Μια πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) στις ΗΠΑ αναδεικνύει τον ανησυχητικό αντίκτυπο που έχει το ύψος των αυτοκινήτων στους τραυματισμούς και τους θανάτους πεζών. 

Εξετάζοντας 202 τροχαία ατυχήματα από το 2015 έως το 2022, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ψηλά οχήματα, όπως τα SUV και τα pickup ή αγροτικά αν προτιμάτε, έχουν 2 έως 3 φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς ή θανάτους συγκριτικά με άλλους τύπους αυτοκινήτων.

Για παράδειγμα, με ταχύτητα σύγκρουσης 45 χλμ./ώρα, ένα αυτοκίνητο μεσαίου ύψους παρουσιάζει 30% πιθανότητα πρόκλησης σοβαρών τραυματισμών. Αντίθετα στα πιο ογκώδη SUV και pickup το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 62%. Η διαφορά αυτή αποδίδεται κυρίως στον πιο ψηλό και πιο «επιθετικό» σχεδιασμό του εμπρός μέρους αυτών των μοντέλων.

Η μελέτη επιβεβαιώνει επίσης την ήδη γνωστή συσχέτιση μεταξύ της ταχύτητας και της σοβαρότητας των τραυματισμών. Ένας πεζός που συγκρούεται με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα έχει 46% πιθανότητα να υποστεί μέτριους τραυματισμούς, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 86% όταν η ταχύτητα φτάσει τα 70 χλμ./ώρα.

Για να μειωθούν αυτοί οι κίνδυνοι, το IIHS προτείνει μέτρα όπως τη μείωση των ορίων ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές (π.χ. στα 25 χλμ./ώρα) καθώς και την ανάπτυξη υποδομών που προάγουν την ασφαλέστερη κυκλοφορία πεζών και οχημάτων.



Πηγή