Το WRC ξεκινά με μικρές μεν αλλά ουσιαστικές αλλαγές
Η νέα σαιζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο, με το παραδοσιακό Ράλλυ Μόντε Κάρλο να ανοίγει την αυλαία. Παρότι δεν υπάρχουν νέες ομάδες ή σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς, η φετινή χρονιά φέρνει εξελίξεις που αναμένεται να επηρεάσουν οδηγούς, ομάδες και θεατές.
Μια από τις πιο αξιοσημείωτες αλλαγές είναι η προσωρινή απόσυρση της υβριδικής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 για το 2025 και 2026, παρά την αρχική συμφωνία για χρήση της έως το 2027. Αυτή η απόφαση θα απαιτήσει από τους οδηγούς να προσαρμόσουν το στυλ οδήγησής τους, κάτι που μπορεί να ανατρέψει τις ισορροπίες ανάμεσα στις ομάδες. Παρ’ όλα αυτά, το θέαμα για τους θεατές δεν θα επηρεαστεί.
Η νέα λογική βαθμολόγησης απονέμει όλους τους βαθμούς την Κυριακή και όχι και το Σάββατο όπως τώρα. Η μέγιστη συγκομιδή ανά γύρο φτάνει τους 35 βαθμούς: 25 για τον νικητή του αγώνα και επιπλέον βαθμούς για τους πέντε ταχύτερους στην Power Stage.
Η Hankook αντικαθιστά την Pirelli ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, μια αλλαγή που έχει προκαλέσει διαφορετικές αντιδράσεις. Ο Thierry Neuville έχει εκφράσει επιφυλάξεις, ενώ οδηγοί όπως οι Sami Pajari και Adrien Fourmaux μετά από τις δοκιμές είναι πιο αισιόδοξοι.
Στην κατηγορία Rally1 εμφανίζονται νέα ονόματα, όπως ο Sami Pajari, πρωταθλητής του WRC2, που κάνει το ντεμπούτο του με την Toyota Gazoo Racing 2, την καινούργια δεύτερη ομάδα της Toyota.
Ο Josh McErlean συμμετέχει με την M-Sport Ford δίπλα στον Grégoire Munster, ενώ ο Adrien Fourmaux μετακινήθηκε από την M-Sport στη Hyundai, όπου ξεχωρίζει ήδη με τις επιδόσεις του. Η Hyundai από την πλευρά της έχει αλλάξει στρατηγική, έχοντας τρεις μόνιμους οδηγούς και ενδεχόμενη συμμετοχή τέταρτου αυτοκινήτου σε επιλεγμένους αγώνες.
Το πρόγραμμα του 2025 περιλαμβάνει 14 αγώνες, τους περισσότερους από το 2008. Ανάμεσα στις νέες προσθήκες είναι το Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας, που θα κλείσει τη σαιζόν, καθώς και τα Ράλλυ Islas Canarias και Παραγουάης. Αντίθετα, οι αγώνες σε Κροατία, Πολωνία και Λετονία αφαιρέθηκαν, με την Κροατία να επιστρέφει το 2026.
Επανέρχονται οι απομακρυσμένες ζώνες service, όπου οι ομάδες θα δουλεύουν με περιορισμένο εξοπλισμό, ενώ εισάγεται νέος κανονισμός για την αποφυγή καθυστερήσεων λόγω παρεμπόδισης στις ειδικές διαδρομές.