Τέλος εποχής για το Audi A4, καθώς τη θέση του παίρνει το ολοκαίνουργιο Α5. Το οποίο βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο ειδικά εξελιγμένο για τους καινούργιους κινητήρες εσωτερικής καύσης της μάρκας.
Το A5 θα είναι διαθέσιμο ως σεντάν και στέισον (Avant), αλλά όχι ως κουπέ ή κάμπριο, ενώ σε σύγκριση με το Α4 -πλέον ζυγούς αριθμούς στην ονομασία τους θα έχουν τα ηλεκτρικά Audi και μονούς τα συμβατικά- έχει μεγαλώσει στα 4,83 μέτρα.
Ταυτόχρονα έχει μεγαλώσει και το μεταξόνιό του, στα 2,90 μέτρα, προκειμένου να εξασφαλιστούν πιο άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές.
Η σχεδίαση του A5 αποτελεί στην πράξη τη λογική συνέχεια αυτής του A4, με κάποιες επιρροές από το πρωτότυπο A6 E-tron concept. Χαρακτηριστική είναι η μεγάλη και επίπεδη μάσκα Singleframe που συνδυάζεται με επίσης νέους προβολείς, ενώ οι μικροί πρόβολοι και τονισμένοι αεραγωγοί συμβάλλουν στη συνολικά δυναμική εμφάνιση.
Στο εσωτερικό ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 11,9 ιντσών και η οθόνη αφής των 14,5 ιντσών του συστήματος infotainment αποτελούν ένα ενιαίο οπτικά και κυρτό σύνολο. Προαιρετικά μπορεί να προστεθεί και μια οθόνη 10,9 ιντσών για το συνοδηγό, η οποία διαθέτει και φίλτρο που την καθιστά αόρατη για τον οδηγό όσο το A5 κινείται.
Το νέο A5 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC), που ναι μεν διατηρεί τη βασική διάταξη με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά μήκος αλλά έχει ευελιξία για την προσθήκη ηλεκτροκινητήρων.
Το A5 θα είναι διαθέσιμο με μια σειρά από εξηλεκτρισμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει νέο ήπια υβριδικό σύστημα MHEV Plus της Audi που χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρογεννήτριες για καλύτερη απόδοση και ανάκτηση ενέργειας.
Η βασική έκδοση διαθέτει τον τετρακύλινδρο βενζίνης EA888 του ομίλου Volkswagen, με απόδοση 150 ή 204 ίππων. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι στάνταρ παντού, ενώ η τετρακίνηση quattro είναι προαιρετική για την ισχυρότερη έκδοση.
Το πετρέλαιο παραμένει ως επιλογή, με τον εξελιγμένο 2.0 TDI να αποδίδει 204 ίππους και να μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 10 g/km. Το κορυφαίο S5 επιστρέφει στους κινητήρες βενζίνης, με έναν νέο V6 3.0 λίτρων που διαθέτει τόσο turbo μεταβλητής γεωμετρίας όσο και το σύστημα MHEV Plus. Έτσι η απόδοσή του φτάνει τους 367 ίππους, ενώ οι εκπομπές CO2 του είναι μειωμένες κατά 14 γραμμάρια το χιλιόμετρο σε σύγκριση με τον προηγούμενο diesel V6.
Του χρόνου θα ακολουθήσει μια plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 χιλιόμετρα.
Στη Γερμανία, οι τιμές ξεκινούν από τις 45.200 ευρώ για το A5 Sedan TFSI με 150 ίππους.