UNESCO: Το ένα τρίτο των μαθητών στον κόσμο δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό
Το ένα τρίτο των παιδιών στον κόσμο δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό στο σχολείο του, κάτι το οποίο έχει αντίκτυπο όχι μόνον στην υγεία των παιδιών αυτών, αλλά περιορίζει επίσης την ικανότητά τους για μάθηση, επισημαίνεται σε έκθεση της UNESCO που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
“Σε παγκόσμια κλίμακα, σχεδόν ένα σχολείο στα τρία δεν έχει πόσιμο νερό (…). Ένα σχολείο στα τρία δεν έχει βασικές εγκαταστάσεις υγιεινής. Σχεδόν τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις για το πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Και η πρόοδος που σημειώνεται είναι πολύ αργή”, επισημαίνεται στην έκθεση με τίτλο: “Έτοιμοι για μάθηση και ευημερία: υγεία στο σχολείο και διατροφή στον κόσμο”.
“Τα παιδιά χωρών χαμηλού εισοδήματος είναι λιγότερο πιθανό να πηγαίνουν σε σχολεία που προσφέρουν αυτές τις βασικές υπηρεσίες και η κάλυψη είναι η χαμηλότερη στην υποσαχάρια Αφρική και στον Ειρηνικό”, προστίθεται στην έκθεση.
Η έλλειψη αυτή υποδομών εμποδίζει τα σχολεία να προσφέρουν “ασφαλές περιβάλλον, που προστατεύει από τις ασθένειες, την COVID-19, τα παράσιτα, τα αναπνευστικά νοσήματα, την διάρροια”, σημειώνει η Εμιλί Σιντανέρ, η συντονίστρια της έκθεσης αυτής της UNESCO, απαντώντας σε ερώτηση του AFP.
Αυτό αποτελεί κυρίως “πρόκληση” για τα κορίτσια, και ορισμένες φορές και τις διδάσκουσες, οι οποίες “δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τις ημέρες του κύκλου τους”, κάτι το οποίο εμποδίζει “την ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση για τα κορίτσια”, υπογραμμίζει η ειδική αυτή σε θέματα υγείας και σχολικής διατροφής.
Στο Μπουτάν, ένα τέταρτο των κοριτσιών δεν πάει σχολείο κάποιες φορές στη διάρκεια του κύκλου του, κάτι το οποίο επίσης συμβαίνει για ένα κορίτσι στα πέντε στην Ακτή Ελεφαντοστού και για ένα στα επτά στην Μπουρκίνα Φάσο, διευκρινίζει.
Ο αντίκτυπος είναι επίσης μεγάλος στον παιδικό υποσιτισμό, καθώς τα σχολεία που δεν έχουν πόσιμο νερό δεν μπορούν να μαγειρέψουν για τους μαθητές τους, επισημαίνει η Σιντανέρ.
“Υπάρχει ανάγκη να επενδυθούν περισσότερα στο νερό και στην υγιεινή”, διότι αυτό επιτρέπει “ποιοτική μάθηση”, τονίζει.
Αντιθέτως, καθώς η πείνα επιβαρύνει τη συγκέντρωση και την όρεξη για γνώση, “αν οι μαθητές δεν είναι υγιείς, δεν τρέφονται καλά και δεν προστατεύονται στο σχολείο, είναι ακόμη πιο δύσκολο γι’αυτούς να αποκτήσουν τις γνώσεις που μπορεί να τους μεταδώσει το σχολείο”, καταλήγει η ειδική.