Το ιδανικό αυτοκίνητο για την πόλη πρέπει να είναι μικρό, ευέλικτο και άνετο, να παρκάρει παντού και να επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο. Τόσο με τις εκπομπές ρύπων του όσο και με το επίπεδο θορύβου του.

Τα παραπάνω είναι ο ορισμός των Smart και δεν λέμε των ηλεκτρικών Smart, καθώς η μάρκα είναι η πρώτη από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που γίνεται πλήρως ηλεκτρική. Προσθέτοντας στην πρακτικότητα που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα μοντέλα της και την μέγιστη δυνατή φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πάντως κάτι καινούργιο για τη Smart, καθώς από το 2007 και μετά κάθε γενιά των μοντέλων της είχε και μια ηλεκτρική έκδοση. Φυσικά η πιο πρόσφατη δεν έχει καμία μα καμία σχέση με τις πρώτες, μιας και ενσωματώνει όλη τη σύγχρονη, διαθέσιμη τεχνολογία.

Η διάταξη των μηχανικών μερών στα Smart EQ δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τα συμβατικά: τη θέση του κινητήρα βενζίνης κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, τόσο στις δύο εκδόσεις αμαξωμάτων του fortwo -Coupe και Cabrio- όσο και στο forfour έχει πάρει ένας ηλεκτροκινητήρας. Ο οποίος αποδίδει έως 60 kW (82 ίππους) και κινεί φυσικά τους πίσω τροχούς.

Με την ισχύ αυτή και με την άμεση απόδοση της ροπής με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού τα ηλεκτρικά Smart επιταχύνουν χωρίς καμία καθυστέρηση και φυσικά δεν έχουν κανένα μα κανένα πρόβλημα να ακολουθήσουν την κίνηση της πόλης ή και γύρω από αυτήν. Κάθε άλλο μάλιστα και αυτό είναι κάτι που διαφαίνεται και από τις επιδόσεις τους (0-100 χλμ./ ώρα σε 11,6 δεύτερα, τελική ταχύτητα 130 χλμ./ ώρα).

Η μπαταρία του συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα 17,7 kWh και εξασφαλίζει μια αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 159 χιλιόμετρα για το fortwo και τα 153 για το forfour (τιμές NEDC). Τιμές που μπορεί να εξασφαλίσουν μετακίνηση ακόμα και για τέσσερις ή και πέντε ημέρες πριν η μπαταρία χρειαστεί και πάλι φόρτιση. Φυσικά υπάρχει τόσο ανάκτηση της ενέργειας που εκλύεται κατά την πέδηση όσο και πρόγραμμα λειτουργία Eco για οικονομική οδήγηση. Επίσης προκειμένου να επηρεαστεί όσο το δυνατόν λιγότερο η αυτονομία υπάρχει και δυνατότητα π.χ. προ- κλιματισμού του εσωτερικού, όσο ακόμα το Smart είναι συνδεδεμένο σε ηλεκτρικό κύκλωμα.

Ο προ- κλιματισμός καθώς και διάφορες άλλες λειτουργίες ελέγχονται μέσω της εφαρμογής smart EQ Control, η οποία βέβαια παρέχει και μια σειρά πληροφοριών. Από το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία μέχρι τους πλησιέστερα δημόσια σημεία στα οποία μπορεί κανείς να φορτίσει.

Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει καταρχήν σε απλό οικιακό δίκτυο και με εκκίνηση από το 10% της ενεργειακής της χωρητικότητας έως το 100% διαρκεί λιγότερο από έξι ώρες. Με τη χρήση wallbox ο αντίστοιχος χρόνος μειώνεται σε λιγότερες από 3 ½ ώρες, ενώ αν έχει επιλεγεί ο προαιρετικός ενσωματωμένος φορτιστής των 22 kW -o στάνταρ είναι 4,6 kW- τότε ο χρόνος για να φορτίσει η μπαταρία από το 10% έως το 80% είναι μικρότερος των 40 λεπτών της ώρας.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι πως το κόστος της φόρτισης των Smart EQ με τις τρέχουσες τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος στη χώρα μας δεν ξεπερνά τα 3,0 ευρώ, ενώ τα 100 χιλιόμετρα θα σας κοστίζουν περίπου 1,9 ευρώ.

Τα Smart EQ παραμένουν και ως ηλεκτρικά υπόδειγμα παθητικής ασφάλειας -ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τα μόλις 2,69 μέτρα μήκους του fortwo- χάρη στον κλωβό Tridion και στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης. Από τα τελευταία άξια λόγου και αναφοράς είναι η υποβοήθηση για τους πλευρικούς ανέμους, που δεν απαντάται εύκολα ακόμα και σε πολύ πιο μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα.

Αυτό που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά Smart, όπως άλλωστε και τους προκατόχους τους με τους κινητήρες βενζίνης, είναι η εξαιρετικά μικρή διάμετρος στροφής. Που στο fortwo είναι μόλις 7,0 μέτρα και του επιτρέπει να στρίβει στα πιο μικρά στενά και να κάνει με χαρακτηριστική ευκολία μανούβρες.

Εξίσου σημαντική και η διατήρηση των άνετων χώρων για οδηγό και συνοδηγό τόσο στο fortwo όσο και στο τετραθέσιο forfour, καθώς και των 220 και 184 λίτρων για τους χώρους αποσκευών τους αντίστοιχα. Που συγκρίνονται με αυτούς αρκετά μεγαλύτερων μοντέλων και συμβάλλουν στη διαμόρφωση αυτού του υπερ- πρακτικού προφίλ που τα χαρακτηρίζει.

Για το ηλεκτρικό fortwo ΕQ, που στην τελευταία του εκδοχή ξεχωρίζει κυρίως από τα πιο τονισμένα φτερά και την πιο χαμηλά τοποθετημένη μάσκα του που πλέον διαφοροποιείται από αυτήν του forfour, αλλά και για όλα τα ηλεκτρικά Smart υπάρχει ελάχιστο όφελος ύψος 7.000 ευρώ, με κρατική επιδότηση και ισχύ μέχρι το τέλος του χρόνου.

Επιπλέον με το DriveGreen Welcome, σε συνεργασία της Smart με την Elpedison, υπάρχει τόσο επιδότηση για την τοποθέτηση wallbox ύψους 1.000 ευρώ όσο και δωρεάν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος (DriveGreen Welcome Electricity) που επαρκεί για να καλυφθούν έως και 1.400 χιλιόμετρα το μήνα. Περισσότερα για τα ηλεκτρικά Smart EQ στο https://www.smart.com/gr/el/home#220



Πηγή