Η SpaceX κατηγορεί την Amazon ότι «καταπνίγει τον ανταγωνισμό» και η Amazon κατηγορεί την SpaceX ότι «στραγγαλίζει τον ανταγωνισμό στην κούνια του».

Τον περασμένο χρόνο, η αξία του διευθύνοντος συμβούλου της SpaceX, Έλον Μασκ, εκτιμήθηκε στα 209 δις δολάρια, ξεπερνώντας αυτήν του Τζεφ Μπέζος, διευθυντή της Amazon, η οποία εκτιμήθηκε στα 192 δις.

Η εταιρεία του πλουσιότερου άνδρα του κόσμου, Έλον Μασκ, και του μέχρι πρότινος πλουσιότερου Τζεφ Μπέζος, βρίσκονται σε αντιπαράθεση λόγω προβλημάτων που φαίνεται να προκαλεί η μια στην άλλη όσον αφορά τους δορυφόρους του ίντερνετ που έχουν θέσει σε τροχιά γύρω από τη Γη.

Όλα ξεκινούν από το γεγονός ότι η SpaceX, η οποία έχει «εξαπολύσει» ήδη 900 δορυφόρους, επιδιώκει την ανανέωση της άδειάς της, με απώτερο στόχο την αποστολή ακόμη περισσότερων δορυφόρων, που θα βρίσκονται σε τροχιά σε χαμηλότερο υψόμετρο σε σχέση με τους πρώτους.

Αυτό θα μπορούσε, σύμφωνα με την Amazon, να δημιουργήσει πρόβλημα στους δικούς της δορυφόρους, για τους οποίους έχει πάρει ήδη άδεια και πρόκειται να θέσει σε τροχιά σε μικρότερο υψόμετρο.

Οι δορυφόροι της Amazon πρόκειται να τεθούν σε τροχιά γύρω από τη γη, σε υψόμετρο περίπου 590 χλμ. από την επιφάνεια του πλανήτη.

Η SpaceX, από μεριάς της, θέλει να στείλει ακόμη 3.000 δορυφόρους σε τροχιά, σε υψόμετρο μεταξύ των 540 και των 570 χιλιομέτρων,  δημιουργώντας, σύμφωνα με την Amazon, πιθανές παρεμβολές στο δικό της δίκτυο.

Στις ενστάσεις της Amazon, ο ίδιος ο Έλον Μασκ απάντησε μέσω του Twitter ότι «Δεν βοηθά το κοινό συμφέρον η παρεμπόδιση του σχεδίου μας, εξαιτίας ενός συστήματος δορυφόρων της Amazon που θα ξεκινήσει- στην καλύτερη- να λειτουργεί μετά από αρκετά χρόνια».

«Τα πράγματα είναι απλά», αντιλέγει ξανά η Amazon. «Σχεδιάσαμε το σύστημά μας ώστε να μην εμπλέκεται καθόλου με αυτό της SpaceX, και τώρα η SpaceX θέλει να αλλάξει το σχέδιο του δικού της συστήματος».

«Οι αλλαγές αυτές όχι μόνο δημιουργούν ένα πιο επικίνδυνο περιβάλλον με πιθανές συγκρούσεις των δορυφόρων μας στο διάστημα, αλλά μπορεί να δημιουργήσουν παρεμβολές και προβλήματα για τους πελάτες. Ό, τι και αν λέει η SpaceX στο Twitter, οι αλλαγές που προτείνει η ίδια θα δημιουργήσουν εμπόδια στην λειτουργία των δορυφορικών συστημάτων.»

«Σίγουρα αποσκοπεί στον στραγγαλισμό του ανταγωνισμού της στην κούνια του, και όχι στο κοινό συμφέρον».

Πράγματι, πέραν των παρεμβολών, ο κίνδυνος συγκρούσεων μεταξύ των δορυφόρων είναι πολύ υπαρκτός.

Το υψόμετρο κάτω των 2.000 χιλιομέτρων από την επιφάνεια της Γης είναι η πιο «πυκνοκατοικημένη» περιοχή της ατμόσφαιρας του πλανήτη μας από ήδη υπάρχοντες δορυφόρους, οι οποίοι πολλές φορές χαλάνε και συγκρούονται ο ένας με τον άλλο, οδηγώντας σε μεγαλύτερες ζημιές.

Από την άλλη, το χαμηλό υψόμετρο θεωρείται αντικειμενικά πιο ασφαλές, καθώς η βαρύτητα της γης θέτει τους χαλασμένους δορυφόρους εκτός τροχιάς, απομακρύνοντάς τους από όσους είναι ακόμα λειτουργικοί.

Η SpaceX, ισχυριζόμενη ότι το σχέδιό της έχει λάβει υπόψη του όλους αυτούς τους κινδύνους, δεσμεύτηκε να περιορίσει την ακτίνα στην οποία θα κινούνται οι δορυφόροι της, αλλά μόνο αφότου η Amazon θέσει τους δικούς της σε τροχιά που να βρίσκεται εντός της αρχικής ακτίνας των δορυφόρων της SpaceX.

Μέχρι τότε, η SpaceX λέει ότι η ακτίνα κίνησης των δορυφόρων της μπορεί να είναι μεταβαλλόμενη, με απόκλιση έως και 30 χιλιομέτρων.

Μέχρι το 2026, η Amazon πρόκειται να έχει κατασκευάσει τους μισούς από τους δορυφόρους που θα χρησιμοποιήσει.

Η αντιπαράθεση φαίνεται λοιπόν πως έχει ακόμα μέλλον, και το  ποιος θα είναι ο νικητής και ποιος ο χαμένος της υπόθεσης μένει να το δούμε στην πορεία.

ΠΗΓΗ: CNN , eleftherostypos.gr



agrinio24.gr