Προετοιμασία ΑΕΙ για να μη χαθεί το εξάμηνο


Η κ. Κεραμέως δήλωσε στην «Κ» ότι η σύνδεση στην εικονική σχολική τάξη μπορεί να γίνει και μέσω συμβατικού τηλεφώνου με αστική χρέωση για όσους μαθητές δεν έχουν σύνδεση στο Ιντερνετ.

Μέτρα για το ενδεχόμενο παράτασης του «Μένουμε σπίτι», δηλαδή των μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοϊού και της απαγόρευσης των μαθημάτων με φυσική παρουσία στο αμφιθέατρο, ζητάει το υπουργείο Παιδείας από τα ΑΕΙ.

Συγκεκριμένα, σε σχετική εγκύκλιο που εστάλη από τον αρμόδιο για την ανώτατη εκπαίδευση υφυπουργό Παιδείας Βασίλη Διγαλάκη προς τις διοικήσεις των ΑΕΙ, ορίζεται ότι «εκτός από την άμεση διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ηλεκτρονικά μέσα για όσα μαθήματα είναι εφικτό, τα ΑΕΙ και οι διδάσκοντες οφείλουν να αξιοποιήσουν το διάστημα έως 24 Μαρτίου 2020 προκειμένου να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο παράτασης της απαγόρευσης εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία». Σε μια τέτοια περίπτωση, θα υπάρξει πλήρης μετάπτωση σε ηλεκτρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε να μη χαθεί το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο.

Επομένως, στόχος των ΑΕΙ πρέπει να είναι το να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα μαθήματα με ηλεκτρονικά μέσα, δηλαδή διαδικτυακή διεξαγωγή του μαθήματος, με έναρξη στις 26 Μαρτίου. «Το υπουργείο Παιδείας στηρίζει την προσπάθεια αυτή, δεν θα χαθεί το εξάμηνο», δήλωσε ο κ. Διγαλάκης.

Τα πανεπιστήμια, πάντως, διαθέτουν τα απαιτούμενα συστήματα/πλατφόρμες, ενώ σε αρκετά υπάρχουν και συμπληρωματικά λογισμικά πακέτα τα οποία επιτρέπουν την απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο διαδικτυακά. Ηδη από την περασμένη Δευτέρα, με ανακοινώσεις τους προς τους φοιτητές και το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, οι ηγεσίες των ιδρυμάτων έχουν ορίσει τον τρόπο και το πλαίσιο λειτουργίας των μαθημάτων. Παράλληλα, έχουν ορίσει και τα μέτρα κατά της διασποράς κορωνοϊού, που εύλογα αποτελούν εφαρμογή των υγειονομικών οδηγιών και μέτρων.

Από την άλλη, υπάρχουν περιπτώσεις ΑΕΙ που ξεκινούν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τα μεταπτυχιακά μαθήματα (και πιο ολιγομελή σε σχέση με τα προπτυχιακά) και προγραμματίζουν την επέκτασή της στα προπτυχιακά μαθήματα από την προσεχή εβδομάδα. Επίσης, όπως ανέφερε το υπουργείο Παιδείας, προβλέπεται η δυνατότητα ενίσχυσης των σχετικών υποδομών των ΑΕΙ με προμήθεια εξοπλισμού κεντρικών εξυπηρετητών και νέων αδειών χρήσης πλατφόρμας λογισμικού. Η ακαδημαϊκή κοινότητα ενημερώθηκε επίσης ότι, μετά από συνεννόηση της ηγεσίας του υπουργείου με τις εταιρείες Google και Microsoft, παρέχονται δωρεάν δύο επιπλέον ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαδραστικής-ψηφιακής μάθησης. Επιπροσθέτως, το Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο GUNET θα συνδράμει στην πλήρη αξιοποίηση/αναβάθμιση των υφιστάμενων συστημάτων ηλεκτρονικής διαχείρισης και υλοποίησης μαθημάτων.

Δοκιμαστική εφαρμογή

Στην υποχρεωτική εκπαίδευση, χθες, παρουσία της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, έγινε δοκιμαστική εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης με 900 εκπαιδευτικούς από 16 δήμους της χώρας, συμμετοχή 89%. Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ ζήτησε την πρόνοια και για τους πιο ασθενείς οικονομικά μαθητές που τυχόν δεν έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ. Η κ. Κεραμέως για το θέμα δήλωσε στην «Κ» ότι είναι δυνατή η σύνδεση στην εικονική σχολική τάξη μέσω συμβατικού τηλεφώνου με αστική χρέωση.


kathimerini.gr

Αφήστε απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε το όνομά σας εδώ