Τέμπη: Αποκάλυψη LIVE NEWS – Τι βρήκε η Anubis στο ιδιόκτητο οικόπεδο που μετέφεραν τα χώματα από την τραγωδία


Τα χώματα απομακρύνονται και καταλήγουν σε δύο οικόπεδα: στο Κουλούρι και στη θέση «Πηγάδια» του Ευαγγελισμού στη Λάρισα. Ο έλεγχος που έγινε μετά από 14 ολόκληρους μήνες, έδειξε πως μέσα στα μπάζα που είχαν μεταφερθεί τότε, υπήρχαν από ανθρώπινα οστά μέχρι προσωπικά αντικείμενα επιβατών του μοιραίου Intercity.

Στις εικόνες που εξασφάλισε το LIVE NEWS βλέπουμε συντρίμμια που θάφτηκαν στο χωράφι, παπούτσια και άλλα αντικείμενα που ανήκαν στους επιβάτες, ένα καμένο ξύλο και τα σημεία που μπήκαν στο μικροσκόπιο της έρευνας.

Το χωράφι ανήκε στον εργολάβο Αθανάσιο Πανδρεμμένο που κλήθηκε να δώσει απαντήσεις τόσο για τα όσα έκαναν τα συνεργεία του, όσο και για τις συνθήκες φύλαξης αμέσως μετά την εναπόθεση των χωμάτων.

Το πιο σοκαριστικό από τα ευρήματα είχε να κάνει με τον εντοπισμό βιολογικού υλικού, που εντόπισαν ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά της ομάδας Anubis.

Το πόρισμα της ομάδας Anubis

Ο σκύλος το τοποθέτησε ανάμεσα στα πόδια του, ξάπλωσε στο δείγμα και με γαύγισμα καθώς και βλεμματική επαφή έδωσε την ένδειξη πως σύμφωνα με την εκπαίδευσή του, είναι ανθρώπινο υπόλειμμα.

Όλα αυτά την Άνοιξη του 2024. Όταν στελέχη της ομάδας Anubis επισκέφθηκαν το οικόπεδο του κυρίου Πανδρεμμένου για έρευνα.

«Επειδή όλα τα οστά εκτός του πειστηρίου 104 (ανθρώπινο οστό), παρουσιάζουν κάποια ανατομικά στοιχεία, τα οποία έχουν αποκοπεί για λόγους που δεν γνωρίζουμε, προτείναμε στον κο ανακριτή να εξεταστούν και από τον ιατροδικαστικό ανθρωπολόγο».

Κάτω από τα χώματα που μεταφέρθηκαν, εντοπίζονται συντρίμμια των δύο τρένων, αλλά και δύο παλέτες, που έβαλαν τους ειδικούς σε σκέψεις.

«Εντός των αδρανών υλικών ανευρέθησαν δύο παλέτες πράγμα το οποίο δε μας έχει αναφερθεί ότι μπορεί να μεταφερόταν με το τρένο, γιατί το τρένο μετέφερε κλειστά ερμητικά κοντέινερ, καθώς και βαγόνια που μετέφεραν λαμαρίνες.  Ύποπτο δε είναι ότι ανευρέθηκε δίπλα στην παλέτα που σας έχω περιγράψει στην έκθεση, πλαστικό τσέρκι 40cm γκρι χρώματος που χρησιμοποιείται για την περίσφιξη αντικειμένων με κάποια σταθερή επιφάνεια».

Οι έρευνες στο οικόπεδο κράτησαν 24 μέρες αρχικά. Ξεκίνησαν στο τμήμα που υπέδειξε ο εργολάβος, τα όρια του οποίου βλέπουμε με κόκκινο χρώμα.

Επεκτάθηκαν όμως και στις άλλες ζώνες, μέσα στις οποίες εντοπίστηκαν μια σειρά από ευρήματα.

«Υπάρχουν χρήσιμα ύποπτα πειστήρια που δεν γνωρίζουμε εάν έχει γίνει η καταγραφή τους και για πάνω από ένα χρόνο βρισκόντουσαν εκεί, χωρίς να γνωρίζει κανένας».

Στα χώματα των Τεμπών με το βιολογικό υλικό πέταξαν απόβλητα από ελαιοτριβείο

Για ένα και πλέον χρόνο δεν ασχολήθηκε κανείς. Δεν έγινε ο παραμικρός έλεγχος στο οικόπεδο.

«Το μέρος – τοποθεσία δεν έχει οριοθετημένη ζώνη φύλαξης με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένο σε φυσικούς θηρευτές που αναζητούν τροφή, στη γενική περιοχή. Ο χώρος ήταν εκτεθειμένα σε κοντινή τοποθεσία στην κύτη του ποταμού, η οποία υπερχείλισε κατά τις πλημμύρες της οποίες ακολούθησαν μετά το ατύχημα».

Όταν  η ομάδα Anubis, έκανε έλεγχο τον Απρίλιο του 2024 διαπίστωσε πως είχαν πετάξει απόβλητα από ελαιοτριβείο στο σημείο που υπήρχαν τα χώματα από τα Τέμπη.

Τα ευρήματα γεννούν πολύ γρήγορα ερωτήματα, που είναι δύσκολο να απαντηθούν.

«Πολλά καμένα υλικά συμπεριλαμβανομένων και συντριμμιών, μας δείχνουν ότι έγινε επέμβαση εντός της περιοχής που υπήρξε πυρκαγιά, αλλά δε μας προσδιορίστηκε το πότε έγινε».

Πώς βρήκε η Anubis το «μαύρο κουτί»

Η ομάδα Anubis περιγράφει και το πώς κατάφερε να βρει το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας εννέα μήνες μετά το δυστύχημα. Υπενθυμίζεται πως αρχικά είχαν αρνηθεί στην Anubis να συνδράμει στις έρευνες.

«Οι σκύλοι, μας έδωσαν ένδειξη σε ένα σημείο πλησίον του κυλικείου, το οποίο μας αναφέρεται σαν τμήμα με θέση μηχανοδηγού επιβατικής αμαξοστοιχίας, που είχε υποστεί σε μεγάλο βαθμό συμπίεση. Ανέλαβαν τα συνεργεία κοπής. Ακολούθησε διάνοιξη, γιατί το σημείο ήταν συμπιεσμένο και καμένο. Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της εργασίας μας, μας πλησίασε ομάδα τεχνικών συμβούλων και μας ανέφερε, ότι στο συγκεκριμένο σημείο να έχουμε υπόψη μας ότι βρίσκεται το μαύρο κουτί και ότι αυτό το κομμάτι αποτελεί τμήμα της ηλεκτράμαξας της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Όταν δημιουργήθηκε ικανός χώρος σε ένα συγκεκριμένο σημείο, προσδιορίστηκε η θέση του μαύρου κουτιού».

Όλα είχαν ξεκινήσει λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, όταν έφτασαν στην περιοχή του σιδηροδρομικού δυστυχήματος οι πρώτες μπουλντόζες. Λίγες μόνο μέρες μετά, το σημείο ήταν αγνώριστο. Μόνο που έτσι χάθηκαν μια σειρά από κρίσιμα στοιχεία στο πεδίο της έρευνας και βιολογικό υλικό που έπρεπε να ταυτοποιηθεί.

Τι δήλωναν ο εργολάβος & οι χειριστές των μηχανημάτων

Τόσο ο εργολάβος που μετέφερε τα χώματα στο χωράφι του, όσο και οι χειριστές των μηχανημάτων, τόνιζαν από την πρώτη στιγμή, πως ακολουθούσαν εντολές.

⁃ Στη θέση Πηγάδια που αποτέλεσε χώρο έρευνας βρέθηκαν και 18 περίπου στρωτήρες σπασμένοι. Διευκρινίστε μας τι γνωρίζετε για το θέμα;

⁃ Όταν τελείωσαν όλες οι επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος από την πλευρά του αγρού, μου ζητήθηκε από στελέχη της Πολιτικής Προστασίας να καθαρίσουμε το πρανές των γραμμών, προς την πλευρά του αγρού, για να τοποθετηθεί περίφραξη. Εκεί στο πρανές, τα συνεργεία που ασχολούνταν με την αποκατάσταση των γραμμών είχαν αποθέσει σπασμένους στρωτήρες που είχαν αφαιρέσει κατά την επισκευή των γραμμών. Μου είπαν να τους απομακρύνω γιατί τους ενοχλούσαν. Εγώ εκτέλεσα την εντολή τους, τα φόρτωσα σε ένα φορτηγό και τα εναπόθεσαν στη θέση «Πηγάδια» στο δικό μου χώρο όπου είχα ήδη μεταφέρει τα αδρανή υλικά. Όλα αυτά έγιναν στις 7 Μαρτίου και εγώ ποτέ δεν έκανα ενέργειες με μηχανήματά μου πάνω στις γραμμές.

Η περιοχή άλλαξε χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες δειγματοληψίες, χωρίς να γίνει αυτοψία από ειδικούς πριν μετακινηθούν τα συντρίμμια, χωρίς έστω να ληφθούν αναλυτικές φωτογραφίες, από τις οποίες θα μπορούσαν να εξαχθούν μια σειρά από συμπεράσματα.

«Σύμφωνα με τον υπολογισμό μας, τα φορτηγά τα οποία μετέφεραν τα αδρανή υλικά από το πεδίο του δυστυχήματος στις 28/2/2022, ήταν τουλάχιστον 43 φορτία, με το μέσο όρο να είναι 768,84 κυβικά αδρανών υλικών τουλάχιστον».

Μέρα και νύχτα οι γερανοί που είχαν φτάσει στο σημείο της σύγκρουσης, δεν είχαν σταματήσει να αλλοιώνουν το πεδίο.

Ερώτηση: Τι περιείχαν τα φορτία που εναποθέσατε στο ιδιωτικό οικόπεδο; Ποιος σας έδωσε την εντολή απομάκρυνσης των χωμάτων και των λοιπών υλικών που εν συνεχεία μεταφέρθηκαν σε ιδιόκτητο οικόπεδο; Ποιος σας έδινε γενικά εντολές – οδηγίες;

Εργολάβος: Πρόκειται για χώματα, πουρνάρια, δέντρα και άλλα υλικά που βρίσκονταν αρχικά στο αριστερό τμήμα του ατυχήματος προς την πλευρά των Τεμπών, σε απόσταση 20 και άνω μέτρων από τα βαγόνια. Με εντολή της Pυροσβεστικής καθαρίσαμε αυτή την έκταση, προκειμένου δημιουργηθούν ράμπες ώστε να ανέβουν οι γερανοί στο οικόπεδο αυτό.

Σε πλήρη αλλοίωση τα συντρίμμια στο Κουλούρι – Κομματιάστηκε & σκορπίστηκε στο χώρο το καμένο κυλικείο

Δύο και πλέον χρόνια μετά την εθνική τραγωδία, μια σειρά από κομμάτια στο παζλ που παρέμεναν θολά αρχίσουν να συμπληρώνουν.

Οι νέες εικόνες δείχνουν όλα όσα έγιναν εκείνες τις μέρες και είχαν σαν αποτέλεσμα την συσκότιση αιτιών και ευθυνών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.



megatv.com