Το EX30 είναι το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo και ταυτόχρονα είναι και το πιο μικρό αλλά και το πιο προσιτό οικονομικά, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση πιο εύκολη και πιο εφικτή για περισσότερους ανθρώπους.

To νέο, κόμπακτ ηλεκτρικό SUV ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά, χάρη στη σύγχρονη και νεανική του εμφάνιση, που προσδιορίζεται από την κλειστή του μάσκα και τους χαρακτηριστικούς προβολείς του, που δημιουργούν μια συνολική εικόνα που γίνεται άμεσα και από όλους αποδεκτή.

Το EX30 έχει κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις -το μήκος του είναι μόλις 4,23 μέτρα, γεγονός που το καθιστά 21 εκατοστά πιο μικρό από το C40– κάτι που του εξασφαλίζει ιδιαίτερη ευελιξία μέσα στην πόλη. Κινείται με ευκολία στα πιο μικρά στενά και βρίσκει πολύ εύκολα θέση στάθμευσης, ενώ την ίδια στιγμή ακολουθεί με χαρακτηριστική άνεση τη ροή της κυκλοφορίας.

Φυσικά, όποτε υπάρχει ανάγκη βγαίνει έξω από τα όρια της πόλης, καλύπτοντας με ευκολία και απόλυτη ησυχία στο εσωτερικό του πολλά χιλιόμετρα, τόσο στις εθνικές οδούς όσο και σε δευτερεύοντες δρόμους

H μίνιμαλ αισθητική προσέγγιση του EX30 με τις καθαρές γραμμές και τις ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές λεπτομέρειες ακολουθείται και στο εσωτερικό του, το οποίο με τη σειρά του δείχνει επίσης μοντέρνο και νεανικό. Ταυτόχρονα, είναι και προσεγμένο σε κάθε του λεπτομέρεια, ενώ και σύμφωνα με την παράδοση της Volvo αλλά και με βάση τη σημασία που δίνει στην προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα, πολλά από τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ανακυκλωμένα.

Οι λειτουργίες για αξέχαστες διαδρομές

Φυσικά, δεν λείπουν και πολλές έξυπνες λύσεις, οι οποίες διευκολύνουν την καθημερινή συμβίωση με το EX30. Λύσεις όπως η επέκταση του εμπρός υποβραχιονίου με τις ενσωματωμένες ποτηροθήκες ή η θέση για την ασύρματη φόρτιση smartphones.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και τα πέντε διαφορετικά θέματα για τον εσωτερικό φωτισμό, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι απόλυτα ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας στην οποία ανήκει. Κάτι που ισχύει και για το πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 318 έως και τα 904 λίτρα, ενώ επιπλέον 7 λίτρα υπάρχουν κάτω από το εμπρός καπό.

Ο μελλοντικός ιδιοκτήτης του EX30 μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 4 προτάσεις για τον εσωτερικό διάκοσμο (Breeze, Mist, Pine και Indigo), ενώ λογικά η προσοχή όλων εστιάζεται στη μεγάλη tablet οθόνη των 12,3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Η οθόνη είναι το κέντρο όλων των πληροφοριών για τον οδηγό, καθώς και το σημείο ελέγχου του συστήματος κλιματισμού, αλλά και του εξελιγμένου συστήματος infotainment.

Όπως σε όλα τα σύγχρονα Volvo, έτσι και στο EX30 υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι εφαρμογές της Google, από τους χάρτες μέχρι το Google Play για την προσθήκη όποιων apps επιθυμεί ο οδηγός.

Το αποτέλεσμα είναι η ύπαρξη ενός περιβάλλοντος, το οποίο είναι για τους περισσότερους ευθύς εξαρχής οικείο, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται κάποιος χρόνος προσαρμογής, τόσο από τον οδηγό όσο και από τους επιβάτες.

Τη high tech εικόνα ολοκληρώνουν οι θύρες USB-C, ενώ μια ενδιαφέρουσα λειτουργία είναι η Calm, κατά την οποία προβάλλονται στην οθόνη μόνο τα απολύτως απαραίτητα, προκειμένου να μην αποσπάται στο ελάχιστο η προσοχή του οδηγού και να αυξάνεται η ασφάλεια.

Το υψηλό επίπεδο ασφαλείας εξασφαλίζεται και από την εξελιγμένη δομή του πλαισίου αλλά και από την πληθώρα των συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης –στάνταρ και προαιρετικών- με τα οποία σύμφωνα και με την παράδοση της σουηδικής εταιρείας- μπορεί να εξοπλιστεί το EX30. Μεταξύ αυτών, τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist και αυτόνομης στάθευσης Park Assist της νέας γενιάς, με αποτέλεσμα και στον τομέα αυτό το πιο μικρό ηλεκτρικό SUV να μην υπολείπεται στο ελάχιστο, σε σχέση με τα πιο μεγάλα και σημαντικά πιο ακριβά μοντέλα της Volvo.

Η Volvo έχει φροντίσει με τη γκάμα του EX30 να καλύψει όλο το φάσμα αναγκών και απαιτήσεων των υποψήφιων αγοραστών του.

Έτσι η βασική του έκδοση Single Motor έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί τους πίσω τροχούς, αποδίδει 272 ίππους (200 kW) και συνδυάζεται με μια μπαταρία 51 kWh που εξασφαλίζει μια αυτονομία, η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 344 χιλιόμετρα.

Ο ίδιος ηλεκτρικός κινητήρας χρησιμοποιείται και στην έκδοση Single Motor Extended Range, που όπως λέει και η επωνυμία της έχει μεγαλύτερη αυτονομία, της τάξης των 480 χιλιομέτρων, χάρη και στη μεγαλύτερη μπαταρία της των 69 KWh. Αυτή μάλιστα, χρησιμοποιείται και στην κορυφαία, τετρακίνητη έκδοση Twin Motor με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν συνδυαστικά 428 ίππους και καθιστούν το EX30 το πιο γρήγορο Volvo έως τώρα. Και αυτό, διότι το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 3,6 δεύτερα, τιμή που θα κολάκευε ακόμα και καθαρόαιμο supercar.

H τελική ταχύτητα περιορίζεται, όπως και στις άλλες εκδόσεις του EX30, στα 180 χλμ./ ώρα, ενώ σε ταχυφορτιστή DC με ισχύ 175 kW, η φόρτισή της μπαταρίας από το 10 έως το 80% διαρκεί το πολύ 28 λεπτά.

Το νέο και ιδιαίτερα αξιόλογο Volvo EX30 είναι διαθέσιμο σε τιμές που ξεκινούν από τις 37.572 ευρώ, ενώ αν αφαιρεθεί η κρατική υποβοήθηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» διαμορφώνεται στις 29.572 ευρώ, τιμή που είναι εξαιρετικά ελκυστική.



Πηγή