιμήσεις μετακίνησης, μέσα από προσωπική εμπειρία (test drive).

Φυσικά, η σφιχτή ανάρτηση και τα χαμηλά ελαστικά, βελτιώνουν την συμπεριφορά στην γρήγορη οδήγηση, μειώνουν στοπ ελάχιστο την κλίση του αμαξώματος και εξαφανίζουν την ασάφεια του τιμονιού στην ευθεία που είχαμε διαπιστώσει στην έκδοση των 100 ίππων.

Διά ταύτα

Το νέο Micra είναι ένα από τα καλύτερα μίνι οχήματα της αγοράς. Έχοντας απαρνηθεί το παρελθόν, ανήκει σαφώς πλέον στα αυτοκίνητα εντός-εκτός και υπόσχεται πολύχρονες ξένοιαστες διαδρομές. Όμως, όσον αφορά το ερώτημα ποια έκδοση, η απάντηση είναι καθαρά υποκειμενική και γνώμη μας είναι ότι, πρέπει να προκύψει μόνο μετά από test drive, βάζοντας στην εξίσωση και τα περίπου 1.000 ευρώ επιπλέον της βασικής τιμής (από 15.890 ευρώ).

Υπέρ

  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κιβώτιο
  • Κατανάλωση
  • Ευχάριστο εσωτερικό
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Ύπαρξη ρεζέρβας

Κατά

  • Πολύ σφιχτή ανάρτηση
  • Απότομη αντίδραση στο πάτημα του γκαζιού
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Προαιρετικά ηλεκτρικά παράθυρα πίσω

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Super Mini, Επιβατικό

Διαστάσεις: 3.999 Χ 1.743 Χ 1.455 χλστ

Μεταξόνιο:  2.525 χλστ

Βάρος:  1.095 κιλά

Χώρος αποσκευών:  300 λτ

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 41 λτ

Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 999 κ.εκ.

Ισχύς:  117 ίπποι/5.250 σαλ

Ροπή (Nm @ σαλ): 180/1.750

Μετάδοση:  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων:  Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας

Τροχοί: 205/45/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / ΠίσωΤαμπούρα

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 10,0 μ

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,9΄΄

Τελική ταχύτητα:  195 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 5,9 λτ/100χλμ

Εκπομπές CO2:  114 γρ/χλμ.

Νίκος Τσάδαρης



Πηγή