Οι καλές πρακτικές σε κρίσιμους τομείς όπως η απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα, η ασφάλεια πλοίων και πληρωμάτων και η ψηφιοποίηση του κλάδου κυριάρχησαν στις συζητήσεις του συνεδρίου.
«H βιομηχανία της ναυτιλίας βρίσκεται μπροστά στην αρχή μια δεκαετίας αλλαγών καθώς κινούμαστε προς την Πέμπτη βιομηχανική επανάσταση η οποία χαρακτηρίζεται από την απανθρακοποίηση, την ψηφιοποίηση και κυρίως την τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο Christopher J. Wiernicki.
«Η πράσινη μετάβαση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τη ναυτιλία», τόνισε σε μήνυμα του ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, ενώ στη νέα αγορά που ανοίγει η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο πλαίσιο αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers Corp κ. Γεράσιμος Καλογηράτος.
«Μέχρι το 2030 σύμφωνα, θα διαμορφωθεί μια αγορά 400 εκατ. τόνων ετησίως CO2 υπό αποθήκευση όπως υπολογίζουν οι αναλυτές και εκτιμάται ότι περίπου το 20% αυτού ή λίγο περισσότερο θα μεταφέρεται σε χώρους αποθήκευσης με πλοία. Εμείς ως Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, έχουμε τοποθετηθεί νωρίς σε αυτή την αγορά και έχουμε παραγγείλει τα πρώτα τέσσερα πλοία αποθήκευσης και μεταφοράς άνθρακα (LCO2) των 22. 000 κυβικών μέτρων μεταφορικής ικανότητας το ένα», υπογράμμισε ο κ. Καλογηράτος.
Η ναυτιλία είναι πρώτα, οι άνθρωποι της οι ναυτικοί και αυτό που θέλουμε πρωτίστως είναι η ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων ανέφερε ο Δημήτρης Φαφαλιός πρόεδρος της Intercargo και γενικός γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
«H ναυτιλία πρέπει να είναι πολύ προσεκτική (με την ψηφιοποίηση γιατί με την μεταφορά δεδομένων στη στεριά υπάρχει ο κίνδυνος ο ναυτικός να θεωρήσει ότι οι ευθύνες μεταφέρονται στην στεριά και φεύγουν από πάνω του. Πρέπει λοιπόν να είμαστε πολύ, πολύ προσεκτικοί με την ψηφιοποίηση. Πρέπει οι ναυτικοί μας για το καλό τους να παραμείνουν πολύ, καλοί ναυτικό, υπογράμμισε και συμπλήρωσε «πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι ναυτικοί πρώτα απ’ όλα και ότι η ασφάλεια είναι στο μυαλό τους», σημείωσε ο κ. Φαφαλιός.
Το Συνέδριο λειτουργεί σαν διαδραστική πλατφόρμα επικοινωνίας, στα θέματα της Επιχειρησιακής Αριστείας, των Βέλτιστων Πρακτικών και της Βιωσιμότητας, ανάμεσα σε τομείς και κλάδους της βιομηχανίας της Ναυτιλίας