Το 2024 σηματοδότησε μια αξιοσημείωτη αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά τα χρώματα των αυτοκινήτων, με τις επιλογές να απομακρύνονται από τις κλασικές επιλογές, όπως το λευκό και το ασημί, και να στρέφονται προς πιο ζωντανές και θερμές αποχρώσεις.
Σύμφωνα με την ανάλυση της BASF Coatings, το λευκό εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές χρώμα παγκοσμίως, με μερίδιο 34%, αν και σταδιακά φθίνει. Το μαύρο (22%) και το γκρι (17%) παραμένουν επίσης ψηλά στις προτιμήσεις, ωστόσο, οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της χρονιάς είναι οι θερμές αποχρώσεις, όπως το κίτρινο και το πράσινο, που καταγράφουν αξιοσημείωτη άνοδο.
Στην Ευρώπη, το γκρι και το μαύρο διατηρούν τη δημοτικότητά τους, αλλά το μπεζ σχεδόν διπλασίασε το μερίδιό του, ενώ το πράσινο συνεχίζει να κερδίζει έδαφος. Αντίθετα, το λευκό και το μπλε κατέγραψαν πτώση. Στη Βόρεια Αμερική, το γκρι ενισχύει τη θέση του, ιδιαίτερα στα SUV και τα σεντάν, ενώ το λευκό και το μαύρο υποχώρησαν ελαφρώς. Στην Ασία, το μαύρο κερδίζει δημοτικότητα, όμως η μεγαλύτερη έκπληξη είναι το κίτρινο, το οποίο διπλασίασε το μερίδιό του, κυρίως στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Η επιλογή χρώματος επηρεάζει επίσης την αξία μεταπώλησης, με τις έντονες αποχρώσεις (όπως το κίτρινο και το πορτοκαλί) να διατηρούν υψηλότερη αξία στις ΗΠΑ, ενώ στην Ευρώπη, το λευκό και το μαύρο, εξαιτίας της υπερ-προσφοράς παρουσιάζουν μεγαλύτερη απομείωση.
Οι τάσεις δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναζητούν πλέον πιο εκφραστικά και εξατομικευμένα χρώματα, ακολουθώντας τη γενικότερη στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την προσωποποίηση και τη βιωσιμότητα.