Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: Οι «πρωταθλητές» στην αύξηση πωλήσεων
Στο υψηλότερο ποσοστό της τελευταίας πενταετίας διαμορφώθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2022, με τους καταναλωτές να αναζητούν οικονομικότερες επιλογές στις αγορές τους ως αντίδοτο στην ακρίβεια.
Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων ΙRI, οι πωλήσεις των private label προϊόντων αυξήθηκαν κατά 16,4% μέσα σε έναν χρόνο και το μερίδιο τους διαμορφώθηκε στο 16,3% έναντι 14,8% το 2021. Υπενθυμίζεται ότι το ρεκόρ στην ελληνική αγορά είχε καταγραφεί το 2014 όταν το μερίδιο των συγκεκριμένων προϊόντων είχε φτάσει το 19%.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, φέρουν το εμπορικό τους σήμα και παραδοσιακά είναι φθηνότερα έναντι των αντίστοιχων επώνυμων προϊόντων. Αν και η επιβάρυνση από τις πληθωριστικές πιέσεις είναι μεγαλύτερη καθώς η αρχική τους τιμή είναι μικρότερη και αντίθετα με τα επώνυμα προϊόντα η αύξηση του κόστους δεν «καλύπτεται» μέσω των προσφορών, εντούτοις παραμένουν συνήθως οικονομικότερες επιλογές.
Οι 20 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων
Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το CNN Greece από την IRI δείχνουν τις 20 κατηγορίες προϊόντων που όπου τα private label είχαν αξιοσημείωτη αύξηση μεριδίου το 2022.
«Δεδομένου ότι μιλάμε για πωλήσεις σε αξία, ακόμα και η αύξηση 2 μονάδων σε μερίδιο είναι ιδιαίτερα σημαντική, όταν το PL στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ φθηνότερο από το επώνυμο» επισημαίνεται από την IRI.
Έτσι, αύξηση 9,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις σε αξία μέσα σε έναν χρόνο στο συσκευασμένο κοτόπουλο ιδιωτικής ετικέτας, από 7,8% σε 17,4%. Ακολούθησαν τα όσπρια από με 6,1%, από 37% σε 43,1% και το κατεψυγμένο κρέας με 5,8%, από 28,8 σε 33,8%.
Το ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας κατέγραψε αύξηση στις πωλήσεις από 5,1% από 13,9% σε 19,1% και τα προϊόντα ακράτειας 4,4%. Αύξηση 3,6% εμφάνισε η κρέμα γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας από 23,8% σε 27,4%, όπως και τα έτοιμα γεύματα από 49,8% σε 53,4%.
Ανάμεσα στις 20 κατηγορίες που περιλαμβάνονται στον παρακάτω πίνακα, ξεχωρίζει επίσης το χαρτί υγείας το οποίο ήδη το 2021 είχε υψηλό ποσοστό το 2021 στο 67,9% και το αύξησε ακόμη περισσότερο το 2022 στο 70,5%.
Στην 20η θέση βρίσκεται το γάλα, στο οποίο το προηγούμενο έτος καταγράφηκαν σημαντικές ανατιμήσεις με την αύξηση στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να φτάνει στο 1,9%.