Το Nissan LEAF είναι από τα πιο γνωστά, πιο επιτυχημένα και σύμφωνα με τις έρευνες το πλέον αξιόπιστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παγκοσμίως και αυτό βέβαια κάθε άλλα παρά τυχαίο είναι. Η ιαπωνική εταιρεία, έχοντας καταλάβει πολύ νωρίς τη σημασία αλλά και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, έχει ήδη συμπληρώσει μια 10ετία παρουσίας στην αγορά των ηλεκτρικών, έχοντας προχωρήσει ιδιαίτερα την τεχνολογία της και έχοντας συγκεντρώσει πολύτιμη τεχνογνωσία.

Και αυτό φαίνεται από το ότι η βασική έκδοση του LEAF, της δεύτερης πια γενιάς, με τον ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων και τη μπαταρία των 40 kWh έχει να επιδείξει μια αυτονομία που μέσα στην πόλη και με βάση το πολύ αυστηρό πρότυπο WLTP, που βρίσκεται πολύ κοντά στην πραγματικότητα, μπορεί να φτάσει μέχρι και 389 χιλιόμετρα. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως με μια φόρτιση και με βάση το μέσο όρο των χιλιομέτρων που καλύπτει κανείς ημερησίως θα περάσει σχεδόν μια εβδομάδα μέχρις ότου χρειαστεί εκ νέου φόρτιση.

Για όσους καλύπτουν ακόμα πιο πολλά χιλιόμετρα ή θέλουν να κινούνται με το ηλεκτρικό τους Nissan και έξω από την πόλη υπάρχει η καινούργια έκδοση e+ του LEAF. Η οποία δεν διαθέτει μόνο έναν ακόμα πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 217 ίππων, που εξασφαλίζει επιταχύνσεις από στάση που κάλλιστα συγκρίνονται με αυτές σπορ μοντέλων (0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,9 δεύτερα) αλλά έχει και μπαταρία μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας.

Η μπαταρία του LEAF e+ είναι των 62 kWh και σύμφωνα με τον αστικό κύκλο του WLTP εξασφαλίζει μια αυτονομία της τάξης των 528 χιλιομέτρων. Γεγονός που το καθιστά ιδανικό και για επαγγελματίες που θέλουν να μετακινούνται όχι μόνο με σεβασμό στο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής όλων μας αλλά και με ιδιαίτερα χαμηλά λειτουργικά έξοδα. Που με βάση τις τρέχουσες τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος δεν θα ξεπερνούν τα 2,0 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Εξαιρετικά χαμηλά, κλασματικά σε σχέση με ένα αντίστοιχο μοντέλο με συμβατικό κινητήρα εξωτερικής καύσης, είναι και τα έξοδα συντήρησής του -απόλυτα δηλαδή πλεονεκτήματα για τον Έλληνα επαγγελματία αυτοκινητιστή, που δύσκολα θα συναντήσει σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα. Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορεί το πρώτο ταξί LEAF και έπονται και άλλα.

Το LEAF όμως δεν είναι μόνο εξαιρετικά ελκυστικό λόγω της μεγάλης αυτονομίας και του χαμηλού λειτουργικού του κόστους. Είναι και λόγω της κομψής του εμφάνισης, της άνεσης για τους επιβάτες του -απόρροια τόσο του πλούσιου εξοπλισμού όσο και των άνετων χώρων του- αλλά και των πολλών και καινοτόμων τεχνολογιών οδήγησης που διαθέτει.

Έτσι πρωτοστατεί στο όραμα της Ευφυούς Οδήγησης της Nissan, με το μοναδικό e-Pedal που επιτρέπει στους οδηγούς να ξεκινήσουν, να επιταχύνουν και να επιβραδύνουν, μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του, χρησιμοποιώντας ένα μόνο πεντάλ. Επίσης μπορεί να εξοπλιστεί και με το ProPILOT, ένα προηγμένο χαρακτηριστικό οδήγησης που συνδυάζει το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με την επιτάχυνση και την πέδηση, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό σε μεγάλα ταξίδια και σε βεβαρυμμένη κυκλοφορία, τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε μονές λωρίδες κυκλοφορίας. Διαθέσιμο είναι και το ProPILOT Park, το οποίο σταθμεύει το αυτοκίνητο αυτόματα και με ευκολία.

Τα βοηθήματα αυτά έχουν σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Nissan για να βελτιώσουν την ασφάλεια, την άνεση και τον έλεγχο του οχήματος από τον οδηγό, παρέχοντας την καλύτερη δυνατή εμπειρία οδήγησης, ενώ την απρόσκοπτη συνδεσιμότητα των smartphones εξασφαλίζουν τα Apple CarPlay και AndroidAuto.

Επίσης με την εφαρμογή NissanConnect Services και μέσω της υπηρεσίας πλοήγησης Door-to-Door Navigation, οι χρήστες μπορούν να στέλνουν διαδρομές πλοήγησης από το smartphone στο αυτοκίνητο και αντιστρόφως, ενώ με το Remote Climate Control ο κλιματισμός ενεργοποιείται όταν το LEAF είναι ακόμα συνδεδεμένο με την πρίζα στο γκαράζ.

Παράλληλα υπάρχει και ένα αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης, με ενσωματωμένες τις λειτουργίες Online Map Update και Location Chargers για την εύρεση σημείων φόρτισης.

Το LEAF δεν είναι όμως το μόνο ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της Nissan, καθώς υπάρχει και το πρωτοποριακό, αμιγώς ηλεκτροκίνητο βαν e-NV200 που αποτελεί βασικό πυλώνα, στο πλαίσιο της ευρύτερης δέσμευσης της μάρκας για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και της ηχητικής ρύπανσης στα αστικά κέντρα, από μεταφορές προϊόντων αλλά και προσώπων.

Το e-NV200 συνδυάζει τα χαρακτηριστικά του βραβευμένου βαν NV200 με αυτά του κορυφαίου LEAF, προσφέροντας στους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις ένα ελαφρύ φορτηγό μηδενικών εκπομπών ρύπων, γεμάτο με καινοτόμες τεχνολογίες και περίσσεια λειτουργικότητα, που είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: το e-NV200 van και το e-NV200 Evalia. Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο οι μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού τους με βάση τις εκάστοτε ανάγκες.

Το 100% ηλεκτροκίνητο φορτηγό Nissan e-NV200 λοιπόν έχει χώρο φορτίου 4,2m³, αρκετό για να χωρέσει δύο παλέτες ή φορτίο μέχρι 701 κιλά. Η φόρτωση είναι γρήγορη και εύκολη, καθώς το δάπεδο απέχει μόλις 52 εκατοστά από το έδαφος και υπάρχουν πίσω πόρτες με μεγάλο άνοιγμα καθώς και συρόμενες πλευρικές. Το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί επίσης να αναδιπλωθεί για τη δημιουργία ενός πρακτικού γραφείου, ενώ οι εύχρηστοι αποθηκευτικοί χώροι είναι άφθονοι και σε μικρή απόσταση από το κάθισμα του οδηγού.

Το e-NV200 Evalia με τις έως και 7 θέσεις του αποτελεί ιδανική επιλογή για ταξί και συναφείς μεταφορικές υπηρεσίες. Χάρη στα έξυπνα, σπονδυλωτά καθίσματά του υπάρχει πάντα ικανοποιητικός χώρος για αποσκευές ή εργαλεία.

Ενδιαφέρον είναι πως και οι δύο εκδόσεις του Nissan e-NV200 δεν κάνουν κανένα συμβιβασμό στο χώρο ή τη χωρητικότητα του φορτίου λόγω της παρουσίας της μπαταρίας των 40 kWh, ενώ με μια φόρτισή της μπορούν να διανύσουν μέχρι και 301 χιλιόμετρα εντός πόλης.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά η αύξηση ξεπερνά το 60%, ενώ από κει και πέρα και από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κραδασμοί, μηχανικοί θόρυβοι και αλλαγές ταχύτητας το Nissan e-NV200 προσφέρει σχεδόν αθόρυβη οδήγηση. Που σε συνδυασμό με την άμεση απόδοση της ροπής και την ομαλή επιτάχυνση αλλά και με την παρουσία του Hill Start Assist εξασφαλίζει ήρεμες διαδρομές για τους οδηγούς και χωρίς θόρυβο για τους κατοίκους των αστικών περιοχών.

Tο e-NV200, εξοπλισμένο με την αναβαθμισμένη μπαταρία των 40kWh, είναι διαθέσιμο στο επιδοτούμενο πρόγραμμα «Κινούμαι ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» με τιμή που ξεκινά από τις 31.076 ευρώ (έναντι αρχικής τιμής 36.490 ευρώ). Αντίστοιχα, στην επταθέσια επιβατική έκδοσή του e-Evalia, διατίθεται, μέσω της σχετικής επιδότησης, με τιμή εκκίνησης στις 31.682 ευρώ (έναντι αρχικής τιμής 37.180 ευρώ).

Φυσικά και το Nissan LEAF μπορεί τώρα να αποκτηθεί, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σε ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές που ξεκινούν από τις 27.500 ευρώ για την έκδοση με την μπαταρία των 40 kWh (συμπεριλαμβανομένων των επιδοτήσεων στην αρχική τιμή και στην απόσυρση παλαιού οχήματος).

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο https://www.nissan.gr/vehicles/new-vehicles/leaf.html



Πηγή