Οδηγούμε το Opel Astra 1.4T 150 PS

Το Astra της Opel, είναι ένα από τα μοντέλα που αρέσει δεν αρέσει, κανείς δεν το αμφισβητεί. Καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, με καλή οδική συμπεριφορά και ασφαλές, είναι το όχημα για τον μέσο οικογενειάρχη που έχει κάνει τον οικονομικό προϋπολογισμό του, δεν το παίζει… Σουμάχερ, δεν θέλει συχνές συναντήσεις με τον μηχανικό του και σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο γι’ αυτόν είναι μέσο εξυπηρέτησης και όχι υποδούλωσης.

Έχοντας υπόψη μας τα παραπάνω, τον τίτλο του «Car of The Year 2016», που κέρδισε το γερμανικό μοντέλο και λίγες εβδομάδες πριν την παρουσίαση του ανανεωμένου Astra στη Φρανκφούρτη, «βάλαμε στο χέρι», ένα από τα γρήγορα Astra και συγκεκριμένα αυτό με τον 1,4 λίτρων κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 150 ίππους. Πρόκειται για μία από τις συμφέρουσες προτάσεις που παρέχει το μοντέλο, με καλή απόδοση και σβέλτες επιδόσεις και ταυτόχρονα εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου.

Σχεδίαση – Εσωτερικό

Εξωτερικά, το όμορφο αν και συντηρητικό σχήμα, δεν διαφοροποιείται αισθητικά από τις βασικές εκδόσεις, ενώ η διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος της πέμπτης πόρτας και οι μαύρες ζάντες, δίνουν μια σπορτίφ αίσθηση, που σίγουρα δικαιούται ένα μικρομεσαίο όχημα με 150 ίππους. Επιπλέον, ένα από τα πολύ θετικά αυτής της γενιάς του μοντέλου είναι το μειωμένο βάρος, που ανάλογα με την έκδοση κυμαίνεται ανάμεσα στα 1.250 και 1.350 κιλά.

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη, με σύγχρονη και ευχάριστη σχεδίαση και την μεγάλη οθόνη αφής (8 ιντσών) του συστήματος πολυμέσων, άριστα τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό. Εννοείται ότι είναι διαθέσιμο το σύστημα On Star, ένας πολύτιμος βοηθός – «συνοδηγός», διαθέσιμος 24 ώρες το 24ωρο.

Η ποιότητα υλικών και φινιρίσματος είναι υπεράνω κριτικής, το ίδιο και η εργονομία που χωλαίνει μόνο στην προς τα πίσω και λοξά ορατότητα, καθώς το «σβήσιμο» των πίσω παραθύρων και οι μεγάλες πίσω κολώνες της οροφής, δημιουργούν «νεκρές» οπτικές γωνίες για τον οδηγό.

Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις εύσωμους επιβάτες, με τους πίσω να χωρούν οριακά τα κεφάλια τους προς χάρη της αεροδυναμικής.

Αντίστοιχα επαρκής είναι και ο βαθύς (παρά την ύπαρξη ρεζέρβας) χώρος αποσκευών, που χωρά 370 λίτρα, αλλά μπορεί να φτάσει και τα 1210 αν διπλωθούν τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα.

Κατά τα λοιπά, οι πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος οδηγού και η ελαχιστοποίηση των διακοπτών, είναι από τα θετικά που επισημάναμε, ενώ αντίθετα δεν χαρήκαμε καθόλου με τις ελάχιστες θέσεις για μικροαντικείμενα που επιβάλλεται να υπάρχουν σε ένα όχημα της κατηγορίας του.

Ικανοποιητικός έως πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός (το Astra με τους 150 ίππους, δεν προσφέρεται στην βασική έκδοση), που ανάμεσα σε άλλα περιλαμβάνει: πλήρες σετ αερόσακων, ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης οδηγού, αισθητήρες βροχής / φωτός, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη, Opel Eye, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα Bluetooth και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Η κινητήρια μονάδα αποτελείται από τον νέο 4κύλινδρο, αλουμινένιο, 1.400άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης της Opel. Στην πρόσφατη έκδοσή του έχει «τσιμπήσει» ακόμα 10 ίππους και έτσι φτάνει τους 150 ίππους στις μόλις 5.000 στροφές, με την μέγιστη ροπή να φτάνει τα 230 Nm, από τις 2.000 έως τις 4.000 στροφές. Τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, έχει αναλάβει ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με μακριά κλιμάκωση (για λόγους οικονομίας καυσίμου) και μοχλό αλλαγής, που είναι σαφής αλλά έχει μεγάλες διαδρομές. Ο συνδυασμός επιταχύνει τα περίπου 1300 κιλά τους Astra της δοκιμής μας από στάση στα 100 χλμ/ώρα, μέσα σε 8.9”, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα.

Παρατηρώντας αυτές τις επιδόσεις, αλλά και την διάθεση του κινητήρα να «στροφάρει», δεν πιστεύεις στα μάτια σου αυτό που βλέπεις στην ηλεκτρονική οθόνη και αφορά την κατανάλωση. Μέση τιμή της δοκιμής μας, μόνο 6,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή εντυπωσιακά κοντά από τα 4,9 λίτρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Αν τώρα σκεφτούμε ότι η κατανάλωση αυτή αφορά μικτό κύκλο μετακινήσεων, τότε η αυτονομία σε ταξίδια (ρεζερβουάρ 48 λίτρων), μπορεί να πλησιάσει τα 750 χιλιόμετρα, απόσταση που δύσκολα βλέπεις και σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Βέβαια ο κινητήρας, διαθέτει start – stop (όχι το καλύτερο της αγοράς), αλλά η κατανάλωση είναι τόσο χαμηλή που αναρωτιέσαι αν …τρελάθηκε το trip computer.

Από τη θέση του οδηγού

Στον δρόμο, ο κινητήρας δείχνει και είναι πάντα σε ετοιμότητα, τραβάει από χαμηλά και από τις 2.000 στροφές δίνει στον οδηγό εντυπωσιακή δύναμη, χωρίς απότομες εξάρσεις. Με χαρακτήρα «ταξιδιάρικο» μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα και τα διατηρεί, χωρίς να αναγκάζει τον οδηγό να καταφεύγει συχνά πυκνά στην βοήθεια του μοχλού ταχυτήτων.

Η καλή θέση οδήγησης με την μέτρια πλευρική στήριξη, δεν θα προβληματίσει τους περισσότερους σωματότυπους και ο οδηγός θα εξοικειωθεί εύκολα με το περιβάλλον και τα χειριστήρια.

Η σφιχτή ανάρτηση ελέγχει σε κάθε στιγμή το αμάξωμα, απορροφώντας τις κακοτεχνίες των δρόμων, τόσο καλά που ο ημιάκαπτος άξονας πίσω δύσκολα γίνεται αισθητός. Σταθερό στις ευθείες και ουδέτερο στις περισσότερες των περιπτώσεων, το Astra 1.4T, γίνεται προβλέψιμα υποστροφικό στην πίεση, με τον οδηγό να έχει στην διάθεσή του το γρήγορο, αλλά χωρίς αίσθηση τιμόνι.

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και σε αυτό συντελούν και οι τροχοί 16 ιντσών με τα σχετικά υψηλοπρόφιλα ελαστικά (205/55/16) που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ενώ τα ανθεκτικά με αίσθηση φρένα και τα πολύ δυνατά φώτα, ολοκληρώνουν την πολύ καλή -σχεδόν αψεγάδιαστη- εικόνα που μας έδειξε το Astra 1.4T, στις επτά ημέρες συμβίωσής μας.

Δια ταύτα

Συνοψίζοντας την εμπειρία μας από το Astra 1,4T των 150 ίππων, θα επαναλάβουμε αυτό που γνωρίζουν και οι μη ειδικοί. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που θα προσφέρει τα πάντα (ή σχεδόν) στον οδηγό του, χωρίς να τον ζαλίσει, να τον κουράσει, ή να τον «ξεζουμίσει» οικονομικά. Ικανό για την πόλη και εκτός αυτής, προσφέρει πολλά και ζητάει λίγα, όντας ένα από τα ελάχιστα ευρωπαϊκά μοντέλα με ιαπωνική νοοτροπία κατασκευής.

Αν τώρα, σε όλα τα παραπάνω, προσθέσουμε την σβελτάδα του 1,4Τ, την οικονομία καυσίμου και την απίστευτα χαμηλή τιμή κτήσης που πρόσφατα ανακοινώθηκε στα (από) 15.970 ευρώ, τότε έχουμε να κάνουμε με μια μοναδική ευκαιρία, που καλό είναι για όσους το σκέφτονται, να την πιάσουν από τα… μαλλιά.

Υπέρ

  • Ποιότητα κατασκευής – υλικών
  • Εξοπλισμός- Opel OnStar
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Φρένα – Φώτα
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή

Κατά

  • Θήκες για μικροαντικείμενα
  • Τιμόνι χωρίς αίσθηση
  • Μειωμένη ορατότητα πίσω

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: πεντάθυρο, πενταθέσιο, μικρομεσαίο επιβατικό

Διαστάσεις: 4.370 x 1.809 x 1.485 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.662 χλστ.

Βάρος: 1.300 κιλά

Χώρος αποσκευών: 370 / 1.210 λίτρα

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 48 λίτρα

Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, 1.399 κ.εκ.

Ισχύς: 150 ίπποι / 5.000 σ.α.λ.

Ροπή: 230 Nm / 2.000-4.000 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Τροχοί: 205/55 R16

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 11,5 μ.

Επιτάχυνση 0-100: 8,9”

Τελική ταχύτητα: 215 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,7 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 125 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή