Λίγο πριν τις εννέα το πρωί σκαπτικό μηχάνημα φθάνει στον χώρο που φυλάσσονται τα χώματα που μεταφέρθηκαν από τον τόπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη λίγες ώρες μετά την μοιραία σύγκρουση.
Αφού επιβεβαιώθηκε ότι είναι εκείνα που μεταφέρθηκαν από το σημείο της σύγκρουσης λήφθηκε δείγμα από 12 διαφορετικά σημεία για να σταλούν για ανάλυση στο γενικό χημείο του κράτους.
«Φαίνεται ότι κάποιος εκείνη την πρώτη ημέρα έκρινε ότι αυτά τα χώματα δεν είναι χρήσιμα για την διερεύνηση και έδωσε οδηγίες σε κάποιους να τα πετάξουν. Με ένα χρόνο καθυστέρηση είναι λιγότερα αυτά που ελπίζουμε ότι θα βρούμε», είπε ο Κώστας Λακαφώσης, μέλος επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών.
Η μητέρα του 34χρονου Βάιου Βλάχου, ενός από τα 57 θύματα των Τεμπών. βρέθηκε στο σημείο των ερευνών. 14 μήνες μετά, ελπίζει ότι τα αποτελέσματα των αναλύσεων θα βοηθήσουν στην πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.
«Θέλαμε να δούμε τον χώρο και είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι που έχει ξεκινήσει αυτή η διαδικασία και σίγουροι ότι θα γίνει σωστά, όπως πρέπει».
«Η δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της όπως οφείλει», τόνισε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, μιλώντας για πόνο και οργή που διακατέχει τους πάντες από τη βραδιά της μοιραίας σύγκρουσης.
«Aπό την ημέρα εκείνη, όταν βλέπω γραμμές ή τρένο, πέρα από τον πόνο και την οργή, νιώθω και ντροπή ακόμη».
1.000.000 ευρώ αποζημίωση διεκδικεί η οικογένεια του ελεγκτή
Εκδικάστηκε σήμερα στο Μονομελές Πρωτοδικείο η πρώτη αγωγή συγγενών θύματος της τραγωδίας των Τεμπών. Πρόκειται για την οικογένεια του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας κατά του ΟΣΕ και της Hellinic Train, η οποία διεκδικεί αποζημίωση ενός εκατομμυρίου ευρώ για ηθική βλάβη και οδύνη.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εξετάστηκε εκ μέρους της οικογένειας ο πραγματογνώμονας Επαμεινώνδας Μπούρας.
Πρόεδρος: Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη;
Μάρτυρας: Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχίας κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω πια.
Πρόεδρος: Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πώς εφαρμόζεται ασφάλεια;
Μάρτυρας: Χειροκίνητα. Εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη.
«Εάν είχε λειτουργήσει σωστά και το σύστημα του ΟΣΕ και το σύστημα της Hellenic Train, δεν θα υπήρχε αυτό που έγινε», είπε ο δικηγόρος των συγγενών.
«Τόσο του ΟΣΕ από πλευράς σταθμάρχη όσο και της Hellenic Train που από πλευράς μηχανοδηγών δεν εφάρμοσαν τον γενικό κανονισμό λειτουργίας σιδηροδρόμων», είπε ο Επαμεινώνδας Μπούρας, πραγματογνώμονας αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων».
Οι δικηγόροι των δύο εταιριών υποστήριξαν πως δεν υπάρχει υπαιτιότητα τους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.