Μετά από τις… επίσημες διαρροές ήρθε και η επίσημη πρεμιέρα για την πρώτη καινούργια Lancia που παρουσιάστηκε μετά από 13 ολόκληρα χρόνια. Και που σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας περιόδου για την ιστορική ιταλική εταιρεία. Η οποία μετά την Ypsilon θα προσθέσει στη γκάμα της σε περίπου δύο χρόνια τη Gamma, ένα μεγάλο fastback και το 2028 ένα καινούργιο hatchback που θα είναι η διάδοχος της γνωστής Delta.
Τον τόνο πάντως από πλευράς αισθητικής θα τον δώσει η Ypsilon των 4,08 μέτρων με τη νέα μάσκα με τη φωτεινή λωρίδα, τους χαμηλά τοποθετημένους προβολείς αλλά και τα στρογγυλά πίσω φώτα. Τα οποία είχαν κάνει την εμφάνισή του στο πρωτότυπο Pu+Ra HPE που την προλόγισε και παραπέμπουν άμεσα στη θρυλική Stratos.
Το εσωτερικό είναι πολυτελές και ξεχωρίζει το σύνολο των δύο οθονών των 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, με αυτήν στο κέντρο να αποτελεί βασικό στοιχείο του εξελιγμένου συστήματος infotainment SALA. Στη συγκεκριμένη έκδοση που παρουσιάστηκε, την Limited Edition Cassina που είναι η εισαγωγική και θα κατασκευαστεί σε μόλις 1.906 μονάδες, η Lancia συνεργάστηκε με τη γνωστή ιταλική εταιρεία επίπλων Cassina.
Η νέα Ypsilon, που βασίζεται στο πλαίσιο eCMP της Stellantis, κινείται από το γνωστό ηλεκτρικό σύνολο πρόωσης του πολυεθνικού ομίλου. Το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς και μια μπαταρία 54 kWh.
Η τελευταία εξασφαλίζει αυτονομία 403 χιλιομέτρων και σε ταχυφορτιστή χρειάζεται 24 λεπτά για να πάει από το 20 στο 80%.
Στην πορεία στη γκάμα της Ypsilon θα προστεθεί και μια (ήπια) υβριδική έκδοση με το σύνολο των 1.200 κυβικών που χρησιμοποιείται και σε άλλα ανάλογα μοντέλα της Stellantis.
Η Lancia δέχεται ήδη παραγγελίες στην Ιταλία για την Ypsilon Limited Edition Cassina, ενώ μέσα στο 2024 θα ακολουθήσουν αρχικά η Ολλανδία και το Βέλγιο και στη συνέχεια η Γαλλία και η Ισπανία. Η Γερμανία έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2025 και κάπου εκεί η νέα Ypsilon θα έρθει και στην Ελλάδα.