Οργανωμένο κύκλωμα, από το εξωτερικό, εξαπάτησε επιχειρηματία, πείθοντάς τον να αλλάξει τους τραπεζικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα να χαθούν όλα τα χρήματά του.
Γυναίκα που μιλούσε ελληνικά του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας και τον ενημέρωσε ότι παραβιάστηκε ο λογαριασμός του και ζήτησε να υπάρξει διαδικασία ασφάλειας με εισαγωγή νέων κωδικών.
Πώς αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς
Η κλήση εμφανίζεται να πραγματοποιείται από τηλεφωνικό αριθμό που πραγματικά ανήκει στην τράπεζα, και ο επιχειρηματίας, που συναλλάσσεται μαζί της, δεν σκέφθηκε ούτε στιγμή πως πρόκειται για απάτη. Πρόκειται για τη νέα τεχνική απάτης που έχει κάνει την εμφάνιση της και στην Ελλάδα γνωστή ως «Caller ID spoofing».
Στην ερώτηση πώς κλωνοποείται και κατόπιν αναπαράγεται η φωνή του τραπεζικού υπαλλήλου, ο Νίκος Βασιλάκος, σύμβουλος εκπαίδευσης και πραγματογνώμονας στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξήγησε την διαδικασία.
Όπως περιέγραψε ο ειδικός, οι επίδοξοι δράστες κάνουν κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας προσποιούμενοι τον πελάτη με σκοπό να εκπαιδεύσουν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στην φωνή του τηλεφωνικού κέντρου.
«Μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό»
Δυστυχώς, όπως αναφέρεται πάνω από 90.000 ευρώ κάνουν κάθε μέρα φτερά από λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών, μάλιστα σε διάστημα 6μηνου είναι πάνω από 2 χιλιάδες τα περιστατικά απάτης.
Μάλιστα, μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό, όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Μαντές, μηχανικός Η/Υ και εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εγκλήματος.
«Με αγωγή κατά της Τράπεζας οι εξαπατημένοι μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους»
Πώς θα πάρετε τα χρήματα πίσω αν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης κι αδειάσει ο τραπεζικός σας λογαριασμός; Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν είναι:
-Επικοινωνία αμέσως με το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας, όπου δηλώνεται η απάτη και η κλοπή
-Πρέπει το θύμα να ζητήσει και να λάβει αντίγραφο της μαγνητοφωνημένης επικοινωνίας με την τράπεζα
-Το αντίγραφο παραδίδεται σε δικηγόρο, που εξειδικεύεται στις απάτες
-Κατόπιν κατατίθεται άμεσα αγωγή κατά της τράπεζας, καθώς πια επιστρέφονται τα χρήματα με νομοθεσία που πέρασε τον Σεπτέμβριο και δικαιώνει τον καταναλωτή.
-Η απάτη θα πρέπει να έχει γίνει μέσα στο 2024.