Σχολεία: Νέο «ποινολόγιο» για την χρήση κινητών – Πώς σχετίζεται με την εγκληματικότητα στα σχολικά συγκροτήματα


Τα σχολεία έχουν μπει για τα καλά στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Παράλληλα, στην ίδια εγκύκλιο επισημαίνεται ότι η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων επιτρέπεται να γίνεται μόνο όταν υπάρχει έγγραφη γονική συναίνεση, όπως ορίζει άλλωστε ο νέος κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα.

Φλουσκούνης: «Τα παιδιά να αναλάβουν τις ευθύνες τους, το κράτος πότε;»

Η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντίνα Δημογλίδου, ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης, αλλά και ο Καθηγητής Ψυχιατρικής, Θάνος Ασκητής και ο Φίλιππος Φλουσκούνης, μέλος Δ.Σ. Γονέων και Κηδεμόνων Περιστερίου, μίλησαν στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για τις ελλείψεις στα σχολεία λίγο πριν το πρώτο κουδούνι, για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, αλλά και για τις νέες ποινές για την χρήση κινητών.

«Δεν ξεκινάει καλά το πρώτο κουδούνι λόγω των συγχωνεύσεων. Τα κινητά πάντα απαγορεύονταν στα σχολεία. Αυτό που αλλάζει ουσιαστικά είναι ότι μπαίνουν ποινές. Και μάλιστα ακούσαμε τον υπουργό και να λέει ότι οι μαθητές πρέπει να μάθουν ότι κάθε πράξη έχει και συνέπειες. Αυτό δεν είναι λάθος, εμείς θέλουμε να έχουμε παιδιά που έχουν την δική τους προσωπικότητα και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους και τις συνέπειες των πράξεων τους. οι διακηρύξεις είναι σωστές αλλά όλοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, και μέχρι στιγμής μόνο οι μαθητές το έχουν αναλάβει», είπε αρχικά ο κ. Φλουσκούνης.

Και συνέχισε: «Είπατε για τις φθορές, και να πληρώνουν οι γονείς αυτά που καταστρέφουν τα παιδιά. τα παιδιά δεν πάνε το πρωί στο σχολείο για να καταστρέψουν το σχολείο. Οι γονείς ήδη πληρώνουμε από την τσέπη μας, και τις φυσιολογικές φθορές που υπάρχουν στο σχολείο. Αν χαλάσει ένα τζάμι, φτιάχνεται όπως – όπως και αυτό χάρη στην οικονομική συμβολή των γονιών. Πέρσι έπεσε ένα παράθυρο σε σχολείο, ευτυχώς ήταν οπ μαθητής στον πίνακα και δεν του έσπασε το κεφάλι. Σε αυτό ποιος ανέλαβε την ευθύνη; Ωστόσο ζητούν από τους μαθητές να αναλάβουν τις δικές τους».

«Δεν διαφωνούμε για τα κινητά, αυτό που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα είναι οτι υπαρχουν 1000 τμήματα στην Ελλάδα τα οποία συγχωνεύονται. Και θα είναι στην ίδια τάξη 28 και 30 άτομα. Να μην ανοίξουν τα σχολεία έτσι, δεν θα μπορεί να γίνει μάθημα», κατεληξε ο κ. Φλουσκούνης,

Ο κ. Ασκητής με την σειρά του ανέφερε πως, «είναι θετικό ότι τα κινητά πρέπει να ελεγχθούν. Το σχολείο είναι σχολείο. Η τάξη πρέπει να έχει νομοτέλεια και ασφαλώς πρέπει να συμπράξουν και οι γονείς προς αυτή την κατεύθυνση και να στηρίξουν αυτά τα μέτρα. Ο μαθητής οφείλει να εκπαιδεύεται, να σέβεται, να είναι δεσμευμένος με το σύστημα, και να μην απορρυθμίζεται στην τάξη από το κινητό. Το κόστος μίας ζημιάς είναι θέμα της γονεϊκής κοινότητας σε συνεργασία με τους δάσκαλους και η στάση του υπουργείου να υποστηρίξει θεσμικά το σχολείο και στην δομική του δομή. Σήμερα, τα σχολικά συγκροτήματα δέχονται πολλές φθορές. Σε αυτή την χώρα πρέπει να μάθουμε να συνεννοούμαστε».

Και προσέθεσε: «θα πρέπει να συμφωνήσουμε επιτέλους στην Ελλάδα ότι τα σχολεία δεν είναι ένα εκτεθειμένο άγαλμα κάποιου παλιού Έλληνα ήρωα,  ο οποίος είναι σε μια πλατεία και τον κανιβαλίζουν όλοι. Το σχολείο είναι ιερό και θα πρέπει να αποτελεί σημείο αναφοράς και παράδειγμα».

Μαρακάκης: «Η σχολική εγκληματικότητα την τελευταία 5ετία είναι σχετιζόμενη με το κινητό»

Ο κ. Μαρακάκης τόνισε: «Τα μέτρα της κυβέρνησης σε μεγάλο βαθμό, δεν θα εφαρμοστούν εύκολα. Ένα παιδί μικρής ηλικίας πρέπει να ζει και να κινείται με κανόνες εκτός από το σπίτι αλλά και στο σχολείο. Η εγκληματικότητα τα τελευταία 5 χρόνια, μετά τον κορωνοϊό έχουμε δει να εστιάζεται στο σχολείο ή στην περιφέρεια σχολικών συγκροτημάτων και είναι πάντα σχετιζόμενη με το κινητό. Είτε για την λήψη φωτογραφιών είτε με βιντεοσκόπηση. Άλλο η χρήση και άλλο να έχω το κινητό στην τσάντα. Ας δούμε τι πλαίσιο θα έχει ως κανονισμός, αναφορικά με την χρήση τους. Πρέπει να υπάρχει κανόνας σε ό,τι πρέπει να τηρείται αναφορικά με τα κινητά».

Η κ. Δημογλίδου υπογράμμισε: «Η ΕΛ.ΑΣ. συμφωνεί με αυτό το μέτρο, γιατί έχουμε δει πολλές φορές εντός και εκτός σχολείου να γίνονται τέτοια περιστατικά με πρωταγωνιστές ανήλικους μόνο και μόνο για να χρησιμοποιηθεί ένα κινητό, για να ανέβει ένα βίντεο με τα θύματα, στα social media».

Απαγόρευση χρήσης κινητού

– Το κινητό: Μόνιμα στην τσάντα

– Ποινή χρήσης: Μονοήμερη αποβολή

Αποβολή 1 -3 ημέρες:

-Βιντεοσκόπηση,

-φωτογράφιση,

-μαγνητοφώνηση

Παράβαση σχολικού κανονισμού:

-Αποβολή έως 3 ημέρες αντί μίας (Διευθυντής)

-Έως 5 ημέρες αντί 3 (Σύλλογος Διδασκόντων)

-Αλλαγή τμήματος ή σχολείου

-Αποκλεισμός από εκδρομές, εκδηλώσεις

Φθορές – καταστροφές:

-Επιβάρυνση γονέων

Δήμος Αγίας Παρασκευής: Οι ελλείψεις και τα προβλήματα λίγο πριν το πρώτο κουδούνι

Ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, Γιάννης Μυλωνάκης αναφέρθηκε στο πρώτο κουδούνι και στις ελλείψεις στα σχολεία.

«Σίγουρα υπάρχουν ελλείψεις αλλά είμαστε σε συνεργασία και με το υπουργείο και τον κ. Πιερρακάκη. Το παρακολουθούμε. Σε επίπεδο κτιριακών υποδομών – που έχει να κάνει με τον δήμο – έχουμε κάνει μια νέα προσπάθεια δουλεύοντας μέσα στο καλοκαίρι, προκειμένου να συντηρηθούν τα σχολεία. Έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι τέλος του χρόνου το οποίο πάει καλά και τηρείται. Δυστυχώς υπάρχουν πολλά προβλήματα, με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, υπάρχει ένα πιο «δυσκίνητο» σύστημα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.



megatv.com