Το βίντεο ντοκουμέντο από κλειστό κύκλωμα ασφαλείας δείχνει ένα όχημα χρώματος ασημί να φρενάρει και να γίνεται έκρηξη μπροστά στο καπό. Ο οδηγός ανοίγει την πόρτα, βγαίνει έξω και φωνάζει για βοήθεια. Ο πατέρας του νεαρού μιλώντας στο LIVE NEWS περιγράφει τα δραματικά δευτερόλεπτα που πέρασε ο γιος του λίγο μετά αφότου σταμάτησε σε βενζινάδικο για να βάλει υγραέριο.
«Πήγε να βάλει το παιδί αέριο και με το που έβαλε αέριο πήγε να ξεκινήσει έγινε έκρηξη αλλά δούλεψαν μπροστά οι βαλβίδες ασφαλείας και αερίου και η έκρηξη έγινε σε 20 εκατοστά, όσο αέριο είχε εκείνο το σωληνάκι δηλαδή».
Όλα έγιναν το βράδυ της Τρίτης λίγο μετά τις εννέα. Ο νεαρός πήγε σε βενζινάδικο της Πάτρας για να γεμίσει το αυτοκίνητο με υγραέριο. Απομακρύνθηκε μόλις δέκα μέτρα, όταν ένας δυνατός θόρυβος έκρηξης συνοδευόμενος από φλόγες τον έκαναν να βγει από το αυτοκίνητο.
«Από τη στιγμή που δεν υπήρξε πρόσκρουση αυτό που έχει γίνει είχε από κάπου διαρροή. Μπαίνοντας στο βενζινάδικο και βάζοντας καύσιμο από αυτά τα σημεία είχε διαρροή, έχανε αέριο, δημιουργήθηκε κάποιος σπινθήρας είτε από τη ζέστη είτε όταν το έβαλε μπρος και εξερράγη», είπε ο μηχανολόγος, μηχανικός, Παναγιώτης Σαραφιανός.
Οι εργαζόμενοι του βενζινάδικου έτρεξαν με πυροσβεστήρες προς το αυτοκίνητο, με τον νεαρό να διατηρεί την ψυχραιμία από την αρχή μέχρι το τέλος.
«Αφού ρίξανε και πυροσβεστήρες που μου είπε ο γιος μου, είχε ήδη σβήσει. Είχε γίνει service, αλλά ήταν αστοχία υλικού, όχι από το συνεργείο, από το ανταλλακτικό».
Ένα σωληνάκι είχε διαρροή
Στην περίπτωση του συγκεκριμένου οχήματος η συντήρηση, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, είχε γίνει βάσει των προβλεπόμενων. Ένα σωληνάκι όμως είχε διαρροή με αποτέλεσμα να προκληθεί η έκρηξη που βλέπουμε και στο βίντεο.
Οι ειδικοί τονίζουν βέβαια, πως μερικοί για να εξοικονομήσουν χρήματα αλλάζουν μόνο το φίλτρα του αυτοκινήτου.
«Θα πρέπει να γίνεται η περιοδική συντήρηση και δεν εννοούμε αλλαγή φίλτρων. Στη συντήρηση βλέπεις διαρροές, βλέπεις τα σωληνάκια, τι έχει φθαρεί», είπε κ. Σαραφιανός.
Παρόμοια περιστατικά εκρήξεων με υγραέριο, μπορεί να συμβούν και όταν γίνεται εγκατάσταση μη πιστοποιημένων συστημάτων υγραεριοκίνησης.
«Στην Ελλάδα δυστυχώς πάρα πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων τοποθετούν στα οχήματά τους μη πιστοποιημένα σύστημα υγραεριοκίνησης για να μειώσουν το κόστος απόκτησής τους με αποτέλεσμα να βλέπουμε τέτοια βίντεο να κυκλοφορούν στα social media με αυτοκίνητα που καίγονται», ανέφερε ο δημοσιογράφος carandmotor.gr, Γιώργος Άνδρης.
«Αν γίνει σωστά η εγκατάσταση και σωστά η συντήρηση είναι 1000% ασφαλές. Ευτυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση ο οδηγός βγήκε από το αυτοκίνητο σώος και αβλαβής με τη φωτιά να σβήνει άμεσα», είπε ο κ. Σαραφιανός.
«Το σύστημα ασφαλείας του υγραερίου λειτούργησε και η φωτιά σταμάτησε»
O Hρακλής Τσιολάκης, υπεύθυνος συνεργείου υγραεριοκίνησης, μίλησε στο LIVE NEWS με σκοπό να απαντήσει γιατί προκλήθηκε η έκρηξη.
«Δυστυχώς στις μέρες μας δεν υπάρχει καθόλου συντήρηση και είναι πολύ φθηνή. Όπως βλέπουμε από το βίντεο το σύστημα ασφαλείας του υγραερίου λειτούργησε και έτσι εκτονώθηκε το αέριο από το σωληνάκι και η φωτιά σταμάτησε».