Οι γυάλινες επιφάνειες θαμπώνουν την πιο κρύα εποχή του έτους λόγω της υγρασίας και της μεγάλης διαφοράς μεταξύ της εξωτερικής θερμοκρασίας περιβάλλοντος και της εσωτερικής θερμοκρασίας στο εσωτερικό του οχήματος, που ανεβαίνει με τη χρήση του καλοριφέρ, αλλά και με την ανάσα μας και τη θερμοκρασία του σώματός μας.

Όταν λοιπόν έρθει ο θερμός αέρας του εσωτερικού του αυτοκινήτου σε επαφή με τις κρύες γυάλινες επιφάνειες, τότε σχηματίζεται λόγω του φαινομένου της συμπύκνωσης πάνω στο παρμπρίζ και στα παράθυρα ένα λεπτό φιλμ, που θαμπώνει το γυαλί και ουσιαστικά εμποδίζει πλήρως την ορατότητα. Αν μάλιστα βρέχει, τότε το θάμπωμα γίνεται εντονότερο, καθώς οι κρύες σταγόνες της βροχής χαμηλώνουν ακόμη περισσότερο τη θερμοκρασία στο εξωτερικό του παρμπρίζ και μεγαλώνει η διαφορά σε σχέση με το ζεστό εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Υπάρχουν ωστόσο κάποιοι τρόποι, για να μην θαμπώνουν τόσο εύκολα τα παρμπρίζ και τα παράθυρα του αυτοκινήτου μας.

  1. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, να έχουμε καθαρίσει πολύ καλά την εσωτερική πλευρά των γυάλινων επιφανειών του αυτοκινήτου μας.
  2. Επίσης, πρέπει να λειτουργεί σωστά ο εξαερισμός του οχήματος, να λειτουργεί άψογα το φίλτρο αέρα του κινητήρα και να μη βουλώνουν τις οπές εξαερισμού φύλλα ή άλλα σκουπιδάκια.
  3. Ανοίγουμε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου στην πιο δυνατή σκάλα και ρυθμίζουμε τη ροή του αέρα προς τα πάνω, δηλαδή προς το παρμπρίζ. Δεν απενεργοποιούμε το αιρ-κοντίσιον, όταν ξεθολώσουν τα τζάμια, αλλά χαμηλώνουμε απλά την ένταση, όσο για να μη θαμπώσουν πάλι.
  4. Σε ακραίες περιπτώσεις, π.χ. αν δεν διαθέτει το αυτοκίνητο αιρ-κοντίσιον ή δε λειτουργεί σωστά το σύστημα εξαερισμού και το καλοριφέρ, ανοίγουμε ελάχιστα το παράθυρο, για να μπαίνει αέρας και να ξεθολώνουν τα παράθυρα.
  5. Για να μη θολώνουν εύκολα τα τζάμια, καθαρίστε καλά τις εσωτερικές επιφάνειές τους και μετά τρίψτε τις με οινόπνευμα, ώστε να δημιουργηθεί ένα λεπτό φιλμ, που επιβραδύνει το θάμπωμα.
  6. Μπορούμε επίσης, να τοποθετήσουμε σε κρυφά σημεία του σαλονιού του οχήματος (π.χ. κάτω από κάποιο κάθισμα) μία παλιά κάλτσα γεμισμένη με χαλαζιακή άμμο, η οποία λειτουργεί σαν αφυγραντήρας και δεν επιτρέπει να πιάσει τόσο γρήγορα υγρασία μέσα στο αυτοκίνητο.

Πηγή: gazzetta.gr



Πηγή