Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μάλλον θα αποδειχθούν εφτάψυχοι


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο χαλάρωσης των περιορισμών για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με στόχο τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας και τη μείωση των οικονομικών πιέσεων προς αυτήν.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται η πιθανή αναστολή των προστίμων για τις εκπομπές CO₂ καθώς και η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες (βενζίνης, πετρελαίου και αερίου) από το 2035.

Πιο συγκεκριμένα από τη χρονιά που διανύουμε οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να περιορίσουν το μέσο όρο εκπομπών CO2 της γκάμας τους κάτω από τα 93 γραμμάρια το χιλιόμετρα. Αυτό για να επιτευχθεί απαιτεί σημαντική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σε περίπτωση μη τήρησης των ορίων προβλέπονται πρόστιμα που ενδέχεται να φτάσουν μέχρι και τα 5,0 δισεκατομμύρια ευρώ.

Χαρακτηριστικό είναι πως ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς αντιτίθεται στις βαριές οικονομικές κυρώσεις, προωθώντας πιο ευέλικτες ρυθμίσεις. Παράλληλα τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels), που μπορούν να εξασφαλίσουν την επιβίωση των συμβατικών κινητήρων και πέραν του 2035 -δεν είναι καθόλου απίθανο και αυτό το όριο να μετατεθεί χρονικά- κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος με αποτέλεσμα η ΕΕ ένα εξετάζει τη νομιμοποίησή τους.

Πάντως παρά τις πιθανές αλλαγές στη νομοθεσία, το βέβαιο είναι πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παραμένει βασικός στόχος της ΕΕ και οι κατασκευαστές από την πλευράς τους πρέπει να βρουν τον τρόπο να αυξήσουν τις πωλήσεις των BEV (Battery Electric Vehicles) τους προκειμένου να αποφύγουν την οικονομική τους επιβάρυνση. Και τώρα και στο μέλλον.



Πηγή